Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-09-2024 om 18:29
Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces
Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.
Herfstappeltaart
03-06-2025 om 07:04
Ik denk eigenlijk dat Wilders donders goed weet dat wat hij wil niet haalbaar en uitvoerbaar is. Die hele persconferentie en zijn optreden gisteren zijn bedoeld om zijn achterban op te hitsen. Boehoehoe kijk nou eens, ik wil van alles maar hullie houden me tegen. Hij zag de PVV dalen in de peilingen en ja hoor, ze trappen er weer in, hij heeft weer wat zetels erbij.
Fleurtje_5
03-06-2025 om 09:48
felija schreef op 02-06-2025 om 16:00:
En weer een senator die bij de BBB vertrekt:
Klap voor coalitie: Eerste Kamerlid en BBB'er Croll stapt over naar D66 https://www.nu.nl/politiek/6357851/klap-voor-coalitie-eerste-kamerlid-en-bbber-croll-stapt-over-naar-d66.html
In je link staat oa:
De 71-jarige Croll ziet in D66 een partij "die consequent opkomt voor democratische waarden en individuele vrijheden". Hij voelt zich er thuis als voormalig rechter, schrijft hij.
D66 schrijft in een persbericht dat Croll twee maanden geleden al aanklopte bij de partij. De afgelopen tijd zijn meerdere gesprekken gevoerd over "zijn motivatie, politieke overtuigingen en ambities".
Fractievoorzitter Paul van Meenen van D66 heeft Croll leren kennen als een "betrokken en gedreven senator", schrijft hij. "We zijn ervan overtuigd dat hij goed past bij de missie en koers van D66."
Als die "betrokken en gedreven senator" twee maanden geleden al schreef dat hij zich er thuis voelt als voormalig rechter....dan vraag ik me af wanneer hij dit thuisgevoel kreeg (zat hij toen nog niet bij D66 ?) en waarom kreeg hij dat thuisgevoel niet eerder? Had Carolien van te voren ook zo'n zelfde gesprek met deze "betrokken en gedreven" senator?
Hij is 71 jaar en voormalig rechter...dan heb je toch wel wat levenservaring opgedaan neem ik aan.
Fleurtje_5
03-06-2025 om 09:51
Wilders zei:
Geert Wilders (PVV) zegt in een reactie: „Ik heb de kiezers het strengste asielbeleid ooit beloofd. Maar dat is tegengehouden. Ik wilde de handtekening van de coalitiegenoten. Dat hebben ze niet gedaan. Dan heb ik geen garanties, dus ik kon niets anders doen dan de steun voor dit kabinet intrekken.”
Daglichtlamp
03-06-2025 om 09:56
Gelukkig trekt hij ook zijn ministers terug uit het kabinet. Dan kunnen daar voor de demissionaire periode capabele mensen benoemd worden.
MildredRatched
03-06-2025 om 10:19
Daglichtlamp schreef op 03-06-2025 om 09:56:
Gelukkig trekt hij ook zijn ministers terug uit het kabinet. Dan kunnen daar voor de demissionaire periode capabele mensen benoemd worden.
Nou dat is inderdaad een lichtpuntje
felija
03-06-2025 om 10:25
Fleurtje_5 schreef op 03-06-2025 om 09:51:
Wilders zei:
Geert Wilders (PVV) zegt in een reactie: „Ik heb de kiezers het strengste asielbeleid ooit beloofd. Maar dat is tegengehouden. Ik wilde de handtekening van de coalitiegenoten. Dat hebben ze niet gedaan. Dan heb ik geen garanties, dus ik kon niets anders doen dan de steun voor dit kabinet intrekken.”
En zo legt hij weer heel 'subtiel' de schuld bij de ander neer. Hij is geen alleenheerser, gelukkig is Nederland een democratie, waarin er met meerdere partijen wordt geregeerd, partijen die een mooie tegenhanger vormen tegen het beleid wat Wilders wil.
Driekwart van de bevolking wil geen beleid van Wilders. De grote meederheid dus. Goed dat dit rariteitenkabinet gevallen is.
felija
03-06-2025 om 10:45
Herfstappeltaart schreef op 03-06-2025 om 07:04:
Ik denk eigenlijk dat Wilders donders goed weet dat wat hij wil niet haalbaar en uitvoerbaar is. Die hele persconferentie en zijn optreden gisteren zijn bedoeld om zijn achterban op te hitsen. Boehoehoe kijk nou eens, ik wil van alles maar hullie houden me tegen. Hij zag de PVV dalen in de peilingen en ja hoor, ze trappen er weer in, hij heeft weer wat zetels erbij.
Ongelofelijk dat mensen er toch weer in trappen!
Jorni
03-06-2025 om 10:57
Het was te verwachten dat dit kabinet zou gaan vallen al is het ineens heel snel gegaan. Op naar de volgende verkiezingen.
FaithfulDuck87
03-06-2025 om 12:07
felija schreef op 03-06-2025 om 10:25:
[..]
En zo legt hij weer heel 'subtiel' de schuld bij de ander neer. Hij is geen alleenheerser, gelukkig is Nederland een democratie, waarin er met meerdere partijen wordt geregeerd, partijen die een mooie tegenhanger vormen tegen het beleid wat Wilders wil.
Driekwart van de bevolking wil geen beleid van Wilders. De grote meederheid dus. Goed dat dit rariteitenkabinet gevallen is.
Pcies zoals hij het altijd doet. Janken als een kleuter. Zij willen niet doen wat ik wil.
Daglichtlamp
03-06-2025 om 12:17
Agema gaat in elk geval opstappen. Ik denk dat Coenradie en Beljaarts blijven zitten. Wellicht geldt dat ook voor Zsolt Szabó. Alle drie niet echt PVV'ers.
Zorroo
03-06-2025 om 12:19
Coenradie vind ik de enige echt goede politicus binnen de partij. Ik snap niet wat een vrouw als zij bij de PVV deed/doet.
Daglichtlamp
03-06-2025 om 13:15
Schoof mag morgen in de Tweede Kamer uitleg komen geven. Dat geeft precies aan wat er mis was in dit kabinet. Hij was niet eens bij de 'onderhandelingen' over het tienpuntenplan betrokken. Wat moet hij gaan uitleggen in de Tweede Kamer?
Daglichtlamp
03-06-2025 om 14:02
Minister Keijzer trekt huurbevriezing in vanwege 'politieke ontwikkelingen' - https://nos.nl/l/2569798
Keijzer had er sowieso geen zin in om deze afspraak uit te voeren. Maar het was netjes geweest als ze gewacht had tot na de ministerraad.
Daglichtlamp
03-06-2025 om 15:24
Keijzer heeft zelfs er al een brief over naar de Tweede kamer gestuurd:
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/brieven_regering/detail?id=2025Z11234&did=2025D25833
Ik ben het bijna nooit met haar eens, maar ze is in elk geval wel competent en voortvarend.