Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Pixel schreef op 28-08-2022 om 13:52:

Ik vind dit ongeval niet passen in dit topic, zeker niet als er gespeculeerd gaat worden.

Hoezo? Dit is toch ook opmerkelijk nieuws? (Of had je zin om even de moraalridder uit te hangen)

Nee, tot nu toe werden hier vooral apart nieuws met vaak een humoristische ondertoon gemeld. Vroeger had je op Teletekst pagina 192 genaamd 'En dan dit' .. persoonlijk vind ik dit topic in die hoek zitten en niet ongevallen, ook niet als ze door de impact misschien opmerkelijk zijn. In het OT staat: Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws. 
Het ongeval voldoet hier niet aan, lijkt mij.

Pixel schreef op 28-08-2022 om 14:23:

Nee, tot nu toe werden hier vooral apart nieuws met vaak een humoristische ondertoon gemeld. Vroeger had je op Teletekst pagina 192 genaamd 'En dan dit' .. persoonlijk vind ik dit topic in die hoek zitten en niet ongevallen, ook niet als ze door de impact misschien opmerkelijk zijn. In het OT staat: Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Het ongeval voldoet hier niet aan, lijkt mij.

Dat humoristische zie ik in de OP niet staan hoor. Dit nieuws is toch ook heel gek nieuws? Daar gaat deze draad nou juist over.

Poezie schreef op 28-08-2022 om 14:43:

[..]

Dat humoristische zie ik in de OP niet staan hoor. Dit nieuws is toch ook heel gek nieuws? Daar gaat deze draad nou juist over.

Dan moet je het maar gewoon van ons aannemen, want ik zie het ook heel duidelijk.

Moxxie schreef op 28-08-2022 om 14:47:

[..]

Dan moet je het maar gewoon van ons aannemen, want ik zie het ook heel duidelijk.

Gek staat niet gelijk aan humoristisch hoor.

Of vind je eeuwenoude schedels in je tuin vinden humoristisch? En iemand die terug komt van vakantie en tegelijkertijd apenpokken, covid en hiv heeft opgelopen? Is dat humoristisch?

Of een bericht gek genoeg is voor dit topic dat is denk ik persoonlijk. Maar wat ik persoonlijk niet gepast vind is hier gaan verkondigen of speculeren dat iemand waarschijnlijk alcohol of drugs heeft gebruikt bij zo'n gruwelijk bericht. Daarmee haal je zonder bewijs de bestuurder door het slijk en dat vind ik persoonlijk in elk topic beneden alle peil.

Dus laten we er alsjeblieft voor waken dat we hier mensen zonder bewijs gaan lopen beschuldigen. Die man zal zich al schuldig genoeg voelen zonder dat hij online met ongefundeerde speculaties of beschuldigingen aan de schandpaal wordt genageld.

Lollypopje schreef op 28-08-2022 om 14:55:

Of een bericht gek genoeg is voor dit topic dat is denk ik persoonlijk. Maar wat ik persoonlijk niet gepast vind is hier gaan verkondigen of speculeren dat iemand waarschijnlijk alcohol of drugs heeft gebruikt bij zo'n gruwelijk bericht. Daarmee haal je zonder bewijs de bestuurder door het slijk en dat vind ik persoonlijk in elk topic beneden alle peil.

Dus laten we er alsjeblieft voor waken dat we hier mensen zonder bewijs gaan lopen beschuldigen. Die man zal zich al schuldig genoeg voelen zonder dat hij online met ongefundeerde speculaties of beschuldigingen aan de schandpaal wordt genageld.

Helemaal mee eens. 

Ik vind het onderwerp prima passen in dit draadje. Het is toch ook gek (en vreselijk afschuwelijk) wat er is gebeurd? Wie verzint zoiets nou? 
Dat het verschrikkelijk is, zijn we het allemaal wel over eens.

En verder eens met Poezie en Lollypopje.

MidasWolf schreef op 28-08-2022 om 15:03:

Als ik eerlijk ben denk ik bij “opmerkelijk maar waar nieuws” eerder aan dit soort dingen:

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/opmerkelijk/twee-in-lakens-gewikkelde-lijken-in-bos-blijken-gebruikte-sekspoppen

https://www.nu.nl/opmerkelijk/6204182/geen-elvis-bruiloften-meer-in-las-vegas-om-naam-van-zanger-te-beschermen.html

Die Elvis bruiloften vind ik echt bizar dat ze niet meer mogen. Zo hou je de naam en de artiest tenminste nog in leven. Anders weet over 50 jaar niemand van die generatie meer wie Elvis was.  Nu denk je bij Elvis aan de hysterische Vegas bruiloften. 

Dat is formeel nu juist het punt en daarmee bewijs je het gelijk van het licentiebureau. Informeel vermoed ik dat het om geld gaat en dat ze de imitators willen laten betalen. Maar nu speculeer ik en dat vond ik net niet goed, dus bij nader inzien ging het meer om het ongeluk dat voor mij hier niet past dan het om het  gespeculeer.

https://nos.nl/artikel/2442330-meisje-komt-om-door-vallend-standbeeld-in-hotel-munchen
Saillant detail: beide ouders zijn openbaar aanklager, dus dat hotel zal z'n borst vast nat kunnen maken.

redbulletje schreef op 28-08-2022 om 16:44:

https://nos.nl/artikel/2442330-meisje-komt-om-door-vallend-standbeeld-in-hotel-munchen
Saillant detail: beide ouders zijn openbaar aanklager, dus dat hotel zal z'n borst vast nat kunnen maken.

Bizar! Arm kind!

Bijzonder en leuk !

Dit weekend was de 15e editie roodharigenfestival.
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/2022/08/redhead-days-vijftiende-editie/

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.