Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Yumi
24-12-2025 om 12:29
Thora schreef op 24-12-2025 om 11:27:
[..]
Daar is geen ai beeld voor nodig.
Fleurtje_5
01-01-2026 om 15:38
De binnenbaden van zwembad de IJzeren Man zijn van elkaar gescheiden door glazen wanden. Het zicht te ontnemen is niet mogelijk „Via het centrale gangpad passeren altijd gasten om de andere baden te bereiken. En het is het lastig een rooster te maken om aanwezigheid van een vrouwelijke badmeester te garanderen.”Dus helaas, het niet mogelijk, zegt de IJzeren man.Ik ken de zwembaden van de IJzerenman. Het lijkt mij ook echt onuitvoerbaar met die glazen wanden tussen de zwembaden, maar ook de lange ramen naar buiten toe. Hoppakee, dan een petitie starten want 'we' pikken geen 'het-is-niet-mogelijk'.
Dan landen als bv Afghanistan misschien?
Wens voor vrouwvriendelijk zwemuurtje ‘praktisch niet uitvoerbaar’ in Weert: vereniging start een petitie
Dagblad De Limburger 29-12-2025,
.........[foto]........
Weert De vereniging Multifit Weert is een petitie gestart om een zwemuurtje alleen voor vrouwen mogelijk te maken in zwembad De IJzeren Man in Weert. Dat is praktisch niet uitvoerbaar, stelt de zwembadleiding.
De petitie is inmiddels 75 keer ondertekend. Volgens Malika Zaäboul van de vereniging is er een groep vrouwen, die om redenen van privacy, veiligheid, gezondheid of religieuze overwegingen niet kan deelnemen aan het gemengde zwem- of sportaanbod.
„Daarbij gaat het echt niet alleen om Marokkaanse vrouwen”, zegt Zaäboul. Volgens haar zijn er ook vrouwen die vanwege hun leeftijd of fysieke ongemakken buiten het zicht van mannen willen sporten.
Meidenplons
Onder de noemer Meidenplons Vrouwenzwemmen is dat bijvoorbeeld mogelijk in Roermond. „Zeker veertig vrouwen gaan vanuit Weert daar zwemmen. Maar er is een groep voor wie dat te ver reizen is”, zegt Zaäboul.
Voor het vrouwenzwemmen zou een vrouwelijke badmeester beschikbaar moeten zijn. Mannen mogen geen zicht hebben op de sportende vrouwen. Multifit Weert heeft het Weerter bad gevraagd om „het structureel aanbieden van vrouwvriendelijk zwemmen en/of aquajoggen”.
Privacy
Teamleider Sandra Ponsen van zwembad De IJzeren Man zegt vooralsnog dat verzoek niet te kunnen inwilligen. „We richten ons op diverse doelgroepen, van babyzwemmen tot senioren en het is ons bekend dat er baden in het land zijn die activiteiten alleen voor vrouwen aanbieden”, zegt ze. „Maar in ons huidige gebouw is dat praktisch gezien niet mogelijk.”
De binnenbaden zijn van elkaar gescheiden door een glazen wand. Het zicht op een bad ontnemen, om de gewenste privacy te bieden, is niet mogelijk. „Via het centrale gangpad passeren altijd gasten om de andere baden te bereiken. Ook is het lastig een rooster te maken om aanwezigheid van een vrouwelijke badmeester te garanderen.”
Netherfield
01-01-2026 om 19:27
https://www.ad.nl/rotterdam/pasgeboren-baby-vecht-voor-leven-terwijl-agenten-worden-bekogeld-met-vuurwerk-waarom~a114ff6e/
Dit is toch niet normaal. Agenten helpen een moeder met net gereanimeerde baby naar de ambulance en worden door een groep jongeren bekogeld met vuurwerk.
duizel
01-01-2026 om 19:59
Netherfield schreef op 01-01-2026 om 19:27:
https://www.ad.nl/rotterdam/pasgeboren-baby-vecht-voor-leven-terwijl-agenten-worden-bekogeld-met-vuurwerk-waarom~a114ff6e/
Dit is toch niet normaal. Agenten helpen een moeder met net gereanimeerde baby naar de ambulance en worden door een groep jongeren bekogeld met vuurwerk.
Jeetje, echt kippenvel, hoop dat de baby het gered heeft en politie, ambulancepersoneel en ouders niet teveel last hebben/ krijgen van dit gedrag
Yumi
01-01-2026 om 22:40
Netherfield schreef op 01-01-2026 om 19:27:
Ik las het, vraag me af wat er mis is met deze jongeren?
Hoe is het mogelijk dat zo'n groep dit gezamenlijk doet, en ze elkaar onderling er blijkbaar niet over aanspreken.
oudmaarnognietkoud
03-01-2026 om 16:55
https://nos.nl/artikel/2596875-lichaam-gevonden-in-helmond-vermoedelijk-van-mick-19
Ach wat triest. Mijn gedachten gaan uit naar zijn familie en vrienden 
Zilver_gray
03-01-2026 om 17:04
oudmaarnognietkoud schreef op 03-01-2026 om 16:55:
https://nos.nl/artikel/2596875-lichaam-gevonden-in-helmond-vermoedelijk-van-mick-19
Ach wat triest. Mijn gedachten gaan uit naar zijn familie en vrienden
Ach arm lief kind, wat vind ik dit sneu 😞
Yumi
04-01-2026 om 14:35
Als het hier daadwerkelijk om een actie gaat van een links extremistische groep, dan mogen die zich kapot schamen en ik mag hopen dat ze een flinke straf krijgen! Ze brengen 45.000 huishoudens, ziekenhuizen en bedrijven in gevaar!
De stroomstoring in Berlijn waar zo’n 45.000 huishoudens en 2000 bedrijven sinds zaterdagochtend zonder stroom zitten, is waarschijnlijk veroorzaakt door brandstichting. Er is een brief binnengekomen waarin de links extremistische actiegroep Vulkangruppe zegt verantwoordelijk te zijn.
Tienduizenden huishoudens in Berlijn mogelijk tot donderdag zonder stroom na brand
De politie onderzoekt of er sprake is van brandstichting. De politie van Berlijn zegt dat er een brief is binnengekomen waarin de actie wordt opgeëist. De authenticiteit van die brief wordt onderzocht.
De Berliner Morgenpost meldt dat een anarchistische beweging die zich Vulkangruppe noemt, zegt verantwoordelijk te zijn voor de brandstichting. De linksextremistische actiegroep eiste in 2024 ook de brandstichting bij een grote Tesla-fabriek bij Berlijn op.
Om de zware schade te herstellen zullen ongeveer 35.000 huishoudens tot donderdagnamiddag geen elektriciteit hebben, aldus de autoriteiten. Voor de andere gezinnen zou de elektriciteitstoevoer zondagochtend hersteld worden.
“We hebben te maken met een bijzonder ernstige stroomstoring die tienduizenden huishoudens en bedrijven treft, waaronder zorginstellingen, ziekenhuizen, talrijke sociale instellingen en bedrijven”, aldus Franziska Giffey, Berlijns senator voor Economische Zaken.
Tienduizenden huishoudens in Berlijn mogelijk dagen zonder stroom na brand | Het Parool
Miraval
04-01-2026 om 21:03
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2596973-brits-verkrachtingsschandaal-blijft-groeien-raakt-ook-premier-starmer
Wat vreselijk dit ook weer, het blijft maar doorgaan voor al die slachtoffers. In de steek gelaten door hulpverleners en politie uit angst voor multiculturele spanningen gezien de afkomst van de daders. Dat is toch echt de omgekeerde wereld dit?
Miraval
04-01-2026 om 21:21
https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/artikel/5550645/tienduizenden-huishoudens-berlijn-dagenlang-zonder-stroom
Fijn, de koudste week van afgelopen winter en dan zit je zonder stroom en verwarming door een actiegroep. Voor mij valt zoiets toch wel onder een terreurdaad. Deze keer komende vanuit een linksextremistische actiegroep. Maak daar dan maar terreurorganisatie van.
Yumi
04-01-2026 om 21:38
Miraval schreef op 04-01-2026 om 21:21:
https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/artikel/5550645/tienduizenden-huishoudens-berlijn-dagenlang-zonder-stroom
Fijn, de koudste week van afgelopen winter en dan zit je zonder stroom en verwarming door een actiegroep. Voor mij valt zoiets toch wel onder een terreurdaad. Deze keer komende vanuit een linksextremistische actiegroep. Maak daar dan maar terreurorganisatie van.
Ik had hierboven vanmiddag al een bericht over geplaatst, 45.000 huishoudens, 2000 bedrijven, zieknhuizen, met dit weer in de kou zetten, betekent in gevaar brengen.
Er is een brief binnengekomen waarin de links extremistische actiegroep Vulkangruppe zegt verantwoordelijk te zijn.
Tienduizenden huishoudens in Berlijn mogelijk tot donderdag zonder stroom na brandstichting.
Tienduizenden huishoudens in Berlijn mogelijk dagen zonder stroom na brand | Het Parool
Miraval
04-01-2026 om 21:41
Yumi schreef op 04-01-2026 om 21:38:
[..]
Ik had hierboven vanmiddag al een bericht over geplaatst, 45.000 huishoudens, 2000 bedrijven, zieknhuizen, met dit weer in de kou zetten, betekent in gevaar brengen.
Er is een brief binnengekomen waarin de links extremistische actiegroep Vulkangruppe zegt verantwoordelijk te zijn.
Tienduizenden huishoudens in Berlijn mogelijk tot donderdag zonder stroom na brandstichting.
Oh sorry die had ik gemist...
Ik vind dit niks meer te maken hebben met actie voeren. Je brengt moedwillig heel veel mensen in gevaar om je punt te maken. Daar moeten de daders voor bestraft worden, en flink ook. Nogmaals voor mij valt dit onder de categorie terreuraanslag.
Yumi
04-01-2026 om 22:04
Miraval schreef op 04-01-2026 om 21:41:
[..]
Oh sorry die had ik gemist...
Ik vind dit niks meer te maken hebben met actie voeren. Je brengt moedwillig heel veel mensen in gevaar om je punt te maken. Daar moeten de daders voor bestraft worden, en flink ook. Nogmaals voor mij valt dit onder de categorie terreuraanslag.
Geeft niks, blijkbaar is het nodig om het nog een keer onder de aandacht te brengen.... want er wordt niet op gereageerd.
Heeft het iets te maken met het feit dat het om een extreemlinkse terreurdaad gaat?
Eens dit heeft niks met actie voeren te maken, maar met mensen in gevaar brengen.
Daar is geen ai beeld voor nodig.