Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
felija
15-07-2026 om 22:14
Chiquita schreef op 15-07-2026 om 21:33:
[..]
de arrogantie die hier uitspreekt ... iemand die mij niet kent meteen oordeelt: 'dan lees je ook nog iets anders' ..bah, ik lees meer dan jij ooit zult weten
Ik reageer op jouw sterk gekleurde bron die jij hier zelf plaatst en op jouw reactie daarop. We zitten hier op een forum, toch?
BlairW
15-07-2026 om 22:17
lientje69 schreef op 15-07-2026 om 21:38:
Bij de Intratuin in Lisse is de kerstshow geopend....moet toch niet gekker worden hoor..
Die is toch nog helemaal niet open? Alleen in aanbouw. Tenminste, dat las ik gisteren op hun fb pagina.
lientje69
16-07-2026 om 07:00
BlairW schreef op 15-07-2026 om 22:17:
[..]
Die is toch nog helemaal niet open? Alleen in aanbouw. Tenminste, dat las ik gisteren op hun fb pagina.
Ik zag op Facebook filmpjes van mensen die geïnterviewd werden en die reageerden met wel leuk maar erg vroeg. Misschien heb ik niet goed gekeken dan hoor. Vind het voor opbouw ook nog bizar vroeg trouwens. 😅
BlairW
16-07-2026 om 07:27
lientje69 schreef op 16-07-2026 om 07:00:
[..]
Ik zag op Facebook filmpjes van mensen die geïnterviewd werden en die reageerden met wel leuk maar erg vroeg. Misschien heb ik niet goed gekeken dan hoor. Vind het voor opbouw ook nog bizar vroeg trouwens. 😅
Het Efteling kerstdorp is al geopend zie ik 😁 dat is inderdaad wel heel vroeg ja. Qua opbouwen snap ik het wel, gaat echt heel veel tijd in zitten.
Poezenmeisje
16-07-2026 om 07:55
felija schreef op 15-07-2026 om 16:52:
Tip: lees objectievere nieuwsbronnen dan nieuwrechts.
Het kostte even, maar ik heb het gevonden.
Het citaat is geen verzinsel van NieuwRechts, wie of wat dat ook moge zijn.
Het komt uit het NRC van 11 juli 2026. En uitgerekend dát stukje tekst is zeer groot gezet door het NRC.

Poezenmeisje
16-07-2026 om 07:58
Handschoenvrouw schreef op 16-07-2026 om 07:49:
En Sinterklaas dan... komt-ie niet dit jaar ofzo?
Sinterklaas is een katholieke, oude, witte man die zwarte tot slaaf gemaakten uitbuit in de pepernotenfabriek, dus wat denk je zelf?
*sarcasme*
felija
16-07-2026 om 11:11
Poezenmeisje schreef op 16-07-2026 om 07:55:
[..]
Het kostte even, maar ik heb het gevonden.
Het citaat is geen verzinsel van NieuwRechts, wie of wat dat ook moge zijn.
Het komt uit het NRC van 11 juli 2026. En uitgerekend dát stukje tekst is zeer groot gezet door het NRC.
Dat weet ik, dat staat gewoon duidelijk vermeld in het stuk van NieuwRechts. Dat was dus ook mijn punt helemaal niet. Betreffende forummer poste het opruiende stukje uit nieuwrechts over de reactie van de burgemeester in het NRC en reageerde vol verbazing, als zou de burgemeester het goedpraten en zou het heel uitzonderlijk gedrag zijn, enkel voorbehouden aan asielzoekers.
Maar weer: het gedrag komt voor onder alle mannen, niks nieuws onder de zon, zoals ook andere forummers al aangaven. Maar ja, dan kun je niet meer lekker verontwaardigd zijn over die specifieke doelgroep natuurlijk.
BlairW
16-07-2026 om 11:21
Handschoenvrouw schreef op 16-07-2026 om 07:49:
En Sinterklaas dan... komt-ie niet dit jaar ofzo?
Daar doen ze in een tuincentrum toch sowieso nooit wat aan? Is niet dat je een hele afdeling kan vullen met sinterklaasaankleding.
Thora
16-07-2026 om 12:05
Handschoenvrouw schreef op 15-07-2026 om 17:15:
[..]
Ik heb op een plaats gewoond waar regelmatig groepen rivaliserende voetbalsupporters elkaar troffen, en het tonen van geslachts- en andere organen waren een gebruikelijk ritueel voordat men met elkaar op de vuist ging. Kan ik hieruit concluderen dat ze eigenlijk graag seks met elkaar wilden?
Of die anti-asieldemonstranten die "daar moet een piemel in" tegen vrouwelijke COA-medewerksters zongen, moet ik dat niet zien als minachting, maar als bedreiging met verkrachting?
Ik ben in de 80er jaren FC Den Haag supporter geweest. Okee, het tonen van de blote konten (waar ik ondanks herhaaldelijk verzoek nooit aan meedeed), gebeurde bij alle partijen. Maar de piemels bleven altijd in de broek.
Thora
16-07-2026 om 12:10
Chiquita schreef op 15-07-2026 om 16:31:
Durf 't bijna niet te geloven dat het echt in een nieuwsbericht stond:
https://nieuwrechts.nl/111956-burgemeester-ter-apel-over-overlastgevers-broek-naar-beneden-trekken-is-niks-seksueels?fbclid=IwY2xjawTEeNhleHRuA2FlbQIxMABicmlkETBiU2JPVXdmdnkwQnhKaW1Oc3J0YwZhcHBfaWQQMjIyMDM5MTc4ODIwMDg5MgABHkHSRVAUM18qbLupwWqxH--hhvjeaUqb_SoTRpgqyg7EVRvnv5zf39CZQlrF_aem_Fv-0O91UlQuR4VumxfFupw
Ik heb stuk en de reacties gelezen. Maar begrijp ik goed dat als het een gebaar van minachting is het minder erg is? Minachting naar degenen (vrouwen) die er zijn om hen te helpen? Het wordt wel een heel raar praatje zo.
Rogue
16-07-2026 om 13:14
Een ICE-trein van Sylt naar Berlijn moest afgelopen weekend een ongeplande tussenstop maken op station Hamburg-Bergedorf. Het wc-papier aan boord was op. Door de tussenstop liep de trein zo'n drie kwartier vertraging op.
De conducteur liep zelf naar een nabijgelegen supermarkt en kwam kort daarna terug met drie pakken wc-papier. Daarna kon de trein de reis naar Berlijn voortzetten. Het moment werd gefilmd door een passagier. De video is hieronder te zien.
https://www.nu.nl/economie/6403293/ice-trein-maakt-noodstop-in-hamburg-zodat-conducteur-wc-papier-kan-kopen.html
Handschoenvrouw
16-07-2026 om 15:03
Poezenmeisje schreef op 16-07-2026 om 07:58:
[..]
Sinterklaas is een katholieke, oude, witte man die zwarte tot slaaf gemaakten uitbuit in de pepernotenfabriek, dus wat denk je zelf?
*sarcasme*
Ja, ze pakken al onze tradities af hé? Pasen mag niet meer, Kerstmis afgeschaft, Sinterklaas geliquideerd, Vuurwerk verboden.
Nou de rest nog.
Thora
16-07-2026 om 15:37
Poezenmeisje schreef op 16-07-2026 om 07:58:
[..]
*sarcasme*
Sinterklaas was een Turk en zijn knechten waren vrijgekochte slaven van hogere Ottomanen (Turken). Dus hij mag vast wel blijven.......
"ook sarcasme"