Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Thora
22-07-2026 om 10:46
Yumi schreef op 22-07-2026 om 10:04:
De zomerfeesten tijdens de vierdaagse mag wat mij betreft stoppen, of in ieder geval minder massaal. Ik schreef het al eerder, deze mensen massa is onveilig. Blijkbaar vergeet men dat het centrum ook een woonwijk is, die onleefbaar is tijdens deze dagen. Niet alleen vanwege de enorme herrie en drukte maar ook door de vele incidenten.
Naast de zware mishandeling tijdens het optreden van Lil Kleine, waarvan Burgemeesters Bruls terecht zegt, dat deze fout publiek trekt, is er gisterenavond een 18 jarige doodgeschoten, de verdachte is aangehouden. Dit was in de buurt van het centrum, waar de feesten worden gehouden. De politie ziet nog geen verband.
De man die dinsdagavond werd doodgeschoten bij de Vierdaagsefeesten in het centrum van Nijmegen, blijkt een achttienjarige Rotterdammer te zijn. De verdachte die is aangehouden, is eveneens een achttienjarige Rotterdammer.
Slachtoffer fatale schietpartij nabij Vierdaagse feesten was 18-jarige Rotterdammer | Binnenland | NU.nl
Politie deelt herkenbare foto van verdachte zware mishandeling VierdaagsefeestenDe politie is op zoek naar een man die wordt verdacht van een ernstige mishandeling in het Hunnerpark tijdens de Vierdaagsefeesten. Dat gebeurde afgelopen zaterdag, rond 21.45 uur.
Na het incident gingen beelden van de mishandeling rond op sociale media. Het slachtoffer meldde zich daarna bij de politie.De politie heeft dinsdagmiddag een herkenbare foto van de verdachte gedeeld in de hoop dat mensen hem herkennen. Ook vraagt de politie andere feestgangers die betrokken waren bij het incident zich te melden.
Politie deelt herkenbare foto van verdachte zware mishandeling Vierdaagsefeesten | Extra | De Gelderlander.nl
Mishandeling – Hunnerpark – Nijmegen | politie.nl
Festivalbaas reageert op kritiek van Bruls over ‘fout volk’ bij Matrixx at the Park: ‘Dit is kort door de bocht’ | Extra | De Gelderlander.nl
Er is op Facebook een paar keer een zware mishandeling op de Vierdaagse voorbijgekomen. Spontaan want ik zoek die dingen niet op. Alleen waren dit meerdere daders en was het niet duidelijk of degene op de grond een jongen of meisje was. Veel toetsenbordhelden waren erg verontwaardigd dat niemand iets deed. Zij hadden uiteraard direct ingegrepen. Deze daders stonden ook duidelijk in beeld. Toch weet ik nu al dat er weinig mee gedaan gaat worden.
Yumi
22-07-2026 om 11:09
Thora schreef op 22-07-2026 om 10:46:
[..]
Er is op Facebook een paar keer een zware mishandeling op de Vierdaagse voorbijgekomen. Spontaan want ik zoek die dingen niet op. Alleen waren dit meerdere daders en was het niet duidelijk of degene op de grond een jongen of meisje was. Veel toetsenbordhelden waren erg verontwaardigd dat niemand iets deed. Zij hadden uiteraard direct ingegrepen. Deze daders stonden ook duidelijk in beeld. Toch weet ik nu al dat er weinig mee gedaan gaat worden.
Dat was volgens mij op de Molenstraat, 4 tieners en een 19 jarige die een meisje mishandelden. Er is ook een steekpartij geweest en een vechtpartij waarbij er met terrasstoelen werd geslagen. Volgens de politie is het niet erger dan andere jaren en moet je de incidenten afzetten tegenover de enorme aantallen bezoekers. Dat klopt, maar maakt het niet veiliger, dus moet er iets aan het aantal bezoekers gedaan worden.
Van de meeste voorvallen hoor je niets. Toen ik nog midden in het centrum woonde was ik niet bepaald gelukkig... dat er geen ruchtbaarheid was gegeven aan het feit dat er enkele jaren geleden een terreurdreiging was, tijdens de 4daagse. Begrijp het, kost geld mensen komen niet en misschien gebeurd er niets, maar toch.... niet waarschuwen betekent een hele hoop mensen die gevaar lopen.
Tegenwoordig woon ik aan de rand van het centrum, overlast is hier minder maar voldoende om me wakker te houden, en veel onrust mee te krijgen. Zoals de borden al melden; Je hoeft niet te schreeuwen, de bewoners horen je toch wel...
Politie houdt vier kinderen aan op Vierdaagsefeesten voor mishandelen meisje | Extra | De Gelderlander.nl