Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Euphoria
23-02-2026 om 14:04
felija schreef op 23-02-2026 om 13:31:
[..]
Dat weet ik niet, hoor! Of deze nieuwe regering het beter gaat doen, wel beter dan het vorige kabinet, maar dat kan ook snel. Ze hebben aardig wat hoofdpijndossiers op hun bord liggen en dan is het ook nog een minderheidskabinet. We gaan het zien!
Hoofdpijn dossiers kenden hun voorgangers net zo.
Met een brede ultrawitte glimlach kan niet alles worden weggelachen.
PensioNada
23-02-2026 om 15:39
Jorni schreef op 23-02-2026 om 13:31:
[..]
Tja dat krijg je met deze drie afbraakpartijen aan de macht. Wat je ook kiest het zijn altijd dit soort partijen die weer aan de macht komen. Alles voor iedereen van buitenaf terwijl de echt belangrijke voorzieningen voor de bewoners zelf van een land steeds verderden afgebroken.
Ik weet niet op wie je stemt, maar PvdA/GL of SP lijken me een prima keuze als je geen bezuinigingen wil op AOW, WW en WIA. De praktijk is echter dat de mensen die het hardst een sociaal beleid nodig hebben, stemmen op de PVV, BBB of zelfs FvD.
felija
23-02-2026 om 15:48
PensioNada schreef op 23-02-2026 om 15:39:
[..]
Ik weet niet op wie je stemt, maar PvdA/GL of SP lijken me een prima keuze als je geen bezuinigingen wil op AOW, WW en WIA. De praktijk is echter dat de mensen die het hardst een sociaal beleid nodig hebben, stemmen op de PVV, BBB of zelfs FvD.
Inderdaad, een hardnekkige vicieuze cirkel, mensen krijgen terecht het gevoel niet gehoord te worden en gaan uit protest nog rechtser stemmen, waardoor de onvrede logischerwijs nog groter wordt, want bij heel rechts moet je nu juist niet wezen voor een socialer beleid.
Mick87
23-02-2026 om 16:09
Jorni schreef op 23-02-2026 om 13:31:
[..]
Tja dat krijg je met deze drie afbraakpartijen aan de macht. Wat je ook kiest het zijn altijd dit soort partijen die weer aan de macht komen. Alles voor iedereen van buitenaf terwijl de echt belangrijke voorzieningen voor de bewoners zelf van een land steeds verder worden afgebroken.
Denk dat een en ander wel genuanceerder ligt dan jij nu stelt. We hebben te maken met een enorme vergrijzing. Onze sociale zekerheden/verzorgingsstaat staat mede daardoor enorm onder druk. Ij heb het idee dat afbraak van e.e.a. sowieso onvermijdelijk is. Er moet meer naar defensie want dat hebben we de afgelopen decennia verzaakt onder het mom van: Amerika lost het wel voor ons op. En vergeet ook klimaatverandering niet. Onze economie gaat daar de komende decennia enorm onder lijden. Dijken zullen verhoogd moeten worden. Er moet geld naar nog beter watermanagement en Onze voedselvoorziening komt onder druk te staan
Tegelijkertijd vind ik overigens ook dat er gekeken MOET gaan worden naar hoeveel inwoners we als land aan kunnen. Onze vader Drees had de verzorgingsstaat zoals die nu is, eind jaren geïmplementeerd met het idee van een gesloten systeem. De sterke schouders dragen iets van de zwakkeren. Nu is er een grote structurele instroom van hulpbehoevenden waar Onze verzorgingsstaat niet op berekend is.
Jorni
23-02-2026 om 16:11
PensioNada schreef op 23-02-2026 om 15:39:
[..]
Maar geen van de partijen die jij noemt zijn nu aan de macht.
Yumi
23-02-2026 om 16:19
Euphoria schreef op 23-02-2026 om 06:05:
Een luxe keuken is zeer zeker geen noodzaak. Een basic uitrusting waarbij om toerbeurt enkelen voor velen koken is meer dan voldoende.
Precies er zit een enorme keuken op een cruiseschip, dus daar is het prima koken. Op zo'n schip werken vaak tussen de 120 en 200 koks.....
Yumi
23-02-2026 om 16:27
Daglichtlamp schreef op 23-02-2026 om 05:44:
Vertel eens: hoe creëer je individuele kookgelegenheid op een cruiseschip? Of was die brief gewoon weer 1 van Fabers losse flodders?
Vertel eens: heb je de laatste tijd het goede nieuws niet gelezen?
Pas maar op met die lossen flodders, ze kunnen raak schieten.... Het kabinet Jetten wil namelijk de wetten van Marjolein Faber onverkort uitvoeren....
De grootste erfenis van toenmalig asielminister Marjolein Faber ligt nog in de Eerste Kamer. De zogenoemde asielnoodmaatregelenwet en de wet die een tweestatusstelsel voor asielzoekers regelt gaan "onverkort" worden uitgevoerd door het kabinet-Jetten, mits deze door de senaat worden aangenomen.
Kabinet-Jetten wil Fabers asielwetten uitvoeren, tweede kans voor spreidingswet | Politiek | NU.nl
Thora
23-02-2026 om 16:34
Mick87 schreef op 23-02-2026 om 16:09:
[..]
Denk dat een en ander wel genuanceerder ligt dan jij nu stelt. We hebben te maken met een enorme vergrijzing. Onze sociale zekerheden/verzorgingsstaat staat mede daardoor enorm onder druk. Ij heb het idee dat afbraak van e.e.a. sowieso onvermijdelijk is. Er moet meer naar defensie want dat hebben we de afgelopen decennia verzaakt onder het mom van: Amerika lost het wel voor ons op. En vergeet ook klimaatverandering niet. Onze economie gaat daar de komende decennia enorm onder lijden. Dijken zullen verhoogd moeten worden. Er moet geld naar nog beter watermanagement en Onze voedselvoorziening komt onder druk te staan
Tegelijkertijd vind ik overigens ook dat er gekeken MOET gaan worden naar hoeveel inwoners we als land aan kunnen. Onze vader Drees had de verzorgingsstaat zoals die nu is, eind jaren geïmplementeerd met het idee van een gesloten systeem. De sterke schouders dragen iets van de zwakkeren. Nu is er een grote structurele instroom van hulpbehoevenden waar Onze verzorgingsstaat niet op berekend is.
Dit dus. En wat te denken van al die jonge gezonde mensen die part time werken. Gewoon omdat het kan. Ik geef ze gelijk hoor maar het zorgt er wel voor dat er werk niet gedaan wordt en dat bijvoorbeeld in de horeca veel Engels sprekende mensen werken. Dit los je niet op door asielzoekers binnen te halen en ze vervolgens keer op keer opnieuw de procedure opnieuw te laten opstarten. Dit kost alleen maar tijd en geld.
Het is een mentaliteitskwestie en dan kun je beter geld steken in voorlichting en campagnes en onderzoek om de jeugd aan het werk te krijgen dan dat het in de Bermudadriehoek van het COA, Oekraïne en de klimaathobby van Jetten te gooien.
Yumi
23-02-2026 om 16:37
Daglichtlamp schreef op 23-02-2026 om 16:30:
Die asielwetten regelen de kookgelegenheid voor asielzoekers niet.
Je hebt mijn bericht daarover waarschijnlijk gemist...