Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Euphoria
28-07-2026 om 06:48
Handschoenvrouw schreef op 26-07-2026 om 17:51:
[..]
Onthoud dit, zó zijn de mannen die ons en onze dochters komen "beschermen" tegen asielzoekers.
Dit is wat ze écht vinden van vrouwen die zich aan niets anders schuldig maken dan het toevallig niet met hen eens zijn.
Los van het feit dat dit niet oké is vraag ik mij serieus af waarom zo specifiek gemikt wordt op mannen en vrouwen. Dit kunnen en zullen ook vrouwen denken en doen en in die woningen wonen niet alleen vrouwen lijkt mij.
Euphoria
28-07-2026 om 07:14
Op NOS berichten waarin eveneens berichtgeving staat. Daarin komen de mensen aan het woord wiens huis beklad is. Blijken mensen te zijn met posters aan hun ramen pro vluchtelingen.
Mocht ik zo gewaaid zijn om een PVV of FvD poster aan mijn raam te hangen garandeer ik dat ook ik gedonder krijg.
Daglichtlamp
28-07-2026 om 07:21
Euphoria schreef op 28-07-2026 om 07:14:
Op NOS berichten waarin eveneens berichtgeving staat. Daarin komen de mensen aan het woord wiens huis beklad is. Blijken mensen te zijn met posters aan hun ramen pro vluchtelingen.
Mocht ik zo gewaaid zijn om een PVV of FvD poster aan mijn raam te hangen garandeer ik dat ook ik gedonder krijg.
Praat dit geweld maar goed. Het illustreert wat extreem rechts aan het doen is, hoe de doelpalen beetje bij beetje verzet worden.
Emel
28-07-2026 om 07:30
Jemig. Hoe krijg je het uit je toetsenbord.
Emel
28-07-2026 om 07:31
Daglichtlamp schreef op 28-07-2026 om 07:21:
[..]
Praat dit geweld maar goed. Het illustreert wat extreem rechts aan het doen is, hoe de doelpalen beetje bij beetje verzet worden.
Een schoolvoorbeeld van fascisme.
Voor de geinteresseerden, lees en huiver:
"Dit is fascisme" van Rosan Smits.
Broadway
28-07-2026 om 08:10
zeg je nu dat het ok is omdat de agressor reageert op een poster?
je bent nu verkrachting door kort rokje aan het goedpraten he, dat snap je?
Handschoenvrouw
28-07-2026 om 08:24
Euphoria schreef op 28-07-2026 om 06:48:
[..]
Los van het feit dat dit niet oké is vraag ik mij serieus af waarom zo specifiek gemikt wordt op mannen en vrouwen. Dit kunnen en zullen ook vrouwen denken en doen en in die woningen wonen niet alleen vrouwen lijkt mij.
Er wordt niet gemikt op mannen, getuige woorden als "kut" en "hoer".
Broadway
28-07-2026 om 08:26
Handschoenvrouw schreef op 28-07-2026 om 08:24:
[..]
Er wordt niet gemikt op mannen, getuige woorden als "kut" en "hoer".
precies. die eencelligen zijn niet in staat om te bedenken dat een man in staat is om zo'n poster op te hangen, dus dat moet "dat kutwijf" wel zijn en haar man kan niet anders dan meegaan ermee maar treft natuurlijk geen schuld.
ze hebben geen idee dat ze daarmee mannen ook van de klif gooien, maar he, alles om hun agressie te kunnen botvieren op iemand anders dan "hun eigen soort".
zo primitief is het.
ik woon in een klein dorp met veel van zulke mannen (wel "leuk" detail is dat wij dus zo'n AMA huis hier hebben, er geen protest is of was en er ook geen problemen met deze jongens zijn) en spreek ze weleens. héérlijk tijdverdrijf want van gedachten veranderen gaan we allebei niet.
alles is dan de schuld van de vrouw. ik vraag dan altijd heel vriendelijk of de man van dat gezien zielig of zwakbegaafd is aangezien hij dat zomaar allemaal laat gebeuren zonder weerwoord. vinden ze een lastige vraag. (dat gaat dan niet over asielzoekers, maar over een crimineel kind of andere directe gezinsdingen die per definitie de schuld van de vrouw zijn)
Thora
28-07-2026 om 09:56
[..]
Er wordt niets goedgepraat. Er wordt gerelativeerd. Mensen kunnen gewoon eikels zijn. Links, rechts, zwart, wit, rood, geel, man, vrouw. Overal zitten rotte appels tussen. Sommige appels iets rotter dan de andere appel. Dat dan weer wel.
Handschoenvrouw
28-07-2026 om 10:16
Thora schreef op 28-07-2026 om 09:56:
[..]
Er wordt niets goedgepraat. Er wordt gerelativeerd. Mensen kunnen gewoon eikels zijn. Links, rechts, zwart, wit, rood, geel, man, vrouw. Overal zitten rotte appels tussen. Sommige appels iets rotter dan de andere appel. Dat dan weer wel.
Wat hier gebeurt is dat vrouwen vanwege hun mening het zwijgen op wordt gelegd door ze openlijk seksueel te intimideren.
Op de één of andere manier vindt dat nooit andersom plaats.
felija
28-07-2026 om 10:53
Emel schreef op 28-07-2026 om 07:30:
[..]
Jemig. Hoe krijg je het uit je toetsenbord.
Zo diep zijn we kennelijk al gezonken.
felija
28-07-2026 om 10:55
Thora schreef op 28-07-2026 om 09:56:
[..]
Maar o wee, als een moslim of een asielzoeker iets heeft gedaan, waar is dan die relativering? Enkel hevige verontwaardiging, meten met twee maten.
Euphoria
28-07-2026 om 11:40
[..]
Ik praat niets goed, ik schrijf notabene in eerder bericht ook dat dit niet oké is.
Ter verduidelijking: ik zou dit zelf niet doen. Het zou zelfs niet in me opkomen. En ondanks dat ik geen PVV of FvD aanhanger ben weet ik uit ervaring dat dergelijke posters en uitspraken ook niet worden gewaardeerd door iedereen. En daar komt niks van op TV of in een nieuwsbericht.
mag dat niet benoemd worden??
Euphoria
28-07-2026 om 11:41
Broadway schreef op 28-07-2026 om 08:10:
[..]
zeg je nu dat het ok is omdat de agressor reageert op een poster?
je bent nu verkrachting door kort rokje aan het goedpraten he, dat snap je?
Nee hoor, dat zijn woorden en gedachten die jullie er van maken.
Broadway
28-07-2026 om 11:42
Euphoria schreef op 28-07-2026 om 11:41:
[..]
Nee hoor, dat zijn woorden en gedachten die jullie er van maken.
ik ben ik en niet jullie.
zou je uit willen leggen wat je wél bedoelt, maar blijkbaar is het niet duidelijk gezien de reacties.