Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Broadway schreef op 28-07-2026 om 11:42:

[..]

ik ben ik en niet jullie.

zou je uit willen leggen wat je wél bedoelt, maar blijkbaar is het niet duidelijk gezien de reacties.

Mijn bericht is duidelijk en het feit dat het zo wordt geïnterpreteerd is jullie pakkie an. Ja, jullie, aangezien jij er net zo ziek op reageert.

Euphoria schreef op 28-07-2026 om 11:40:

[..]

Ik praat niets goed, ik schrijf notabene in eerder bericht ook dat dit niet oké is.

Ter verduidelijking: ik zou dit zelf niet doen. Het zou zelfs niet in me opkomen. En ondanks dat ik geen PVV of FvD aanhanger ben weet ik uit ervaring dat dergelijke posters en uitspraken ook niet worden gewaardeerd door iedereen. En daar komt niks van op TV of in een nieuwsbericht.

mag dat niet benoemd worden??

Van mij mag je alles jij-bakken wat je wilt. Het gaat hier niet om een poster of een mening niet waarderen. 

Vrouwen die zich niet hard genoeg tegen een AZC uitspraken zijn opgespoord, hun gegevens zijn gedoxxed in appgroepen en daarmee zijn ze thuis opgezocht, met als doel ze zo seksueel te intimideren dat ze hun mond houden. 

Ik zie de daders er wel voor aan om een vrouw die nu toch in de openbaarheid blijft treden te achtervolgen en ergens de bosjes in te trekken. Plegers van zware zedendelicten beginnen vaak met lichtere uitingen van machtsvertoon tegen vrouwen.

felija schreef op 28-07-2026 om 10:55:

[..]

Maar o wee, als een moslim of een asielzoeker iets heeft gedaan, waar is dan die relativering? Enkel hevige verontwaardiging, meten met twee maten.

Dan volgt er vaak ook goedprating. Bijvoorbeeld over de kwetsbaarheid van die persoon of wat Nederland die persoon al heeft aangedaan. Natuurlijk niet van de rechts georiënteerden. Maar zeker wel vanaf de linkerkant. En ja ook dat is meten met twee maten. Dat doen wij eigenlijk allemaal. Het zal wel een menselijke eigenschap zijn.

Thora schreef op 28-07-2026 om 12:13:

[..]

Dan volgt er vaak ook goedprating. Bijvoorbeeld over de kwetsbaarheid van die persoon of wat Nederland die persoon al heeft aangedaan. Natuurlijk niet van de rechts georiënteerden. Maar zeker wel vanaf de linkerkant. En ja ook dat is meten met twee maten. Dat doen wij eigenlijk allemaal. Het zal wel een menselijke eigenschap zijn.

Wat er dan vaak volgt is een reactie op degenen die niet in staat zijn onderscheid te maken die alles voor het gemak op dezelfde hoop gooien. Dat is wat mij betreft heel wat anders dan goedpraten.

Volgens mij missen een aantal forummers hier dat het gaat om bekladding en vernielingen bij mensen thuis. Mensen die daardoor bang worden om hun mening te uiten. Doen alsof dat ook stelselmatig gebeurt bij bijvoorbeeld mensen met een PVV poster is gewoon een vals frame. 

Thora schreef op 28-07-2026 om 12:13:

[..]

Jij ziet het verschil niet tussen alle moslims en asielzoekers aankijken op een actie van één van hen? Jij ziet niet hoe verschrikkelijk veroordelend er over de groep vreemdelingen als geheel wordt gepraat? Alsof het allemaal één pot nat is? Zonder uitzondering zijn het radicale moslimterreurmannen? Die ons land bedreigen?

Dat 'feit' wordt telkens maar weer genuanceerd, dat is hard nodig, misdaden gepleegd door Nederlanders, worden al genoeg vergoeilijkt, zoals hier ook weer blijkt. 

Zilver_gray schreef op 28-07-2026 om 12:27:

[..]

Wat er dan vaak volgt is een reactie op degenen die niet in staat zijn onderscheid te maken die alles voor het gemak op dezelfde hoop gooien. Dat is wat mij betreft heel wat anders dan goedpraten.

O mosterd.

Ik vind het gewoon beschamend, het imago van tolerant land uit de jaren '80/90 met als eerste land de mogelijkheid voor homostellen om te trouwen, dat zijn we wel kwijtgeraakt. 

Het is van de zotte dat mensen hun standpunten willen opdringen middels angst zaaien onder notabene hun eigen dorps/stadsgenoten. Je zou er maar wonen, vreselijk. Als je die mafkezen het land uit zou kunnen zetten naar een eiland op de Stille Oceaan dan heb ik daar helemaal niks op tegen. 

Ik vind de tolerantie sowieso al ver te zoeken op alle fronten. Of het nu gaat om agressie naar hulpverleners, agressie in het verkeer, rellen bij voetbalwedstrijden, agressie naar LGBTHI, agressie naar Moslims of Joden, de manosfeer, racisme, XR demonstranten of Pro-Palestijnse demonstraties, iedere groep lijkt wel overtuigd in zijn eigen gelijk en wil koste wat kost hun moraal en opvattingen opdringen aan anderen. Het is echt te triest voor woorden, de maatschappij en wereld waarin we tegenwoordig leven. En ik vraag me echt af waar dit heen gaat en hoever we dit allemaal nog gaan laten komen voordat er eens middels wet- en regelgeving korte metten mee wordt gemaakt. 

Strenger straffen zal wellicht allemaal niet helpen, maar wat nu gebeurd helpt zeker niet. Er moet echt iets gebeuren wat mensen voldoende afschrikt plus in de opvoeding, onderwijs zal er meer sandacht moeten zijn voor wederzijds respect en ook respect voor gezag en autoriteiten. Want dat ontbreekt bij een heel aantal mensen/jongeren volledig. 

Okee ik zal een ander voorbeeld geven. Dat meisje dat op de vierdaagse in elkaar getrapt is door een aantal jonge mannen. Als dit blanke mannen waren geweest had ik het niet minder walgelijk gevonden. 

Die jongen die tijdens een interview iets naar zijn hoofd gegooid kreeg bij een demonstratie en daarna, doordat het filmpje vaak op TV is geweest, bedreigd werd (om zijn mening), door blanke mensen vind ik net zo lelijk als dat dit moslims, Chinezen of Hindoestanen waren geweest. En ik denk dat ik daar niet alleen in sta. En wat deze zaak betreft zijn de daders van de bekladdingen nog niet bekend, tenminste voor zover ik weet. Dus we weten nog niets.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.