Nieuws en actueel
kerstbeer
28-01-2025 om 17:07
Trump, Musk en Amerikaanse politiek.
Hier verder over Trump, Musk en de Amerikaanse politiek.
Trump tekende meteen een recordaantal decreten en daar komen er steeds meer bij.
Tot nu toe gaat het goed tussen Trump en de bij hem invloedrijke Musk, maar zal dat ook zo blijven nu steeds meer MAGA niet blij met Musk's invloed en beleidswensen zijn?
Wat zal er bij de Democraten gebeuren en wie zal naar boven komen als potentiele leiders van de toekomst?
Wat voor invloed gaan Trump's decreten hebben over de VS en de rest van de wereld?
Schrijf hier verder.
FaithfulDuck87
05-03-2025 om 21:59
https://nos.nl/artikel/2558334-hooggerechtshof-vs-trump-mag-ontwikkelingshulp-niet-per-direct-stoppen
Trump heeft 2 miljard minder te spenderen, dit moet nog betaald worden aan ontwikkelingshulp
QuarterlyDinosaur18
05-03-2025 om 22:02
Friezinnetje schreef op 05-03-2025 om 21:59:
https://nos.nl/artikel/2558334-hooggerechtshof-vs-trump-mag-ontwikkelingshulp-niet-per-direct-stoppen
Trump heeft 2 miljard minder te spenderen, dit moet nog betaald worden aan ontwikkelingshulp
En terecht.
Niet te geloven wat voor ravage deze man, zijn hielenlikkers en useful idiots aanrichten. Geen greintje empathisch vermogen.
Zilver_gray
05-03-2025 om 22:28
https://www.nu.nl/koningshuis/6348140/koning-ontvangt-navo-leiders-in-huis-ten-bosch-trump-zal-gecharmeerd-zijn.html
Hebben we ons ooit zo moeten uitsloven voor welke politieke leider dan ook? Alles maar om ons hachje te redden en maar hopen dat ie ons goed gezind is. Vandaag praat Trump zus en morgen weer zo.
Wat een commotie om die man!
Loeki72
05-03-2025 om 22:30
Anfisa schreef op 05-03-2025 om 22:02:
[..]
En terecht.
Niet te geloven wat voor ravage deze man, zijn hielenlikkers en useful idiots aanrichten. Geen greintje empathisch vermogen.
Ik heb het idee dat empathie daar een soort scheldwoord is geworden, zoals deugen dat hier is.
Mugske
05-03-2025 om 22:34
groenland ligt strategisch in het poolgebied en heeft ook kostbare grondstoffen volgens mij.
Trump zegt dat hij achter de navo staat en het artikel: een aanval op 1, wordt gezien als een aanval op alleen. Dat kan alleen niet als een navoland een ander navoland aanvalt.
Finland is gelukkig wel al lid van de navo geworden. Die zijn ook ooit russisch geweest.
Daglichtlamp
06-03-2025 om 06:31
Zilver_gray schreef op 05-03-2025 om 22:28:
https://www.nu.nl/koningshuis/6348140/koning-ontvangt-navo-leiders-in-huis-ten-bosch-trump-zal-gecharmeerd-zijn.html
Hebben we ons ooit zo moeten uitsloven voor welke politieke leider dan ook? Alles maar om ons hachje te redden en maar hopen dat ie ons goed gezind is. Vandaag praat Trump zus en morgen weer zo.
Wat een commotie om die man!
https://www.koninklijkhuis.nl/actueel/nieuws/2014/03/04/koning-ontvangt-nss-delegatieleiders
Bij zo'n grote top is een ontvangst door de koning niet ongebruikelijk. In 2014 tijdens de NSS gebeurde dat ook.
Overigens zou het me verbazen als Trump zelf zou komen. (Daarvoor is meer nodig denk ik, dan moet onze koning wellicht aanbieden dat hij op het paleis mag logeren, en dat zie ik onze koning niet doen).
Zilver_gray
06-03-2025 om 06:56
Daglichtlamp schreef op 06-03-2025 om 06:31:
[..]
https://www.koninklijkhuis.nl/actueel/nieuws/2014/03/04/koning-ontvangt-nss-delegatieleiders
Bij zo'n grote top is een ontvangst door de koning niet ongebruikelijk. In 2014 tijdens de NSS gebeurde dat ook.
Overigens zou het me verbazen als Trump zelf zou komen. (Daarvoor is meer nodig denk ik, dan moet onze koning wellicht aanbieden dat hij op het paleis mag logeren, en dat zie ik onze koning niet doen).
Bedankt voor de link!
Het zal te maken hebben met het sentiment dat er nu heerst. Heel zwart wit gezien willen we nu indruk maken, om iets (onze veiligheid!) gedaan te krijgen. Dát voelt toch even anders.
Dat laatste vraag ik me ook af; zal hij het belangrijk genoeg vinden om zelf te komen, of stuurt hij iemand.
EnglishmaninNewYork
06-03-2025 om 07:36
Het stopt niet bij het leegroven van Oekraïne onder de noemer 'deal'. Amerika onder Trump moet echt zo snel mogelijk de NAVO uitgeknikkerd en op afstand gehouden worden.
Daglichtlamp
06-03-2025 om 07:52
EnglishmaninNewYork schreef op 06-03-2025 om 07:36:
Het stopt niet bij het leegroven van Oekraïne onder de noemer 'deal'. Amerika onder Trump moet echt zo snel mogelijk de NAVO uitgeknikkerd en op afstand gehouden worden.
We kunnen helemaal niet zonder de VS in de navo.
Malibu2
06-03-2025 om 07:56
Daglichtlamp schreef op 06-03-2025 om 07:52:
[..]
We kunnen helemaal niet zonder de VS in de navo.
Eens. We moeten eerst als Europa onze eigen defensie op orde zien te krijgen. We hebben jaren meegelift op de VS en dat was gemakkelijk en goedkoop maar we zijn er ook te lui van geworden.
rionyriony
06-03-2025 om 08:31
De USA heeft:
- zeer grote militaire capaciteit
- politiek en strategisch leiderschap
- essentiële technologische en logistieke middelen
- kernwapens
- zeer grote financiële bijdrage
Deze taken zijn cruciaal voor de lidstaten van de NAVO en kunnen niet door andere lidstaten worden overgenomen vanwege omvang en complexiteit.
Trump is een sluwe man die dit heel goed weet en dit als chantagemiddel gebruikt om veranderingen door te voeren die voornamelijk in zijn eigen belang zijn. De rest past zich aan of zakt anders maar in de shit, zal hij denken.
amarna
06-03-2025 om 09:02
Er zijn vele parkrangers en andere medewerkers van nationale parken ontslagen. Sommige parken blijven voorlopig dicht.
Dat gaat miljoenen aan inkomsten uit toerisme kosten en werkoosheid opleveren in accommodatie, restaurants etc.
En nog blijven zijn stemmers roepen dat de gewone Amerikaan het beter gaat krijgen....
amarna
06-03-2025 om 09:21
Kennissen van mij in Michigan werkten in het onderwijs en gaan binnenkort verplicht met vervroegd pensioen. Nu hebben ze geen ziektekostenverzekering meer want die wordt in de VS meestal door de werkgever betaald. Hij heeft een hartkwaal en zij reuma. Ze zijn wanhopig....
En zoals zij zijn er vele gemiddelde Amerikaanse burgers.