Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Trump, Musk en Amerikaanse politiek.

Anfisa schreef op 06-03-2025 om 17:01:

[..]

Laten we hier later op terugkomen. Hopelijk heb je gelijk en is dit geen gevalletje ‘this doesn’t age well’.
Dus die studenten mogen wel tegen Trump demonstreren? Goh.

Lijkt me wel zolang de wet niet wordt overtreden. 

illegale demonstraties zijn al illegaal daarop kan je gewoon ingrijpen. 

Universiteiten zijn niet verantwoordelijk voor acties van studenten, en die kan je dus ook niet hiervoor verantwoordelijk maken. 

Universiteiten zijn verantwoordelijk voor:
- goed onderwijs
- studenten met de juiste basis en vakkennis afleveren
- goed en betrouwbaar (onafhankelijk) onderzoek. 

Universiteiten zijn niet verantwoordelijk voor 
Het beoordelen of een demonstratie wel/niet mag
Het beoordelen of een demonstratie wel/niet illegaal is
Het opbreken van een illegale demonstratie 
- het voorkomen van een (illegale) demonstratie 
 Dat is een taak voor de stad/rechter/politie. Dus als je daar iets mee wil moet je die meer(of minder) geld geven niet minder. 

Het enige wat je een universiteit kan vragen is de basiskennis uit te breiden. Dus een verplicht college over anti-semitisme of veilig demonstreren ofzo.  

kerstbeer

kerstbeer

06-03-2025 om 18:55 Topicstarter

Rijkste man uit Mexico trekt miljardendeal met Elon's Starlink in: 

https://www.advanced-television.com/2025/03/03/mexico-slim-pulls-plug-on-starlink/

In plaats daarvan gaat hij investeren in Europese en Chinese alternatieven. 

kerstbeer schreef op 06-03-2025 om 18:55:

Rijkste man uit Mexico trekt miljardendeal met Elon's Starlink in:

https://www.advanced-television.com/2025/03/03/mexico-slim-pulls-plug-on-starlink/

In plaats daarvan gaat hij investeren in Europese en Chinese alternatieven.

Ik hoop dat meerdere zullen volgen!

QuarterlyDinosaur18

QuarterlyDinosaur18

06-03-2025 om 19:09

Zilver_gray schreef op 06-03-2025 om 19:02:

[..]

Ik hoop dat meerdere zullen volgen!

Dat hoop ik ook! 

Anfisa schreef op 06-03-2025 om 16:04:

[..]

Onmenselijk triest ja. Ik ben benieuwd welke draai hieraan wordt gegeven door Trump aanhangers. Maar goed, het merendeel van Trump aanhangers zijn tegen immigranten dus zolang het hun niet raakt, steunen ze het vast.

Inmiddels zijn er steeds meer Trump aanhangers die nu zelf het slachtoffer zijn (ontslagen) van zijn beleid. Die hebben spijt van hun stem omdat het nu hen raakt. Anders ook niet. Ergens vind ik het nog sneu voor deze huilende ontslagen mensen maar ook zo dom. Je stemt op een rascistische vrouwonvriendelijke man die leugens niet schuwt. Hoe kun je verwachten dat daar iets positiefs uitkomt?

(Ik zag de aanvulling pas later)

Nou dat inderdaad! Hoe “dom” ben je als je denkt dat het jou niet op een of andere manier zal treffen? Men was toch allang op de hoogte van deze man zijn ideeën?

Maar eerlijk is eerlijk; hij heeft me toch versteld doen staan met alle vreselijke maatregelen. Ik had dit ook niet kunnen bedenken.

Alles wat Trump zegt klinkt eng.

't Is aan te raden om je van tevoren op de hoogte te stellen van de lokale vergunningvereisten en beperkingen voordat je een protest organiseert of eraan deelneemt. Want de straf is niet mals. Ik dacht dat in Amsterdam ook niet alles mag, maar dat ze er soms mee wegkomen. Onder Trump dus niet.

-Je mag reageren op actuele gebeurtenissen. Dat mag men niet tegenhouden.
-De overheid mag redelijke beperkingen stellen.
-Een protest kan als illegaal worden beschouwd als het de openbare orde
verstoort, eigendom beschadigt of de rechten van anderen schendt. Het is uiteindelijk aan de rechtbank om te bepalen of een specifiek protest
illegaal was.
-Organisatoren van grote protesten vragen tevoren een vergunning aan.

Ik heb er even naar gezocht, maar ik heb van nature niet veel belangstelling voor protesten. Hoewel we in het verleden, heel lang geleden, tijdens de hippietijd, veel eraan te danken hebben.

Er is een heel uitgebreid reglement. Know Your Rights.

QuarterlyDinosaur18

QuarterlyDinosaur18

06-03-2025 om 19:23

Zilver_gray schreef op 06-03-2025 om 19:15:

[..]

(Ik zag de aanvulling pas later)

Nou dat inderdaad! Hoe “dom” ben je als je denkt dat het jou niet op een of andere manier zal treffen? Men was toch allang op de hoogte van deze man zijn ideeën?

Maar eerlijk is eerlijk; hij heeft me toch versteld doen staan met alle vreselijke maatregelen. Ik had dit ook niet kunnen bedenken.

Ja het tempo waarmee hij van alles doorvoert is bizar en surrealistisch. Het lijkt alsof hij doelbewust chaos wil creëren en de economie wil resetten met als doel dat de allerrijksten ervan profiteren, ten koste van de rest.

En toch, ik hoop dat dit mensen in Europa te denken zet om wat gematigder te stemmen want wat zijn we er nou mee opgeschoten? Meer onbegrip, meer tweedeling en onze mentaliteit wordt er niet beter op. 

QuarterlyDinosaur18

QuarterlyDinosaur18

06-03-2025 om 20:08

https://m.youtube.com/watch?v=fuoB-jsRaFs

Oef, Kamala had helemaal gelijk over Trump en Putin tijdens de presidentsverkiezingen. 

Poetins oorlog. Terwijl Donald Trump beweerde dat hij ervan overtuigd was dat Poetin een vredesakkoord wilde sluiten, bleef de Russische leider echter troepen sturen naar het front en burgers in Oekraïne bombarderen. 400 lichamen opgeslagen in een pakhuis. Fijn mannetje. En nu krijgt Oekraïne geen strategische gegevens meer. Trump heeft bloed aan zijn handen.

https://www.thesun.co.uk/news/33720590/leaked-vid-putins-war-dead-trump-ukraine-peace/

Malibu2 schreef op 06-03-2025 om 15:06:

[..]

Ja, desinformatie.

Ik reageerde bijvoorbeeld eerder vanmiddag nog op een post van Anfisa om 12:24 waarin stond:

"Ook zijn demonstraties op universiteiten verboden want anders krijgen de universiteiten geen overheidssteun."

Dat is niet zo, dit is onjuist. Trump wil dat steun aan universiteiten wordt stopgezet wanneer ze illegale demonstraties toestaan.

Door dit soort onjuiste berichten neemt de haat, verontwaardiging en woede bij sommige mensen toe terwijl dat niet nodig is. Ook krijg je de verkeerde discussie. Ik zou veel liever discussiëren over de werkelijke plannen of besluiten: wat vinden we ervan dat universiteiten worden gekort na demonstraties waarbij studenten zich niet aan de wet houden? Is dit de verantwoordelijkheid van de universiteit en hoe ver reikt die verantwoordelijkheid, etc?

Ik noem het meten met 2 maten. Helemaal als je kijkt naar de bestorming van het capitol en de pardons die hij heeft uitgedeeld aan mensen die verantwoordelijk zijn voor de doden die erbij zijn gevallen. Trump doet wat Trump goed uitkomt.

Die verkiezingen die Trump wil, Zelensky overweegt het wel, maar het hoeft niet. In hun grondwet staat dat er geen verkiezingen zijn als het land in staat van beleg is. 
Hoe T dat dan in gedachte had om dat te bewerkstelligen is mij een raadsel met al die vluchtelingen en ontheemden mensen daar. 

UNHCR;

Ruim 12,7 miljoen mensen in Oekraïne hebben hulp nodig – onder wie 3,6 miljoen ontheemde mensen. Meer dan zes miljoen mensen naar Europese landen gevlucht.

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/verkiezingen-in-oekraine-terwijl-het-oorlog-is-kan-dat-eigenlijk-ja-maar-het-is-niet-zonder-risicos/  2023

Het is een absurd idee want het is toch vrijwel onmogelijk om eerlijk te laten verlopen. Trump wil het zodat Putin de zaak dan kan flessen om een pro Russische partij te laten winnen.

Zoals: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2555049-manipulatie-van-verkiezingen-in-roemenie-een-waarschuwing-voor-europa

Gebruikersnaaminvullen schreef op 06-03-2025 om 22:12:

[..]

Ik noem het meten met 2 maten. Helemaal als je kijkt naar de bestorming van het capitol en de pardons die hij heeft uitgedeeld aan mensen die verantwoordelijk zijn voor de doden die erbij zijn gevallen. Trump doet wat Trump goed uitkomt.

Over die pardons heb ik gemengde gevoelens. Ik ben er geen voorstander van, maar ben van mening dat veel mensen juist daar met twee maten meten. Want veel mensen weigeren Biden te veroordelen voor het pardon voor zijn zoon Hunter, terwijl Biden keer op keer had gezegd dat absoluut niet te zullen doen. Maar toch deed hij het. En ik ben van mening dat hij daarmee een precedent schepte waar Trump dankbaar gebruik van maakte. 

Ik snap de verontwaardiging over Trump's pardons. Maar veel van die mensen zijn verontwaardigd over Trump, maar weigeren de daad van Biden te veroordelen, praten het goed of ontwijken de hele kwestie. 

Zou Trump, los van deze actie van Biden, de pardons hebben gegeven? Ik vermoed het wel. Maar ik vind het juist heel bijzonder dat sommige mensen blind lijken te zijn voor wat Biden deed, terwijl ze Trump veroordelen. Dan heb ik iets van: wees nou eerlijk, wijs de actie van Trump af, maar geef toe dat jouw eigen kant hetzelfde deed en wijs dat dan ook af. Kijk met een eerlijke blik naar beide kanten. 

Anfisa schreef op 06-03-2025 om 20:08:

https://m.youtube.com/watch?v=fuoB-jsRaFs

Oef, Kamala had helemaal gelijk over Trump en Putin tijdens de presidentsverkiezingen.

Kijkend naar deze video maakt het nog zuurder dat Trump gewonnen heeft.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.