Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Verschrikkelijk en afschuwelijk nieuws

Om het draadje over opmerkelijk en waar nieuws echt te houden voor opmerkelijk en waar nieuws hier een draadje waar jullie kunnen schrijven over verschrikkelijk nieuws.

Yumi schreef op 18-08-2026 om 00:11:

[..]

Of er zat iemand te dicht achter degene waardoor hij/zij de auto niet tijdig kon stoppen.

Ja dat kan ook inderdaad.

Echt afschuwelijk die tiktok rages .

https://www.telegraaf.nl/verkeer/jongeren-filmen-zichzelf-als-spookrijder-bizarre-tiktok-trend-eist-al-12-doden/160386237.html

stukje uit het artikel:

Middlesbrough - Een trend op TikTok, waarbij jonge automobilisten zichzelf filmen terwijl ze opzettelijk aan de verkeerde kant van de weg rijden, houdt mogelijk verband met twee dodelijke verkeersongelukken in Groot-Brittannië en Ierland. In een week tijd kwamen daarbij twaalf mensen om het leven. Dat schrijft de Duitse krant Bild, die spreekt van een gevaarlijke internettrend. Het meest recente ongeluk vond plaats in de nacht van vrijdag op zaterdag in het Engelse Middlesbrough. Daar reed een auto met vijf inzittenden aan de verkeerde kant van de A66 en botste frontaal op een politiewagen. Alle zeven betrokkenen, waaronder ook twee politieagenten van 37 en 38 jaar, kwamen om het leven.Een week eerder vond een soortgelijk ongeluk plaats in Ierland, waar vijf tieners tussen de 15 en 18 jaar met hun auto aan de verkeerde kant van de weg reden en ook een botsing veroorzaakten. Alle vijf jongeren kwamen om het leven. De vier personen in de tegemoetkomende auto, waaronder een kind, raakten ernstig gewond enz...

majorette2005 schreef op 23-08-2026 om 10:12:

Echt afschuwelijk die tiktok rages .

https://www.telegraaf.nl/verkeer/jongeren-filmen-zichzelf-als-spookrijder-bizarre-tiktok-trend-eist-al-12-doden/160386237.html

stukje uit het artikel:

Daar heb ik wel mijn twijfels over. Het is makkelijk van een overheid om TikTok de schuld te geven in plaats van te investeren in rijveiligheid. Het rijexamen zou juist op de schop genomen moeten worden als zulke mensen een rijbewijs kunnen krijgen. 

Regenbui67 schreef op 25-08-2026 om 07:20:

[..]

Daar heb ik wel mijn twijfels over. Het is makkelijk van een overheid om TikTok de schuld te geven in plaats van te investeren in rijveiligheid. Het rijexamen zou juist op de schop genomen moeten worden als zulke mensen een rijbewijs kunnen krijgen.

Filmpjes op tik tok laten weinig twijfels over, goed juist dat ze het onderzoeken, denk dat moedwillig dit soort rages uitvoeren weinig met rijexamens te maken heeft. Daar hangt iedereen de braverik uit.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.