Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Poezenmeisje schreef op 02-04-2024 om 19:03:

Ik heb een fijne directe collega die moslima is, met hoofddoek en al. Gewoon een goed opgeleide vrouw, met kinderen, schoolperikelen en alles waar ik zelf ook mee zit.

Een andere moslima, zonder hoofddoek, kreeg de hoogste stagebeoordeling ooit. Zij heeft nu een leuke baan bij een andere organisatie.

Ik heb ook nog meerdere moslims als niet-directe collega's.

De 'etters', die moeten gewoon een flinke schop onder hun reet hebben. Minderjarig of meerderjarig.

https://dvhn.nl/groningen/stad/Drie-agenten-licht-gewond-na-bekogeling-bij-azc-in-Groningen-Ze-smeten-met-stenen-en-meubilair-28936894.html

https://112groningen.nl/379369/groningen/instroomstop-en-veertien-jongeren-uitgeplaatst-na-opstootje-azc-protonstraat/

Zo ben ik het helemaal met je eens.

OmaVan2 schreef op 02-04-2024 om 15:11:

Bij mij in de buurt zie ik steeds meer Palestijnse vlaggen verschijnen. Die hingen er niet gelijk na de aanslagen van 7 oktober, die kwamen pas na een aantal maanden, nadat Israël half Gaza plat had gebombardeerd. Voor veel autochtone Nederlanders wordt dit gezien als steun aan Hamas, maar dat is lang niet altijd het geval, dit is steun aan het Palestijnse volk.

Sterker nog. Ik zag zelfs een hamasvlag wapperen tussen de menigte op het Domplein in Utrecht op 19 oktober. Vlak ná het bloedbad op kinderen en onschuldige mensen dat Hamas had veroorzaakt, en Hamas was daar blijkbaar lang op voorbereid. Ze wisten wat ze deden. Onvoorstelbaar.

Ik kan begrijpen dat het als steun aan Hamas werd gezien als er vlaggen hadden gehangen vlak na 7 oktober.

Verder wil ik me niet mengen in een discussie over Israël en Gaza. En zal zeker geen vlag hijsen.

Wel deze vlag:

1024x576a.jpg

Foto: De internationale vredesvlag op het stadhuis van Amsterdam

Daglichtlamp

Daglichtlamp

02-04-2024 om 19:49 Topicstarter

Laten we de discussie over Israël en Hamas in dat andere topic laten inderdaad.
Hier vandaag het debat over de beïnvloeding door Rusland van Nederlandse politici. Zoals te verwachten was is FvD daarvoor niet op komen dagen.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

02-04-2024 om 19:58

Daglichtlamp schreef op 02-04-2024 om 19:49:

Laten we de discussie over Israël en Hamas in dat andere topic laten inderdaad.
Hier vandaag het debat over de beïnvloeding door Rusland van Nederlandse politici. Zoals te verwachten was is FvD daarvoor niet op komen dagen.

nou, dat is dan bijna een bevestiging? 

Friezinnetje schreef op 02-04-2024 om 19:58:

[..]

nou, dat is dan bijna een bevestiging?

Op zich is iedereen onschuldig tot het tegendeel bewezen is, maar de naam van Baudet staat genoemd in de stukken van de Tsjechische veiligheidsdienst, dus die moet wel een heel goed verhaal hebben om zich daaruit te praten. Alleen maar ‘wij hebben helemáál geen banden met de Russen’ zoals hij nu heeft gezegd is niet zo geloofwaardig. Neuh, en die ambassadeur van Rusland kwam zeker ook héél toevallig bij het FvD congres aanwaaien laatst?

Wat gebeurt er eigenlijk als zou blijken dat Baudet of iemand anders geld aangenomen zou hebben? Welke sanctie staat daarop en heeft dat enkel persoonlijke consequenties of ook gevolgen voor zijn partij?

Daglichtlamp

Daglichtlamp

02-04-2024 om 21:12 Topicstarter

Nicole123 schreef op 02-04-2024 om 21:08:

[..]

Op zich is iedereen onschuldig tot het tegendeel bewezen is, maar de naam van Baudet staat genoemd in de stukken van de Tsjechische veiligheidsdienst, dus die moet wel een heel goed verhaal hebben om zich daaruit te praten. Alleen maar ‘wij hebben helemáál geen banden met de Russen’ zoals hij nu heeft gezegd is niet zo geloofwaardig. Neuh, en die ambassadeur van Rusland kwam zeker ook héél toevallig bij het FvD congres aanwaaien laatst?

Wat gebeurt er eigenlijk als zou blijken dat Baudet of iemand anders geld aangenomen zou hebben? Welke sanctie staat daarop en heeft dat enkel persoonlijke consequenties of ook gevolgen voor zijn partij?

Volgens mij heb ik dat Hugo de Jonge net horen ontkennen, welke bron heb je hiervoor?

Het volgende punt van kiezersbedrog is ook alweer aan de orde: waar pas geleden nog 146 van de 150 Tweede Kamerleden gestemd hebben om de gaskraan in Groningen dicht te draaien, heeft de Eerste Kamer vandaag besloten om dit uit te stellen. VVD, PVV en BBB waren tot ieders verbazing opeens toch tegen. Alle drie de partijen hebben in de afgelopen tijd de kiezers beloofd dat ze de gaswinning zo snel mogelijk zouden stoppen. Ik zou me als Groninger zwaar bedrogen voelen.

Daglichtlamp schreef op 02-04-2024 om 21:12:

[..]

Volgens mij heb ik dat Hugo de Jonge net horen ontkennen, welke bron heb je hiervoor?

In het NOS journaal werd een document getoond waarin de naam Baudet stond. De Jonge wil er inderdaad niets over zeggen, waarschijnlijk omdat er hier in Nederland onderzoek naar gedaan wordt nu en alles wat er gezegd wordt dat onderzoek kan schaden.

Hier staat het o.a.:

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaal/10543895/tsjechische-dienst-nederlandse-politici-gefinancierd-door-rusland-kan-niet-onbestraf-blijven

De nieuwssite Denik N meldt op basis van bronnen bij het Tsjechische ministerie van Buitenlandse Zaken dat politici zich door Voice of Europe lieten betalen met Russisch geld. In dat kader noemt Denik M ook FvD-voorman Thierry Baudet en FVD-Europarlementariër Marcel de Graaff als betrokkenen. 

Die namen zijn dus specifiek genoemd, of het ook daadwerkelijk gaat om geld aannemen of andere betrokkenheid dat wordt mij niet helemaal duidelijk. Onderzoek zal het hopelijk uitwijzen.

Die dame die laatst uitgebreid in een televisieprogramma vertelde over dat Tsjechische onderzoek staat volgens mij ergens op een foto met Poetin en Rutte. Ik weet niet hoe snel ik die terug kan vinden.

Weet iemand nog hoe zij heette?

Helga Salemon bij Op1.

https://op1npo.nl/2024/03/28/helga-salemon-wouter-de-winther-caroline-van-der-plas-over-russische-inm/

1996449.jpg

Ze lijkt er wel erg op. Links van Rutte. 

Bij Op1 klaagt ze over Rusland, maar zij (of haar tweelingzus?) zit gezellig aan tafel met Poetin.

Screenshot-20240402-220004-X.jpg

Screenshot-20240402-215930-X.jpg

Poezenmeisje schreef op 02-04-2024 om 22:03:

Helga Salemon bij Op1.

Wat probeer je nu te insinueren? Dat wie vroeger ooit Poetin ontmoet of de hand geschud heeft daarna nooit meer enige misstand vanuit Rusland mag aankaarten of anders hypocriet is of wilde je wat anders ermee zeggen? 

Van wanneer is dat etentje?

Wat is jouw beweegreden om haar als Ruslanddeskundige in een kwaad daglicht te stellen? 

Tsja, aangezien "iedereen" die ooit met Poetin in aanraking is geweest in een kwaad daglicht dient te worden gesteld, vraag ik me af waarom ze nu ineens kwaad spreekt over Poetin op televisie. Terwijl ze wel gezellig met hem aan tafel zit.

Dat onze koning het zo gezellig had met Poetin vind ik ook bijzonder.

Tsja, aangezien "iedereen" die ooit met Poetin in aanraking is geweest in een kwaad daglicht dient te worden gesteld, vraag ik me af waarom ze nu ineens kwaad spreekt over Poetin op televisie. Terwijl ze wel gezellig met hem aan tafel zit.

Zij is degene die groots verkondigd dat mensen miljoenen roebels toegestopt hebben gekregen.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

03-04-2024 om 07:16 Topicstarter

Poezenmeisje schreef op 03-04-2024 om 07:11:

Dat onze koning het zo gezellig had met Poetin vind ik ook bijzonder.

Tja Rutte zit daar ook. De foto moet dus zijn van voor de MH17. Daarna zijn er volgens mij geen 'gezellige' etentjes geweest met Poetin.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.