Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Daglichtlamp schreef op 04-04-2024 om 19:30:

[..]

Ik heb je de cijfers al gegeven. Het waren helemaal geen onrealistische droomscenario's. Maar ja cijfers zijn ingewikkeld voor jou. Oneliners zijn gemakkelijker.

Heeft Mark Rutte toen zelf ook een nieuwe auto gekocht?

Daglichtlamp

Daglichtlamp

04-04-2024 om 19:35 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 04-04-2024 om 19:34:

[..]

Heeft Mark Rutte toen zelf ook een nieuwe auto gekocht?

Ik vermoed dat de aanschaf van 1 auto weinig invloed heeft op de Nederlandse economie of denk jij daar anders over?

Daglichtlamp schreef op 04-04-2024 om 19:35:

[..]

Ik vermoed dat de aanschaf van 1 auto weinig invloed heeft op de Nederlandse economie of denk jij daar anders over?

Bekijk en lees de tweede link in mijn bericht van 17:09 uur.

Er is momenteel geen sprake van een hoge werkloosheid maar van een hoog personeelstekort. 

En we weten allemaal wanneer mensen hun geld in hun zak houden dat de economie niet vooruit helpt. Geld uitgeven zorgt voor een betere economie en meer inkomsten bij de Staat. 

Sterker nog vroeger werd weleens gezegd dat zwart geld een motor voor de economie was. 

In onzekere tijden is het logisch dat mensen zuiniger worden maar dat maakt de vooruitzichten niet beter. Juist een risico nemen hoort bij het leven. 

Ik snap eigenlijk je punt niet Fleurtje? Over nieuwsberichten van 2014?

Daglichtlamp

Daglichtlamp

04-04-2024 om 19:50 Topicstarter

Miraval schreef op 04-04-2024 om 19:41:

Ik snap eigenlijk je punt niet Fleurtje? Over nieuwsberichten van 2014?

Zeker omdat de PVV toen gewoon invloed had kunnen hebben op het beleid (als ze tenminste niet waren weggelopen).

Daglichtlamp schreef op 04-04-2024 om 19:50:

[..]

Zeker omdat de PVV toen gewoon invloed had kunnen hebben op het beleid (als ze tenminste niet waren weggelopen).

Nou ja Fleurtje heeft geen PVV gestemd maar BBB. Dus eigenlijk begrijp ik haar verdediging van Wilders niet zo goed?

Nevermind

Miraval schreef op 04-04-2024 om 19:52:

[..]

Nou ja Fleurtje heeft geen PVV gestemd maar BBB. Dus eigenlijk begrijp ik haar verdediging van Wilders niet zo goed?

Als je de partijprogramma’s van BBB en PVV naast elkaar legt zit dat van BBB ook veel beter in elkaar. Het PVV programma is meer een soort pamflet boze oneliners en onhaalbare wensen. Het verwoordt frustratie, maar met alleen maar boos doen tegen anderen los je geen enkel probleem op. Het BBB programma geeft veel eerlijker aan waar dingen complex zijn, waar lastige keuzes gemaakt moeten worden, dat niet alles wat je zou willen haalbaar is. Ik ben het inhoudelijk niet met ze eens, maar vind het wel een programma met een realistischer blik, die verder gaat dan simplistische boosheid. Jammer dat ze het niet hebben laten doorrekenen, dat zou het nog een stuk beter maken.

Hoe D66 zijn kiezers verloor.... betweterig, te woke, conflicten, integriteitskwesties , 
grensoverschrijdend gedrag, onvrede, kortom het vertrouwen was/is verdwenen.

Kritisch partijrapport: D66 vaak 'betweterig', nieuw leiderschap was teleurstelling
D66 trekt harde conclusies na de Tweede Kamerverkiezingen van november vorig jaar, toen de partij 15 van de 24 zetels verloor. Discussies worden door D66'ers 'betweterig' gevoerd, kiezers zien de partij als 'te woke' en het opstellen van de kandidatenlijst verliep verre van vlekkeloos, staat in een partijrapport.
Kritisch partijrapport: D66 vaak 'betweterig', nieuw leiderschap was teleurstelling | RTL Nieuws

Hadden ze daar een rapportje voor nodig?
Dat kon iedere persoon ze toch wel vertellen?

https://www.nu.nl/economie/6307586/leven-weer-iets-duurder-geworden-in-maart-energie-en-voedselprijzen-omhoog.html

Hoe komt dit toch? Waar vorig jaar de boodschappen iets goedkoper waren is bijna alles nu weer duurder. 

Ik schrik ervan hoeveel alles kost momenteel en merk het ook aan mijn inkomen VS vaste lasten en uitgaven. Ik hoop dat er meer aan de koopkracht wordt gedaan voor iedereen en niet alleen de armsten, ouderen of gezinnen met kinderen. 

Ik ben voor mijn moeder even naar de AH onder haar huis geweest. Volgende keer ga ik echt naar de Lidl, 500 meter verderop.

Literfles vers sap in de aanbieding voor €2,99 bij AH. Dezelfde fles bij Lidl voor €1,99.

400 gram chocolademelkpoeder voor 4 euro. Bij de Lidl 800 gram voor 4 euro.

Miraval schreef op 05-04-2024 om 00:15:

https://www.nu.nl/economie/6307586/leven-weer-iets-duurder-geworden-in-maart-energie-en-voedselprijzen-omhoog.html

Hoe komt dit toch? Waar vorig jaar de boodschappen iets goedkoper waren is bijna alles nu weer duurder.

Ik schrik ervan hoeveel alles kost momenteel en merk het ook aan mijn inkomen VS vaste lasten en uitgaven. Ik hoop dat er meer aan de koopkracht wordt gedaan voor iedereen en niet alleen de armsten, ouderen of gezinnen met kinderen.

Vind je het echt heel raar dat er 3% inflatie is? Dat ligt binnen een normale bandbreedte, toch? Een beetje inflatie is normaal. (Vergelijk eens hiermee, inflatie van 68,5%, dan gaat het echt mis: https://www.nu.nl/economie/6307614/turkse-inflatie-blijft-maar-oplopen-prijzen-685-procent-hoger-in-maart.html)

Wat ik lees is dat het vooral komt doordat de prijs van brandstof recent omhoog is gegaan. Dat komt door de internationale olieprijs. Het enige wat we daar echt - op langere termijn - tegen kunnen doen is zorgen dat we minder afhankelijk worden van olie. En het komt daarnaast door de flink gestegen lonen, waarvan de kosten door ondernemers logischerwijs doorberekend worden in producten en diensten.

Hoe zie je dat ‘iets eraan doen’ door de overheid voor je dan? Ik geloof niet zo in ‘cadeautjes voor iedereen’, want het komt uit de pot die we ook met elkaar vullen, dus dat is dan een sigaar uit eigen doos. Waar wilde je de belasting dan op verhogen of op bezuinigen?

Met de koopkracht over het algemeen gaat het overigens ook helemaal niet zo slecht. In veel sectoren zijn de lonen met 10% gestegen bijvoorbeeld, dus als je boodschappen en benzine met 3% omhoog gaan dan ben je alsnog beter uit. Misschien pakt het voor bepaalde groepen wel vervelend uit, bijv kleine ondernemers, die hun werknemers meer moeten/willen betalen. Maar dan moet je specifiek daar iets aan doen, niet iets voor iedereen, want dan betaalt die kleine ondernemer indirect ook weer voor de miljonair die het niet nodig heeft.

Nou laat ik dan even vanuit mezelf afgaan. Dat er ook gekeken wordt naar die kleine ondernemer die geen kinderen heeft. Waar de koopkracht erop vooruit is gegaan voor velen is die er voor die groep op achteruit gegaan. En niet een beetje maar behoorlijk. Dan de duurdere boodschappen en hogere belastingen plus de inflatie dan merk je dat echt in je portemonnee. 

Dus terugdraaien van MKB regeling, de kleine ondernemersaftrek en niet sleutelen aan de HRA voor mensen met een 1e woning. 

Poezenmeisje schreef op 04-04-2024 om 23:29:

Hadden ze daar een rapportje voor nodig?
Dat kon iedere persoon ze toch wel vertellen?

Het was voor mij ook een feest van herkenning

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.