Huiskamer
Auwereel
04-01-2026 om 11:46
Dat gaat niet door vanwege de sneeuw
Heb je vandaag, of morgen, overmorgen iets op de planning staan, maar het lukt niet vanwege de sneeuw, of je ziet er vanaf?
Post het hier!
Schaam je er niet voor, we zijn namelijk niets gewend hier in Nederland, als er meer dan een halve cm valt!
Daglichtlamp
04-01-2026 om 17:42
Meestal zijn de snelwegen goed te doen. Dus zolang het code geel blijft durf ik het wel aan. We hebben vandaag ook meer dan 200 kilometer gereden. Wel bij daglicht trouwens. Maar als er een lang stuk gaat over onbekende secundaire wegen zou ik er langer over nadenken.
Ook omdat dit echt nog dagen kan duren. De weerwaarschuwing is maximaal 48 uur vooruit, maar kijkend naar de weersverwachting durf ik niet te zeggen dat de tweede helft van de week beter wordt.
Rockstar
04-01-2026 om 17:45
Ik heb mijn sport afgezegd en ben niet met de auto naar de stad hiernaast gegaan. De snelwegen zijn vrij maar ik heb zomerbandjes en vond dat toch niet zo’n goed idee om perse nu te willen rijden. Die winkel staat er volgende week ook nog. In de straten ligt wel zeker 5 centimeter sneeuw slushie, dus dat was lekker glibberen met mijn auto toen ik naar huis wilde. Was meteen blij dat ik sport had afgezet, want daar was het ook vast een glibber partij geweest.
Het dooit al de hele dag dus misschien is alles morgen wel weg. Zo ja, dan ga ik naar kantoor, en zo nee, dan kijk ik even wat de treinen doen. Bij de minste vertraging werk ik dan alsnog gewoon thuis, ik heb geen zin in die vertragingsonzin.
Tijgeroog
04-01-2026 om 18:05
wij zijn half Brabant doorgereden, waar 10 tot 15 cm ligt, en daar was echt heel goed te doen. Snelwegen en doorgaande wegen zijn, verrassing, gewoon gestrooid en schoon. Alleen binnen onze wijk en de laatste 500 meter door het bos lag er sneeuw op de weg, maar met rustig rijden is dat geen probleem. Ik zal morgen bovendien gewoon maar m'n werk moeten, dan zal ik nog een keer de wijk uit moeten. Daar kan ik wel moeilijk over doen, maar daar wordt het niet beter van.
Dorestad
04-01-2026 om 18:06
Eega heeft vandaag niet hardgelopen. We hebben zowel gisteren als vandaag 13 km gelopen door bos en weilanden. De 100 meter stoep/straat naar bos toe is het meest glibberig. Er ligt zo'n 15 cm sneeuw hier. Beide dagen de zon erbij. En doordat we aan de rand van het dorp wonen en de niet gebaande paden verder het dorp uitlopen waar nergens horeca is kwamen we géén andere wandelaars tegen. Eega is komende week nog vrij. Ik word komende week geopereerd, dan is lopen ook even een ander iets. Kind gaat mo weer naar de campus. Bedoeling is de ruim 20 km enkele reis op de fiets te gaan.
Chrissiefur
04-01-2026 om 18:31
Mijn konijn staat op de wachtlijst voor koppeling met een nieuw maatje uit het asiel. Gister zou er meer bekend worden. Maar de mensen die voor ons zijn moesten afzeggen vanwege de sneeuw, dus nu moeten we weer een week wachten of hij aan de beurt komt. Gelijk een oproep maar dus: als iemand nog een leuk (vrouwtjes hangoor met binnenvacht tussen de 1 en 3 jaar in ZH) konijntje weet dat een mannetje zoekt houdt hij zich aanbevolen!
Verder bezorgen mijn zoons allebei pizza's. De een was gister 1 keer gevallen, de ander 2 keer. Gelukkig alleen blikschade en fooi kon er helaas niet vanaf. Vandaag is de winkel gelukkig gesloten voor bezorging dus ze hoeven nu niet de weg op!
Koettie
04-01-2026 om 18:37
Ik ga dinsdag naar de efteling.. Lees net allemaal dingen dat er een kraampje is ingestort en het sprookjesbos dicht is.
Netherfield
04-01-2026 om 18:40
Hier zijn de meeste wegen goed begaanbaar, kinderen in de straat hebben een sneeuwpop gemaakt. Er ligt ongeveer 8 cm denk ik. Ik ben wel benieuwd hoe het gaat met opvriezen vannacht, de wegen zijn niet opgedroogd namelijk. Dinsdag moet ik weer op de fiets, eens kijken hoe het dan is. Ben erg bang om onderuit te gaan met de fiets.
Poezenmeisje
04-01-2026 om 18:43
ToetieToover schreef op 04-01-2026 om 17:30:
Waar ik woon, ligt een dikke laag, vriendlief gaat nu lopend naar de buurtsuper met rugzak. Volgens mij heb ik morgen alleen online overleggen en voor de dagen daarna bekijk ik nog even wat er online kan. Het blijft maar sneeuwen.
Hiervoor wil ik dus nooit de slee weg doen. Lekker gemakkelijk voor boodschappen.
Poezenmeisje
04-01-2026 om 18:44
Man brengt me morgen waarschijnlijk weg. Tenzij de bussen niet rijden, dan rijden wij zelf ook niet.
Pimpelmees67
04-01-2026 om 19:10
wild-flower schreef op 04-01-2026 om 16:59:
Ik denk niet dat ik morgenochtend op de fiets ( 15 min fietsen ) naar mijn werk durf.
Ik neem de bus wel.
Als die rijdt....
Miraval
04-01-2026 om 20:02
Ik noest zaterdag weer werken, die lessen heb ik geannuleerd want was echt slecht in de ochtend.
Hopelijk kan ik morgen weer wel werken, en anders ben ik nog een extra (ochtend) vrij. Even afwachten nog dus...
Daglichtlamp
04-01-2026 om 20:03
Miraval schreef op 04-01-2026 om 20:02:
Ik noest zaterdag weer werken, die lessen heb ik geannuleerd want was echt slecht in de ochtend.
Hopelijk kan ik morgen weer wel werken, en anders ben ik nog een extra (ochtend) vrij. Even afwachten nog dus...
Maar moeten jouw lesklanten rijden met dit weer niet juist ook leren?
Miraval
04-01-2026 om 20:18
Daglichtlamp schreef op 04-01-2026 om 20:03:
[..]
Maar moeten jouw lesklanten rijden met dit weer niet juist ook leren?
Haha nee gelukkig niet. Daar heb je speciale slipcursussen voor, als je dat echt wil leren. 😁
Als er code oranje is dan is het gekkenwerk dat wij de weg opgaan met mensen die nauwelijks rij-ervaring hebben. Maar als de wegen zijn zoals ze nu zijn kan het prima wel natuurlijk. Maar in een flinke sneeuwbui waarbij de doorgaande wegen glad zijn rij ik niet.
Die veronderstelling hoor ik heel vaak, maar een kleine glijpartij is al snel 2000 of 3000 euro schade, waarom zou ik dat risico nemen? Voor 62.50 euro per uur? 😊
Mvtj
04-01-2026 om 21:05
Hier moesten we de verjaardag van jongste kind bijstellen. Niet 20 minuten in de auto, maar lekker wintersporten op de dichtstbijzijnde heuvel. Hij heeft een geweldige tijd gehad. Ik ga overmorgen nadenken hoe ik boodschappen in huis krijg.
Tuinfluiter
04-01-2026 om 21:33
Miraval schreef op 04-01-2026 om 20:18:
[..]
Haha nee gelukkig niet. Daar heb je speciale slipcursussen voor, als je dat echt wil leren. 😁
Als er code oranje is dan is het gekkenwerk dat wij de weg opgaan met mensen die nauwelijks rij-ervaring hebben. Maar als de wegen zijn zoals ze nu zijn kan het prima wel natuurlijk. Maar in een flinke sneeuwbui waarbij de doorgaande wegen glad zijn rij ik niet.
Die veronderstelling hoor ik heel vaak, maar een kleine glijpartij is al snel 2000 of 3000 euro schade, waarom zou ik dat risico nemen? Voor 62.50 euro per uur? 😊
Slipcursus mooi verjaars- of kerstcadeau als je kind een jaartje een rijbewijs heeft.