Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Dat gaat niet door vanwege de sneeuw

Heb je vandaag, of morgen, overmorgen iets op de planning staan, maar het lukt niet vanwege de sneeuw, of je ziet er vanaf?
Post het hier! 
Schaam je er niet voor, we zijn namelijk niets gewend hier in Nederland, als er meer dan een halve cm valt!

Tuinfluiter schreef op 04-01-2026 om 21:33:

[..]

Slipcursus mooi verjaars- of kerstcadeau als je kind een jaartje een rijbewijs heeft.

Die zijn niet goedkoop helaas. 

Tuinfluiter schreef op 04-01-2026 om 21:33:

[..]

Slipcursus mooi verjaars- of kerstcadeau als je kind een jaartje een rijbewijs heeft.

Ja vind ik ook! Een mooi, leuk en nuttig kado!

Ysenda schreef op 04-01-2026 om 21:34:

[..]

Die zijn niet goedkoop helaas.

Weet ik maar het meer dan waard.

Tuinfluiter schreef op 04-01-2026 om 21:43:

[..]

Weet ik maar het meer dan waard.

Precies en 3 uur les voor rond de € 100,- vind ik nogal meevallen, een cursus kantklossen is duurder.

Wij zijn eerder op de middag terug naar huis gereden dan we anders gedaan zouden hebben om bij daglicht te kunnen rijden, en ook omdat er voor s avonds weer extra sneeuw voorspeld werd.  En morgen moet ik eigenlijk met de bus op pad, maar die reden dit weekend niet, dus ik ben benieuwd of ze morgen wel rijden. 

Heb al de masseur moeten afbellen, een etentje moeten verplaatsen en morgen de afspraak bij de podotherapeut geraak ik ook niet. 

(Heb geen auto en op de fiets durf ik niet met kind achterop) 

Ja kind zou mee moeten, want school zeg ik ook af. 

Zojuist een stap buiten gezet en ging al bijna op mijn plaat zo glad is het inmiddels (en 10cm sneeuw)

hier zelf niks afgezegd maar bezoek dat dit weekend zou komen heeft wel afgezegd. Ze zijn voor een groot deel afhankelijk van ov en het was te onzeker hoe de reis zou zijn. Vooral ook of ze thuis zouden komen. 

Straks gaan we met de slee naar school. Ik daarna met de auto naar het werk. Ben benieuwd hoelaat ik er ben een hoelaat ik weet thuis ben.

Greyli schreef op 04-01-2026 om 23:42:

Heb al de masseur moeten afbellen, een etentje moeten verplaatsen en morgen de afspraak bij de podotherapeut geraak ik ook niet.

(Heb geen auto en op de fiets durf ik niet met kind achterop)

Ja kind zou mee moeten, want school zeg ik ook af.

Zojuist een stap buiten gezet en ging al bijna op mijn plaat zo glad is het inmiddels (en 10cm sneeuw)

School afzeggen? 

Schoolkosten worden gestrooid en busroutes ook, 
De doorgaande wegen zijn schoon 
Onzin om kind thuis te houden van school 

Je hebt geen idee hoever anderen afwonen van doorgaande routes Mama-Inge. Bovendien duurt het ook even voordat deze weer begaanbaar zijn. Hier is het code oranje vanochtend. 

De middelbare school van dochter heeft de lessen tot 10 uur geschrapt. 12 km fietsen in dit weer wordt het niet en de bussen rijden niet.
Ik was al voorbereid om zelf te rijden, maar ook niet echt veilig met code oranje.

Evaluna schreef op 05-01-2026 om 08:00:

De middelbare school van dochter heeft de lessen tot 10 uur geschrapt. 12 km fietsen in dit weer wordt het niet en de bussen rijden niet.
Ik was al voorbereid om zelf te rijden, maar ook niet echt veilig met code oranje.

Wat maakt de sneeuw van nu zo anders dan de sneeuw van 40 jaar geleden? 40 jaar geleden werd in een keer wakker met een aardig sneeuwdek op de straat.  We zijn gewoon gaan proberen om op school te komen 11 km door de sneeuw. Ik was ruim 20 minuten te laat.  De directeur stond briesend bovenaan de trap van de fietsenkelder, allemaal een briefje halen!  Jullie zijn te laat! Nu vervallen de lessen tot 10.00 uur?

30 jaar geleden werden we ook direct naar huis gestuurd bij dreigende ijzel of veel sneeuw. 
Ook toen vonden ze het onverantwoord om alle kinderen door de polder te laten fietsen.

Bakblik schreef op 05-01-2026 om 08:06:

[..]

Wat maakt de sneeuw van nu zo anders dan de sneeuw van 40 jaar geleden? 40 jaar geleden werd in een keer wakker met een aardig sneeuwdek op de straat. We zijn gewoon gaan proberen om op school te komen 11 km door de sneeuw. Ik was ruim 20 minuten te laat. De directeur stond briesend bovenaan de trap van de fietsenkelder, allemaal een briefje halen! Jullie zijn te laat! Nu vervallen de lessen tot 10.00 uur?

Nu is het ook veel drukker op de weg he, veel meer auto's. 

Auwereel

Auwereel

05-01-2026 om 08:35 Topicstarter

Bakblik schreef op 05-01-2026 om 08:06:

[..]

Wat maakt de sneeuw van nu zo anders dan de sneeuw van 40 jaar geleden? 40 jaar geleden werd in een keer wakker met een aardig sneeuwdek op de straat. We zijn gewoon gaan proberen om op school te komen 11 km door de sneeuw. Ik was ruim 20 minuten te laat. De directeur stond briesend bovenaan de trap van de fietsenkelder, allemaal een briefje halen! Jullie zijn te laat! Nu vervallen de lessen tot 10.00 uur?

En dat vond je 40 jaar geleden redelijk?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.