Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Dat gaat niet door vanwege de sneeuw

Heb je vandaag, of morgen, overmorgen iets op de planning staan, maar het lukt niet vanwege de sneeuw, of je ziet er vanaf?
Post het hier! 
Schaam je er niet voor, we zijn namelijk niets gewend hier in Nederland, als er meer dan een halve cm valt!

Yumi schreef op 07-01-2026 om 11:24:

[..]

Ach ik zit met hetzelfde probleem, alles zit vol en de(kleine) supermarkt die wel nog plek had komt er niet doorheen. Wat je kunt proberen is een bezorgservice van bijvoorbeeld Flink, succes!

Al je boodschappen, direct bezorgd | Flink

Hier is flink gestopt met bezorgen vandaag dus hopelijk heeft rooiekater meer geluk in haar woonplaats..

Puber is geweest en die vind het heerlijk buiten   geen school en deze puber is blij  

Fijn Rooiekater!

Ik heb een van oorsprong Finse vriend, die heeft een serieuze uitrusting om door de sneeuw te komen. Die ging als kind zelfs op de ski’s naar school! Hij loopt graag even voor mij naar de buurtsuper. Wij kunnen nog dagen ingesneeuwd zijn als het moet, wat voorraad betreft. 

Broodjebrie schreef op 07-01-2026 om 08:29:

[..]

Oh echt, wat stom zeg! Moet je ver rijden naar het theater?

Valt mee, en gelukkig valt de sneeuw tot nu toe ook goed mee nog hier! Ik was vanmorgen gewoon nog sneller op mijn werk dan op een normale woensdag zonder sneeuw 😁 dus ik heb goede hoop voor vanavond! Als er nu niet heel veel bij valt nog, dan komt het wel goed.

De maandelijkse bijeenkomst van mijn hobbygroep is gecancelled. Ik had heel hard zitten werken aan een voorbeeldsok van een dikke draad katoen om aan en aantal dames your te leggen hoe ik hielen brei zonder gaatjes. Men wil kijken of het naar volgende week verplaatst kan worden maar dan kan ik niet dus dat projectje mag even in de ijskast. 

BlairW schreef op 07-01-2026 om 13:11:

[..]

Valt mee, en gelukkig valt de sneeuw tot nu toe ook goed mee nog hier! Ik was vanmorgen gewoon nog sneller op mijn werk dan op een normale woensdag zonder sneeuw 😁 dus ik heb goede hoop voor vanavond! Als er nu niet heel veel bij valt nog, dan komt het wel goed.

Gelukkig!

Broodjebrie schreef op 07-01-2026 om 13:30:

[..]

Gelukkig!

BlairW schreef op 07-01-2026 om 13:11:

[..]

Ik vind het tot nu toe ook nog meevallen, ik had echt sneeuwstormen verwacht. Maar misschien heb ik te vroeg gejuicht.

Ik blijf overigens wel binnen vandaag, mijn enige uitje is naar de ondergrondse vuilcontainer 😁. Hopelijk kan ik morgen weer boodschappen doen 🤞🏼.

Succes vanavond!

Mijn sportles is voor de tweede keer deze week geannuleerd. Ik begrijp het goed, maar baal er wel van. Ik had er juist zo naar uitgekeken om weer lekker te gaan sporten. Misschien is de sportschool nog open waar ik soms met mijn man heenga. Al is het hier fiks aan het sneeuwen, dus ik weet niet of dat verstandig is.

Tot mijn verbazing komt de pakketbezorger vandaag! Met vogelvoer voor de wilde buitenvogels en kattenvoer. Zeer gewenst dus, maar ik had ook wel even kunnen wachten hoor. Als vorm van beweging heb ik zojuist een paar tientallen meters sneeuw geschoven, zodat er een pad is naar de voordeur voor de bezorger. Sportlessen gaan ook hier niet door. 

We zijn weer terug van het ziekenhuis, heb met 25 kilometer per uur gereden. Straks gevoerde rubber laarzen aan, rugzak mee en wandelen naar de Jumbo (normaliter 10 minuten). 

rooiekater schreef op 07-01-2026 om 12:51:

Puber is geweest en die vind het heerlijk buiten geen school en deze puber is blij

Top stuur 'm maar deze kant op

rooiekater schreef op 07-01-2026 om 12:51:

Puber is geweest en die vind het heerlijk buiten geen school en deze puber is blij

Elk nadeel heb se voordeel

Yumi schreef op 06-01-2026 om 23:15:

Er wordt deze week geen huisvuil opgehaald, ze hebben het al druk genoeg om de wegen begaanbaar te houden. Begrijp dat niet iedereen eraan denkt, dus ik hang vanmorgen een briefje op het prikbord, en een op de uitgangsdeur van de centrale hal. Later ga ik de post beneden halen en zie dat er toch vuilniszakken buiten staan en zelfs in de hal, zucht.
Waarom?

Wij hadden hier afgelopen weekend een melding in de app dat het ophalen van de papiercontainer werd verzet vanwege het weer met een nieuwe datum. Helemaal prima natuurlijk, heel logisch. Ik heb nog twee keer een melding gehad dat we vanwege het weer voor de actuele situatie de app in de gaten moeten houden en heb maandagavond een herinnering ontvangen voor het restafval gisteren met het verzoek om containers op ontdooide stukken wegen te zetten. De hele straat dat netjes gedaan, het aansluitende hofje heeft al hun containers bij de ingang van het hofje gezet. Helaas geen ophaalmoment. Maar helaas ook geen bericht over annulering of verplaatsing. 

Rogue schreef op 07-01-2026 om 10:24:

[..]

dit, en er zijn ook genoeg ''kantoorbanen'' waarvoor je niet thuis kan werken of waarvan een of 2 dat kunnen.o

Bij welke kantoorbaan kun je dan niet thuiswerken?

Caroline80 schreef op 07-01-2026 om 15:43:

[..]

Bij welke kantoorbaan kun je dan niet thuiswerken?

Ik werkte op de administratie van een ziekenhuis-en huisartsenlab. Daarvoor moest ik toch echt in het ziekenhuis zijn.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.