Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Dat gaat niet door vanwege de sneeuw

Heb je vandaag, of morgen, overmorgen iets op de planning staan, maar het lukt niet vanwege de sneeuw, of je ziet er vanaf?
Post het hier! 
Schaam je er niet voor, we zijn namelijk niets gewend hier in Nederland, als er meer dan een halve cm valt!

cliënt van morgenochtend ook afgezegd, het is bij diegene ook niet te doen, woont ergens in een zijstraat, diep in een wijk, waar geen enkele straat gestrooid is.

Morgenmiddag wil ik wel proberen te werken, diegene woont dichterbij, vlakbij een grotere weg. Dus in het ergste geval zet ik m'n auto wat verder weg neer, dan loop ik dat laatste stuk wel.
Nu nog hopen dat ik fatsoenlijk met m'n auto weg kan morgen.

Inmiddels ook te horen gekregen dat oudste puber de komende 2 dagen vrij is.

Ijzel hoop ik niet, dat vind ik eng om in te rijden.
Sneeuw lukt me wel.

Dit kan toch niet echt zijn!

KNMI vooruitzicht  gevoelstemperatuur van -15 tot -20  🥶

Vrijdag in het noorden mogelijk veel sneeuw en wind. Daarna geleidelijk dalende temperaturen en op zondag waarschijnlijk droog, met 's nachts matige tot mogelijk strenge vorst en overdag lichte vorst. In de nacht naar zondag en zondagochtend in het midden en oosten kans op lage gevoelstemperaturen van -15 graden. Vanaf zondagavond tot en met maandagochtend kans op lage gevoelstemperaturen van -15 tot -20 graden in het noordoosten. Na maandag waarschijnlijk minder koud, maar wel weer neerslag.

07/01/2026 16.48 uur LT

wat een ellende....

Yumi schreef op 07-01-2026 om 20:25:

KNMI vooruitzicht gevoelstemperatuur van -15 tot -20 🥶

Vrijdag in het noorden mogelijk veel sneeuw en wind. Daarna geleidelijk dalende temperaturen en op zondag waarschijnlijk droog, met 's nachts matige tot mogelijk strenge vorst en overdag lichte vorst. In de nacht naar zondag en zondagochtend in het midden en oosten kans op lage gevoelstemperaturen van -15 graden. Vanaf zondagavond tot en met maandagochtend kans op lage gevoelstemperaturen van -15 tot -20 graden in het noordoosten. Na maandag waarschijnlijk minder koud, maar wel weer neerslag.

07/01/2026 16.48 uur LT

Oh bah!
Ik hoop dat ik morgen lopend weer een voorraadje verse boodschappen in huis kan halen, zodat ik voor vrijdag en het weekend genoeg heb.

Geen idee hoe het hier morgen is, er lijkt mist te komen, hopelijk zijn de wegen en stoepen in ieder geval begaanbaar.

07/01/2026 16.48 uur LT

schei uit hoor!!!! 

ik hoop dat ik morgen ook even naar de winkel kan, 

Broodjebrie schreef op 07-01-2026 om 20:25:

wat een ellende....

Zeg dat wel en afreizen naar de warmte lukt ook niet 🛫

07/01/2026 16.48 uur LT

Ik las het, hemel wat koud. Gelukkig woon ik niet in het Noorden. Ik ben vooral die sneeuw een beetje zat, het is op sommige plekken verraderlijk glad. Ik was vanochtend een stukje gaan lopen, maar op de terugweg kwam in een sneeuwstorm terecht. Gelukkig heb ik een hele warme middellange winterjas.

Bellebelle schreef op 07-01-2026 om 20:54:

[..]

Ik las het, hemel wat koud. Gelukkig woon ik niet in het Noorden. Ik ben vooral die sneeuw een beetje zat, het is op sommige plekken verraderlijk glad. Ik was vanochtend een stukje gaan lopen, maar op de terugweg kwam in een sneeuwstorm terecht. Gelukkig heb ik een hele warme middellange winterjas.

In het midden en Oosten -15 dus dat klinkt ook niet best.

07/01/2026 16.48 uur LT

Harma Boer zegt dat hier vrijdag in het noorden de 10 cm niet eens gehaald gaat worden die eerder wel voorspeld was. De sneeuw gaat over in regen. Ik moet vrijdagmorgen om 11 uur in het Martini ziekenhuis zijn i.v.m. mijn operatie.  Ik hoop dat ik die dagen erna een beetje makkelijk naar buiten kan, mijn hand moet ik een week op harthoogte houden,  dus lopen met mijn stokken kan ik vergeten.  Maar dit weer vind ik zo mooi voor mijzelf.  Kou kan ik me  normaal gesproken prima tegen kleden maar ik vrees dat er geen handschoenen aan mijn ene hand kunnen. 

Dorestad schreef op 07-01-2026 om 21:02:

[..]

Harma Boer zegt dat hier vrijdag in het noorden de 10 cm niet eens gehaald gaat worden die eerder wel voorspeld was. De sneeuw gaat over in regen. 

Het wordt veel sneeuw of veel regen (en dus nog meer gladheid). We zitten precies tussen 2 gebieden in en de vraag is waar exact de splitsing komt. Noorden is waarschijnlijk sneeuw, zuiden regen.  

https://nos.nl/artikel/2597269-tot-en-met-het-weekend-winterweer-met-grote-kans-op-overlast

[..]

Ik hoop dat ik die dagen erna een beetje makkelijk naar buiten kan, mijn hand moet ik een week op harthoogte houden, dus lopen met mijn stokken kan ik vergeten. Maar dit weer vind ik zo mooi voor mijzelf. Kou kan ik me normaal gesproken prima tegen kleden maar ik vrees dat er geen handschoenen aan mijn ene hand kunnen.

Misschien een muts ofzo over je hand doen? Of iets anders met veel ruimte dat wel isoleert er omheen doen?

Succes met de operatie 🌷

Edit: misschien een ovenwant?

Hier morgen naar werk, maar de wegen lijken best goed begaanbaar, we gaan het zien. Denk dat ik de eerste meeting wel nog thuis doe om 8.00 is natuurlijk maximale gladheid. 

Wat waarschijnlijk vertraagd is: mijn Hema foto bestelling. Zou 5 dagen zijn maar nog geen teken van voortgang (en morgen is dag 5).

[..]

Harma Boer zegt dat hier vrijdag in het noorden de 10 cm niet eens gehaald gaat worden die eerder wel voorspeld was. De sneeuw gaat over in regen. Ik moet vrijdagmorgen om 11 uur in het Martini ziekenhuis zijn i.v.m. mijn operatie. Ik hoop dat ik die dagen erna een beetje makkelijk naar buiten kan, mijn hand moet ik een week op harthoogte houden, dus lopen met mijn stokken kan ik vergeten. Maar dit weer vind ik zo mooi voor mijzelf. Kou kan ik me normaal gesproken prima tegen kleden maar ik vrees dat er geen handschoenen aan mijn ene hand kunnen.

De allergrootste maat herenwanten? Misschien past dat eroverheen?

Schemerlampje schreef op 07-01-2026 om 21:13:

[..]

De allergrootste maat herenwanten? Misschien past dat eroverheen?

Ik zou de arm in een sling onder de jas houden. Dus niet in de mouw steken. Maar ik weet niet of ik zou gaan wandelen met het risico op vallen door onbalans doordat een arm niet te gebruiken is, en gladheid. Al moet je nooit je armen gebruiken om je val te breken. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.