Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Dat gaat niet door vanwege de sneeuw

Heb je vandaag, of morgen, overmorgen iets op de planning staan, maar het lukt niet vanwege de sneeuw, of je ziet er vanaf?
Post het hier! 
Schaam je er niet voor, we zijn namelijk niets gewend hier in Nederland, als er meer dan een halve cm valt!

mijn autodeuren waren enorm hard dichtgevroren door regen ivm vorst en verse sneeuw. Half uur bezig geweest om auto in te komen. Daarna over een ijsbaan
 met sneeuwlaagje naar de grote weg gereden. Die was redelijk begaanbaar. Daarna wel op mijn werk hard gevallen bij sneeuwvrij maken en strooien van de galerijen. Ik ben er wel klaar mee met die winter

Poison schreef op 10-01-2026 om 10:41:

mijn autodeuren waren enorm hard dichtgevroren door regen ivm vorst en verse sneeuw. Half uur bezig geweest om auto in te komen. Daarna over een ijsbaan
met sneeuwlaagje naar de grote weg gereden. Die was redelijk begaanbaar. Daarna wel op mijn werk hard gevallen bij sneeuwvrij maken en strooien van de galerijen. Ik ben er wel klaar mee met die winter

Ja mijn autodeuren waren ook helemaal vastgevroren. Uiteindelijk 1 deur open gekregen gelukkig.

Vanmiddag nog even het centrum in, verder blijf ik thuis. 

ik was glibberend naar de winkel, lag op sommige plekken een dikke poederlaag andere was een mix van ijs en bevroren sneeuw. 
ik heb me scheel gevloekt, ik haat dit.. had die ijzertjes bestelt maar ze zijn uitverkocht en bij BOL.com kan het pas over 2 weken geleverd worden ga nergens meer tot maandag denk ik 

bij mij in de wijk en in de stad naast ons is het helemaal niet glad, alleen hier en daar waar anders een plas zou liggen.
De kou vind ik ook nog meevallen. Ik heb mijn muts maar weer af gedaan.

Rogue schreef op 10-01-2026 om 12:24:

ik was glibberend naar de winkel, lag op sommige plekken een dikke poederlaag andere was een mix van ijs en bevroren sneeuw.
ik heb me scheel gevloekt, ik haat dit.. had die ijzertjes bestelt maar ze zijn uitverkocht en bij BOL.com kan het pas over 2 weken geleverd worden ga nergens meer tot maandag denk ik

Die dingen moet je in de zomer kopen. Ze blijven niet altijd goed zitten, over mijn Meindls maak ik ze vast met "tie rips". Daar laat ik ze gewoon omheen en vervang binnen mijn schoenen.

Poezenmeisje schreef op 10-01-2026 om 12:41:

[..]

Die dingen moet je in de zomer kopen. Ze blijven niet altijd goed zitten, over mijn Meindls maak ik ze vast met "tie rips". Daar laat ik ze gewoon omheen en vervang binnen mijn schoenen.

maar daar denk je niet aan als de zon schijnt

en hoe vaak sneeuwt het nou hier 

Rogue schreef op 10-01-2026 om 12:58:

[..]

maar daar denk je niet aan als de zon schijnt

en hoe vaak sneeuwt het nou hier

Wat mij betreft nooit meer 

Yumi schreef op 10-01-2026 om 13:04:

[..]

Wat mij betreft nooit meer

Rogue schreef op 10-01-2026 om 12:24:

(zie het helemaal voor me)

Ik heb gelukkig wel van die rubberen ijzertjes voor onder je schoenen, anders was ik ook niet de deur uitgegaan!

Haarlak op de schoenzolen spuiten, wordt de zool stroever. Heb ik uit geprobeerd,het werkt.
Oude sokken over de schoen aan trekken.

Hier ook gisteren hele dag regen, vannacht overgegaan in sneeuw. Ik keek om 7.30 naar buiten en onze straat leek wel een ijsbaan, dus dacht dat wordt weer niks met werken vandaag. Maar om 8.00 toch begonnen en het viel (buiten de straten in de wijken waar niet is gestrooid) alles mee. Heb niks af hoeven zeggen gelukkig. 

Ik hoop dat dit de eerste en enige sneeuw van betekenis was deze winter, lijkt wel of het hele land ontregeld is... 

we hebben nu wel genoeg sneeuw gehad voor de komende 10 jaar.

Broodjebrie schreef op 10-01-2026 om 18:25:

we hebben nu wel genoeg sneeuw gehad voor de komende 10 jaar.

Ik voor de rest van mijn leven. 

Ha ha Grindelwald….. In Grindelwald ligt iedere Winter veel sneeuw….

morgen code oranje ivm ijzel. En tuurlijk moet ik weer vroege dienst werken. Ik ben het spuugzat. Heb al sinds het weer zo was elke keer dienst tijdens die weeralarmen. Gister gevallen tijdens mijn dienst dus door gladheid. Kou vind ik niet erg, maar dit😵‍💫

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.