Huiskamer
Roos57
06-04-2026 om 13:03
Een simpel paasdag vraagje
Wat voor kleur ogen heb jij ?
Peiling
Wat voor kleur 👀 heb jij ?
Duufje
08-04-2026 om 09:13
Groen-grijzig
Ik kom uit een roodharige familie en mijn beide broers hebben (hadden eigenlijk, ze zijn grijs inmiddels
) rood haar en felblauwe ogen. Ben ik altijd jaloers op geweest. Ik heb het rode haar wel, maar de blauwe ogen niet.
oudmaarnognietkoud
08-04-2026 om 09:22
Best wel donkerbruin. Handig hoor. Ik hoefde vroeger nooit tegen mijn kinderen te schreeuwen. Ik keek ze alleen maar aan. Jongste: Mam, kijk niet zo boos 
MissBobby
08-04-2026 om 09:55
oudmaarnognietkoud schreef op 08-04-2026 om 09:22:
Best wel donkerbruin. Handig hoor. Ik hoefde vroeger nooit tegen mijn kinderen te schreeuwen. Ik keek ze alleen maar aan. Jongste: Mam, kijk niet zo boos
Dit dus. Mijn moeder zei ook altijd dat wanneer ik als kind boos was, mijn ogen zwarte kooltjes werden.
MijnNaamIsHaas73
08-04-2026 om 09:57
Hier ook donkerbruin en ze worden lichter. Nooit gemerkt dat ik er boos mee overkom. Wel heeft een jongen op wie ik verliefd was ooit gezegd : " je hebt twee zwarte gaten" 
Magnoliatakje
08-04-2026 om 15:19
MijnNaamIsHaas73 schreef op 08-04-2026 om 09:57:
Hier ook donkerbruin en ze worden lichter. Nooit gemerkt dat ik er boos mee overkom. Wel heeft een jongen op wie ik verliefd was ooit gezegd : " je hebt twee zwarte gaten"
En, was de liefde gelijk over?
Een jongen waar ik als tiener heimelijk verliefd op was heeft ooit een keer iets lelijks over mijn ouders gezegd, bij mij was de verliefdheid gelijk over en vond ik het een stomme sukkel, voor mij de ultieme belediging.
En als antwoord op de vraag, blauw, helaas wel een hele saaie kleur blauw.
MijnNaamIsHaas73
08-04-2026 om 22:33
Magnoliatakje schreef op 08-04-2026 om 15:19:
[..]
En, was de liefde gelijk over?
Een jongen waar ik als tiener heimelijk verliefd op was heeft ooit een keer iets lelijks over mijn ouders gezegd, bij mij was de verliefdheid gelijk over en vond ik het een stomme sukkel, voor mij de ultieme belediging.
En als antwoord op de vraag, blauw, helaas wel een hele saaie kleur blauw.
Nee helaas niet, blijkbaar had ik toen nog niet zoveel eigenwaarde (denk dat ik een jaar of 14 was)
oudmaarnognietkoud
09-04-2026 om 16:19
Vroeger had ik een collega. Hij had vier dochters en alle vier hadden zij felblauwe ogen met een donkerblauwe rand om de iris. Zo prachtig!