Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Een simpel vraagje over 🍦

BlairW schreef op 19-06-2026 om 23:38:

[..]

De gewone magnums zijn ook al veel kleiner dan ze vroeger waren. Ik twijfelde laatst of ik niet een mini had…

Ik koop nepmagnums bij de Lidl. Die zijn groot genoeg en ik vind ze heel erg lekker. 

Vanaf woensdag zijn bij de Jumbo ijsjes in de reclame zoals oreo en toble rone. 1+1 gratis. Dan ga ik zeker inslaan.

ik vond chocolade schepijs van Austrailian super lekker. Maar die is volgens mij niet meer verkrijgbaar. 
Volgens mij hadden zij een eigen manier van bereiden en heb ik in ieder geval (helaas) niks vergelijkbaars meer gevonden. 

De laatste jaren viel speculoos white wel in de smaak, maar die lijkt nu ook verdwenen te zijn.

Snickers icecream en 3 chocolade ijs van Hertog zijn nu de oude vertrouwde die nog steeds in de smaak vallen.

Nee nooit. Vroeger wel. Eindelijk de laatste tientallen jaren heeft mijn moeder bereikt om vrijwillig door mij te laten doen wat ze altijd wou: "ga nou niet snoepen want je bederft je eetlust".

Bovendien: ik vind ijs te koud in mijn maag. Ik vind het meestal geen fijne sensatie om consumptie-ijs te eten. 

ik ben geen ijs-eter, maar áls ik dan een ijsje eet, eet ik het liefst een softijsje met nootjes of een raketje (liefst de echte, van Ola). 
Van die kleine 'magnumpjes' vind ik op z'n tijd ook wel lekker, maar dan niet die grote en liefst huismerk van het een of ander. Die zijn minder vettig van smaak.

Ik mis wel enorm de ijsjes van vroeger! Speedy's, hulk-ijsjes , van die kleine potlood-ijsjes met zo'n chocolade puntje. Zo jammer dat die er allemaal niet meer zijn... vooral van de echte speedy's van het eerste uur (niet die nieuwe versie die later kwam) zou ik er zeker veel meer eten dan hoeveel ijs ik nu eet' 

Stimpie schreef op 20-06-2026 om 07:49:

ik ben geen ijs-eter, maar áls ik dan een ijsje eet, eet ik het liefst een softijsje met nootjes of een raketje (liefst de echte, van Ola).
Van die kleine 'magnumpjes' vind ik op z'n tijd ook wel lekker, maar dan niet die grote en liefst huismerk van het een of ander. Die zijn minder vettig van smaak.

Ik mis wel enorm de ijsjes van vroeger! Speedy's, hulk-ijsjes , van die kleine potlood-ijsjes met zo'n chocolade puntje. Zo jammer dat die er allemaal niet meer zijn... vooral van de echte speedy's van het eerste uur (niet die nieuwe versie die later kwam) zou ik er zeker veel meer eten dan hoeveel ijs ik nu eet'

Ik heb al eens iemand een Magnum met een pakje boter horen vergelijken. Ik denk dat hij er niet ver naast zat.

Rockstar schreef op 19-06-2026 om 09:44:

Ik geef niks om ijs. Alleen écht goede chocolade schepijs (1 ijszaak hier in de stad) of vroeger toen mijn favo smaak er nog was Ben & Jerry. Nu die smaak weg is, alleen nog schepijs. De rest boeit me niet zo.

Soms heb ik waterijsjes in huis, dan heb ik graag een Festini perenijsje (niet huismerk, die zijn goor) of deze:

653440.png?w=380&h=380&fit=pad&fm=webp&q=85

De textuur van deze is lekker! Niet waterig maar romig of zo.

Ik heb gisteren de mango ijsjes van dit merk gekocht en die zijn lekker en gelukkig geen calorieën bom.

watertoren schreef op 19-06-2026 om 23:54:

[..]

Ik koop nepmagnums bij de Lidl. Die zijn groot genoeg en ik vind ze heel erg lekker.

Vanaf woensdag zijn bij de Jumbo ijsjes in de reclame zoals oreo en toble rone. 1+1 gratis. Dan ga ik zeker inslaan.

Meteen aanbieding opgezocht. Hier zijn die 2 voor 6 euro. Maar scheelt nog steeds. Kind wil die oreo cornettoijsjes

Wij eten regelmatig een ijsje, meestal thuis, caramelcornettos hebben de voorkeur.maar t meeste ijs gaat er moeiteloos in.

Waar wij graag voor omrijden : een slagroom ijsje van bakker van der Linden in Amsterdam.
Als we een dagje de trein pakken willen we er nog wel eens een heel stuk voor omreizen.

Wij wonen naast de topijssalon van de grote regio, dus sluiten wel regelmatig aan in de rij. 
En als het heel erg warm is, dan hou ik vooral van een waterijsje.

Zilver_gray schreef op 19-06-2026 om 08:08:

Ik eet elke dag een frambozen waterijsje. Of soms 2. Ik heb echt behoefte aan afkoeling als ik weer eens opvliegers heb. Ik zie ook wel een beetje op tegen vandaag, kan die hitte er eigenlijk niet bij gebruiken. 😅

Hoe kom je daaraan? Of maak je het zelf? Ik zie zelden frambozen waterijs ergens.

Ik ❤️ ijs. Ik eet alleen geen softijs. Schepijs het allerliefst, bijvoorbeeld koffie, kersen, framboos, citroen. Gevolgd door waterijs of Twix of Cornetto. Ik hou naast softijs het minst van die combi romige ijsjes, dus bv. Magnum, Solero, Split of Twister vind ik niet zo heel lekker.

ben gek op ijs. Waterijsjes meestal raket, peer of de frambo-lolly. En ik heb, heel vervelend, een ijsverkoper in de straat die eigen sorbetijs maakt, van melk bij de boer en alles vers. Favoriet dan is de citroen of aardbei of hazelnoot. In de stad zit ook een hele goede en daar hebben ze hazelnootschuimijs en salted caramel. Heerlijk!

Stimpie schreef op 20-06-2026 om 07:49:

Als de originele Speedy's nog bestonden nam ik een abonnement en at ik er vast 3 per dag. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.