Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Een simpel vraagje over ondergoed.

Ik kan me niet meer voorstellen dat ik vroeger altijd een string droeg. Ik ben er na mijn 30e langzaam mee gestopt. Laatst moest ik er een aan in het kader van een toneelvoorstelling en wat zit dat vervelend. 😂 Nu het liefst boxers van de Hema (zwart, bamboe). Bh’s ook altijd zwart, combinatie van sport bh’s en licht voorgevormde bh’s van de Hunkemöller. Ik zoek eigenlijk iets anders want ze zitten nooit superfijn of mooi. Maat 75F dus ook best wel een boezem. Ik lees hier al wat tips. 

De enige bh’s die ik na borstverkleining aankan zijn van Hunkemöller, met beugel. Hele zoektocht geweest. Type marine van kant, type sophie met kanten randje en type plunge glad. Die beugels zitten precies goed qua littekens. Ik heb bijpassende slipjes, maar het meest draag ik hipsters katoen van LA sports van de zeeman. Hoog genoeg over mijn buik.

Model Diva van Hunkemöller… Met bijpassende Slip. Altijd zwart; vroeger met  String, en toen in allerlei kleuren. Bestel altijd on-line.

Ik draag qua bh’s eigenlijk van alles door elkaar. Voorgevormd met beugel van zeeman en 1 van Victoria’s secret, niet voorgevormd met beugel van zeeman en bonprix, zonder beugel ook van bonprix, zo’n bh in de vorm van een topje van hema. Heb 2 sportbh’s die erg fijn zijn, van Lidl en decathlon. 
Onderbroeken altijd gewone slips of van die hogere slips. Ik had ze altijd van Hema, die hadden ook huidkleurige, maar die hebben ze een hele tijd geleden veranderd en sindsdien ben ik zoekende. Zeeman gaat echt zo snel stuk in de was, wibra past niet, action heeft fijne maar om de 1 of andere reden bijna nooit mijn maat. Ik wil ook niet teveel uitgeven aan onderbroeken, want dat vind ik zonde. Koop ik liever mooie bovenkleding van. Maar heb dus nog steeds niet een echt fijn alternatief voor die van Hema gevonden.

BH met beugel van Hunkemoller met bijpassende slip.

Prima Donna met beugel. 

85G, ook tijdens mijn zwagerschap en borstvoeding. Toen droeg ik wel een Anita voedingsbeha.

Op de sportschool een strakke top onder mijn kleren.

Mijn onderbroek is 99% van de tijd een zwarte katoenen Mady van de Zeeman. 

(Meer kan ik ook niet betalen nadat ik een Prima Donna heb afgetikt, die hopelijk in de aanbieding was voor 85 euro. 
Ik ga echt geen 50 euro voor een onderbroek betalen).

Knutselkei schreef op 19-02-2026 om 19:22:

Slip microvezel van de action. Zitten nog steeds t fijnste. Gruwelijke hekel aan als t steeds verschuift.

Die heb ik inderdaad ook ontdekt en ook tevreden over.

Had eerst altijd vrij dikke katoenen wat hogere van de livera maar die zijn tegenwoordig ontzettend snel kapot. Meerdere al een gat in getrokken. En ze zijn heel warm. 

De bh's heb ik wel van livera, met beugel. Duur maar blijven wel lang goed.

En nooit strings. Ik heb ze geprobeerd maar ik kon er niet aan wennen.

BH : niet voorgevormd, zonder beugel van Ter Stal of de Wibra....
Slips :  Mady van Zeeman.
Geen poespas, comfortabel ondergoed voor  mij.

Blijft die mady van de zeeman wel lang goed? Ik heb de Jane slip, met zo’n kanten rand bovenaan, en die gaan heel snel stuk. Telkens losse draden of een gat aan de zijkant enz. Heel irritant.

De Mady gaat jarenlang mee. Je kunt gewoon eens een setje proberen.

Een gat aan de linkerzijkant heb ik soms ook, dan heb ik het etiket te grof verwijderd.

ik draag altijd padded bhs van zeeman, en onderbroeken heup sinds 19 jaar vd zeeman.
De laatste sets onderbroeken, laten snel los bij het bovenrand je of aan de zijkant een gat.

Mady had ik tijdens mn zwangerschappen.

BlairW schreef op 20-02-2026 om 08:40:

Blijft die mady van de zeeman wel lang goed? Ik heb de Jane slip, met zo’n kanten rand bovenaan, en die gaan heel snel stuk. Telkens losse draden of een gat aan de zijkant enz. Heel irritant.

Mijn ervaring is dat je echt geluk moet hebben. Soms gaan ze heel lang mee (dan is het etiketje zwaar verwassen maar de onderbroek zelf nog prima), soms is het na een paar keer wassen al mis (elastiek kapot, gat in de stof oid). Ik koop altijd hetzelfde model dus daar ligt het niet aan. Maar kanten randjes van bijvoorbeeld een string van de Hunkemoller gaven mij vroeger ook altijd snel losse draadjes. 

BH’s is altijd gedoe met een 80G. Momenteel de Floral van wat eerst Femilet was en nu Chantelle. Hiervoor veel voorgevormde van Chantelle en Livera zelf, maar die zijn te klein na de zwangerschappen. Ondergoed altijd een zwarte boxerstring van de hunkermoller. ‘s nachts slaap ik in een gewone onderbroek. Daar heb ik laatste nieuwe bij de h&m van gekocht maar die gaan steeds tussen m’n billen zitten 🙄

ik draag alleen beugelbh's liefst voorgevormd, in alle kleuren van de regenboog en een tikki ordinair 
aangezien ik een flink boshout heb, koop ik mijn bh's bij speciaal zaken, en het liefst in de uitverkoop. 
of in het buitenland tijdens mijn laatste Amerika trip heb ik er 4 gescoord bij Victoria Secret. 
ondergoed kocht ik vroeger bij V&D, daarna Primarkt nu bij de zeeman.
als puber droeg ik ook veel strings, nu moet ik er niet aan denken

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.