Huiskamer
Roos57
19-05-2026 om 18:07
Een simpel vraagje over 💤
slaap jij links of rechts van het bed ?
Of heb jij het bed voor je alleen?
alles wat je kwijt wil over slapenÂ
Peiling
Ik slaap altijd
Meesje
20-05-2026 om 14:30
rionyriony schreef op 20-05-2026 om 06:09:
Met z'n tweeën slapen is gezellig op zich als je je over snurken en "nooit meer alleen zijn" heen kan zetten.
Ik heb lange tijd daarna nog in het tweepersoonsbed geslapen en dat is uiterst comfortabel vergeleken met een eenpersoonsbed totdat ik het bed moest vervangen en een tweepersoonsbed een zó groot onhandig ontilbaar onverplaatsbaar monster bleek te zijn, dat ik op een houten eenpersoonsledikant ben overgestapt.
Als je het matras eruit tilt, wat nét te doen is in je uppie, dat kan je het bed heel makkelijk verplaatsen of zelfs terugbrengen tot een bouwpakketstatus.
Reuze handig toch? En je hebt veel meer loopruimte. En plekken voor planten. Toegegeven, vaak veert een eenpersoonsbed minder. Je ligt - tenminste ik - op een zachte kaarsrechte "plank".
Hahaha, jouw antwoorden blijven me toch verbazen. Je oplossingen zijn vaak zo anders dan dat ik het zou doen en zou kunnen bedenken dat ik steeds weer 'verfrist' wordt. Ik vind een tweepersoonsmatras de trap op tillen ook te zwaar, dus ik heb een vriend gevraagd om te helpen. Ik heb niet eens overwogen om dan maar een eenpersoonsbed aan te schaffen.Â
Marin125
20-05-2026 om 16:31
ToetieToover schreef op 19-05-2026 om 22:55:
Ben ik toch aparter dan ik dacht!
In mijn handtas zit alles wat ik gebruik. Zoals mijn tasje met verzorgingsspullen, zoals de lippenbalsem die al werd genoemd bijvoorbeeld. Ik heb niets dubbel namelijk. Mijn filofax. Brillenkoker, lenzen. Hooikoortsmedicatie zat er tot voor kort ook in.
Nee hoor. Doe ik ook. Slaapkamer is ook vaste plaats voor handtas (heb alles gelijkvloers). En ja, soms is een handtas heel handig, al is het maar om je medicatie (voor het geval dat en/of noodzakelijk) altijd bij je te hebben.
Dolfje
20-05-2026 om 17:41
Grindelwald schreef op 20-05-2026 om 12:02:
[..]
De enige reden die ik kan bedenken is inbraak?
Wij nemen onze autosleutels en portemonnee altijd mee naar boven wanneer we gaan slapen.
En als ze dat dan komen zoeken in de slaapkamer? Ze kunnen beter van tafel grissen wat ze willen en ophoepelen dan jou in de slaapkamer god weet wat aandoen.
Grindelwald
20-05-2026 om 19:06
Dolfje schreef op 20-05-2026 om 17:41:
[..]
En als ze dat dan komen zoeken in de slaapkamer? Ze kunnen beter van tafel grissen wat ze willen en ophoepelen dan jou in de slaapkamer god weet wat aandoen.
Oh Dolfje daar wil ik niet eens aan denkenÂ
Dolfje
20-05-2026 om 19:31
Grindelwald schreef op 20-05-2026 om 19:06:
[..]
Oh Dolfje daar wil ik niet eens aan denken
![]()
Snap ikÂ
Beterlaat2021!
21-05-2026 om 13:01
Sinds een week of 6 slaap ik helaas weer alleen (....), maar altijd aan de rechter kant als je naar het bed kijkt. Dan kan ik namelijk makkelijk uit bed komen, aan de linker kant moet je uit bed kruipen en dat kan niet met mijn knie.Â
Het lege matras naast me heb ik gezellig aangekleed, zonder beddengoed weliswaar, maar met een leuke sprei,  kleurige kussens en een klein beertje erbij.Â

Ongeveer zoiets!Â