Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Goede voornemens.

Is er al een 'goede voornemens'- topic? Zo nee, hebben jullie die? En welke dan?

Meer wandelen! Sportschool lukt me niet, te irritant, kost teveel tijd moeite en energie. Heb om meer te wandelen de Conqueror challenge gekocht, dan telt ie je stappen en loop je een stuk door middle earth. 

Verder mn opleiding afmaken, beter eten en hopelijk duidelijkheid in mn relatie. 

stoppen met roken. Beginnen met 1 keer per week sporten. Nieuwe tatoeage in Los Angeles laten zetten. (Staat in April gepland 😁).

Ohh en stoppen met roken ja! 

Elke maand een massage nemen voor wat meer ontspanning in mijn lijf. De eerste staat al gepland voor januari.

Minder op mijn telefoon. 
Meer bewegen. 
Hopelijk lukt het in 2026 wel 🤪

Doorgaan met in het hier en nu leven.

Afvallen staat ook op mijn lijstje voor volgend jaar, en sowieso gezonder eten. Meer groente, minder snaai. 
En per maand meer gaan sparen, dat gat in mijn hand is ondertussen veel te groot geworden 

Xandora schreef op 30-12-2025 om 21:36:

stoppen met roken. Beginnen met 1 keer per week sporten. Nieuwe tatoeage in Los Angeles laten zetten. (Staat in April gepland 😁).

Gaaf! Daar zeg je wat, ik wil ook nog een nieuwe tatoeage laten zetten. 

Dolfje schreef op 30-12-2025 om 20:32:

Hier ook afvallen.
En stoppen met piekeren en malen over van alles en nog wat.

Heb je wel eens een dagboek bijgehouden? Ik deed dit vroeger al veel. Toen jaren gestopt maar vorig jaar weer begonnen. Ik schrijf nu bijna dagelijks en het helpt me echt. Ik pieker sindsdien veel minder en het helpt me m'n gedachten te ordenen. Het helpt me bij veel meer dingen zoals in het hier en nu leven, maar ook minder schermtijd (telefoon gaat uit tijdens het schrijven) en ik stel mezelf wekelijks doelen en reflecteer er iedere week op. Ik vind het zelf echt een fijne bezigheid.

Mijn goede voornemen is meer aandacht voor de mensen om me heen. Ik kan mezelf soms erg focussen op een taak, vooral studeren en creatieve projecten slokken mij helemaal op. Als iemand mij dan benadert, ervaar ik dat altijd als storend en reageer ik helemaal niet -of heel pinnig. Terwijl het doorgaans door mij geliefde mensen zijn. En de betreffende taak best even kan wachten. En er niet zóveel tijd naartoe hoeft eigenlijk. 

Ik zou ook het afvallen weer op moeten pakken maar dat is dus in 2025 niet echt gelukt helaas. 
En ik wil graag minder narrig reageren naar mijn gezin. Maar dat is een cirkel die best lastig te verbreken is in je eentje als je het gevoel hebt alles te moeten regelen hier in huis en je cyclusgewijs ook wat last van je hormonen hebt en je man doodleuk beweert dat het niet aan hem ligt en hij 9 vd 10x de halve avond op de bank ligt te slapen.  

Ik heb geen goede voornemens. Gewoon lekker leven zoals ik nu doe.

• Studie afronden
  • Goed starten in mijn nieuwe functie
  • Diabetes onder controle krijgen
  • Afvallen (en dan niet gezonder eten en meer bewegen want dat is al ingezet allemaal en ga ik vasthouden, maar afvallen lukt niet dus hopelijk mag ik eindelijk medicatie proberen)
  • Bewust tijd met gezin en geliefden doorbrengen
Mick87 schreef op 30-12-2025 om 22:52:

[..]

Heb je wel eens een dagboek bijgehouden? Ik deed dit vroeger al veel. Toen jaren gestopt maar vorig jaar weer begonnen. Ik schrijf nu bijna dagelijks en het helpt me echt. Ik pieker sindsdien veel minder en het helpt me m'n gedachten te ordenen. Het helpt me bij veel meer dingen zoals in het hier en nu leven, maar ook minder schermtijd (telefoon gaat uit tijdens het schrijven) en ik stel mezelf wekelijks doelen en reflecteer er iedere week op. Ik vind het zelf echt een fijne bezigheid.

Dagboek bijhouden, dat wil ik ook. Noet alleen tegen piekeren, maar ook, wanneer heb ik wat gedaan. Ik roep tegenwoordig regelmatig, wanneer was dat ook alweer, waarom heb ik dat niet genoteerd. Soms kom ik het tegen in mail, app of agenda, maar vaak ook niet. Em aangezien er een jaar met belangrijke gebeurtenissen voor me aankomt, lijkt me het nuttig een dagboek bij te gaan houden.

Ook wil ik weer zangles oppakken.

Mick87 schreef op 30-12-2025 om 22:52:

[..]

Ik houd al een eet en beweeg dagboek bij. Ik vind die wekelijkse doelen en daarop reflecteren ook een goed idee. Ga ik ook doen volgend jaar.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.