Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Goede voornemens.

Is er al een 'goede voornemens'- topic? Zo nee, hebben jullie die? En welke dan?

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

31-12-2025 om 09:45 Topicstarter

Auwereel schreef op 31-12-2025 om 08:48:

[..]

Dagboek bijhouden, dat wil ik ook. Noet alleen tegen piekeren, maar ook, wanneer heb ik wat gedaan. Ik roep tegenwoordig regelmatig, wanneer was dat ook alweer, waarom heb ik dat niet genoteerd. Soms kom ik het tegen in mail, app of agenda, maar vaak ook niet. Em aangezien er een jaar met belangrijke gebeurtenissen voor me aankomt, lijkt me het nuttig een dagboek bij te gaan houden.

Ook wil ik weer zangles oppakken.

Ik schrijf alles in een agenda. Aan het eind van het jaar pak in mijn multomap en loop de hele agenda na. Alles wat (een beetje) van belang is/was schrijf ik op en daarna kan de agenda in de vuilnisbak. Ik heb zo al A-viertjs van jaren. Heel fijn om iets terug te zoeken. 

Meer mindfulness, minder druk overal om maken en ergens wat van vinden.
Accepteren wat ik niet kan veranderen en in plaats van mij te laten meeslepen door stress, focussen op dankbaarheid en ontspanning.

Elke dag een rondje wandelen. Ik heb al een lijstje in de bijkeuken gehangen om aan te kruisen of ik/wij dit gedaan hebben

Herfstappeltaart schreef op 31-12-2025 om 09:45:

[..]

Ik schrijf alles in een agenda. Aan het eind van het jaar pak in mijn multomap en loop de hele agenda na. Alles wat (een beetje) van belang is/was schrijf ik op en daarna kan de agenda in de vuilnisbak. Ik heb zo al A-viertjs van jaren. Heel fijn om iets terug te zoeken.

Goed idee! Ik zet de complete papieren agenda op zolder in een kastje, jouw methode is wel zo handig!

Mijn voornemen is om door te gaan op dezelfde voet. Alleen iets opeten als ik het lekker vind: Ik ben geen vuilnisbak. 
Blijven wandelen en fietsen.
Het fietsen is nu met de kou lastiger, maar dat geeft niet. Dat komt in de lente wel weer. 

En lief zijn voor mezelf. 

Roos57 schreef op 30-12-2025 om 22:28:

Doorgaan met in het hier en nu leven.

Vooral dat ja!

Ik leef al ruim 6 jaar in reserve-tijd en leef van scan naar scan, dus in het hier en nu! Alle clichés zijn waar, geniet van elke dag……..

Helaas heeft mijn lieve pa 3 weken geleden ook die afschuwelijke diagnose gekregen ongeneeslijk ziek te zijn, dat maakt het leven nóg wat ‘zwaarder’ 😢 Maar ik probeer positief te blijven, want ik ben ervan overtuigd dat dit zéker bijdraagt aan mijn kwaliteit van leven.

Ik wens iedereen hier een fijne jaarwisseling en een fantastisch, en vooral gezond, 2026 toe 🥂🍾

Mick87 schreef op 30-12-2025 om 22:52:

[..]

Heb je wel eens een dagboek bijgehouden? Ik deed dit vroeger al veel. Toen jaren gestopt maar vorig jaar weer begonnen. Ik schrijf nu bijna dagelijks en het helpt me echt. Ik pieker sindsdien veel minder en het helpt me m'n gedachten te ordenen. Het helpt me bij veel meer dingen zoals in het hier en nu leven, maar ook minder schermtijd (telefoon gaat uit tijdens het schrijven) en ik stel mezelf wekelijks doelen en reflecteer er iedere week op. Ik vind het zelf echt een fijne bezigheid.

Hm ik ben niet zo schrijverig en ik vind doelen stellen en reflecteren ontzettend moeilijk.

Liever zijn voor mezelf. En dan vooral: mezelf wat vaker bovenaan het prioriteitenlijstje zetten.
En 10-15 kg afvallen zou ook niet verkeerd zijn. Ik verval alleen steeds in emo-eten en flink snaaien 

komend jaar mag van mij wat zachter zijn. Afgelopen jaar was intensief dus dat mag wel wat rustiger. Maar ook echt wat zachter/liever zijn voor mezelf. 

En zoals velen wil ik ook wat afvallen. Er moet ook best wel wat af maar elke kilo is winst. Lekker in mijn vel zitten is het hoofddoel. 

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

31-12-2025 om 15:44 Topicstarter

Kersje schreef op 31-12-2025 om 14:01:

[..]

Vooral dat ja!

Ik leef al ruim 6 jaar in reserve-tijd en leef van scan naar scan, dus in het hier en nu! Alle clichés zijn waar, geniet van elke dag……..

Helaas heeft mijn lieve pa 3 weken geleden ook die afschuwelijke diagnose gekregen ongeneeslijk ziek te zijn, dat maakt het leven nóg wat ‘zwaarder’ 😢 Maar ik probeer positief te blijven, want ik ben ervan overtuigd dat dit zéker bijdraagt aan mijn kwaliteit van leven.

Ik wens iedereen hier een fijne jaarwisseling en een fantastisch, en vooral gezond, 2026 toe 🥂🍾

Shit-ziekte.

Kersje schreef op 31-12-2025 om 14:01:

[..]

Vooral dat ja!

🌸

Jij ook een mooi en vooral gezond 2026 gewenst, en heel veel sterkte!

Niet overeten in 2026, dus op tijd stoppen met eten. Lekkers is ok, maar niet zo veel!

Bloemenzee schreef op 31-12-2025 om 14:50:

Liever zijn voor mezelf. En dan vooral: mezelf wat vaker bovenaan het prioriteitenlijstje zetten.
En 10-15 kg afvallen zou ook niet verkeerd zijn. Ik verval alleen steeds in emo-eten en flink snaaien

Hier precies zo.

Zo, even een uitgebreide. 

Wil dit jaar meer wandelen, sporten is na meerdere pogingen echt niet mn ding gebleken dus dan maar lekker wandelen. Alleen met muziek of met mn vriend. Heb de Conquerorapp gedownload, die houdt je stappen bij en dan loop je routes. Nu de shire aan het doen. 

Gezonder eten, niet alleen voor gewicht maar algemene gezondheid, wil wekelijks minstens 30 verschillende planten halen. Schijnt goed te zijn voor je darmen en geen afwisseling. 

Ga een opleiding doen, veel zin in en hoop dit ook meteen goed toe te passen in werk. Sowieso zin in dit werkjaar en het voornemen is om ervan te genieten en de tijd te nemen om na te denken en te plannen ipv overal zo in te duiken en ja op te zeggen. 

Stoppen met roken. Ik ben het zat, God wat gooi ik veel geld weg. 

Sparen/duo aflossen. Ik ben er nog niet helemaal over uit hoe. Ik denk sparen voor vakantie, een volle buffer en de 'rest' naar afbetaling Duo. 

Meer duidelijkheid in mn relatie. Ik wil graag samenwonen en duidelijke ja. Vriend twijfelt ergens nog want kinderwens en ik niet. We zijn zo blij met elkaar en had er geen last van maar inmiddels voel ik wel dat ik duidelijkheid nodig heb. Een 100% we gaan ervoor ipv 98%. Dus kaderen denk ik, van mijn kant
Zonder boos of whatever want ik heb begrip voor zijn twijfel. Betekend niet dat ik het leuk vind of eeuwig trek

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.