Huiskamer
Auwereel
27-04-2026 om 14:14
Heb je wel eens in de krant of tijdschrift gestaan?
Naar aanleiding van het tv topic, nu de krant.
Stond er een artikel in waarbij je aan het woord kwam, als deskundige of belanghebbende, een ingezonden brief?
Hier mag je het posten!
Venusss
28-04-2026 om 22:54
Ja, in de rubriek "Anybody" in de Viva. Dat was net na mijn buikwandcorrectie. Was heel spannend, want ja..naakt voor de fotograaf. Maar toch trots het gedurfd te hebben!
Joszy
29-04-2026 om 06:50
In mijn eerste grotemensenbaan heel vaak. Daar organiseerden we activiteiten en we zeiden altijd dat als we het persbericht erover uitstuurden ze bij het lokale huis aan huis krantje en de stadsradio stonden te dansen op tafel dat er nieuws was. Die belden echt altijd voor interviews of meer informatie. Ook wel regelmatig de regionale krant gehaald en een of twee keer landelijke kranten.
Toen ik wegging vroegen ze van de lokale krant of ik columns wilfe schrijven over mijn leven in Afrika, waar ik toen heen verhuisde. Dus dat heb ik ook nog twee jaar gedaan.
IngridT
29-04-2026 om 07:15
met een 'ikje' in de nrc. Paar jaar terug. In de zaterdagkrant nog wel. Ik was er best trots op. 😁
Daarnaast idd ook in het lokale sufferdje. Knullig straatinterview. Iets met sport. Of over optredens met ons basisschool muziekgebeuren, waar ik jaren in de organisatie zat.
Oh. En ik weet nog hoe trots de kinderen waren toen ze de brievenrubriek van de Donald Duck gehaald hadden. ' beste pluizige donsbal'. Om een of andere reden was vooral een creatieve aanhef cruciaal....
Beterlaat2021!
29-04-2026 om 07:32
Oja, ik ook met een paar IKJES zelfs.... (en ik lees die krant niet eens).
Lali
29-04-2026 om 09:01
In de VIVA. Met een artikel over mijn vak. Heel erg leuk, ik was begin 20.
En ik ben een keer in het journaal van 8 uur geweest, als zo'n vox pop. Ik was een jaar of 18, reisde elke dag met de trein naar Amsterdam. Er waren grootschalige stakingen toen en er werd mijn mening gevraagd. Nooit meer terug kunnen vinden helaas.
ToetieToover
29-04-2026 om 09:36
Venusss schreef op 28-04-2026 om 22:54:
Ja, in de rubriek "Anybody" in de Viva. Dat was net na mijn buikwandcorrectie. Was heel spannend, want ja..naakt voor de fotograaf. Maar toch trots het gedurfd te hebben!
Oeh wat dapper!
ToetieToover
29-04-2026 om 09:36
Auwereel schreef op 28-04-2026 om 22:26:
Dit vind ik komisch, ik start dit draadje en nu komt morgen een artikel in de krant waar ik uitgebreid geciteerd word. Da's echt stom toeval, ze hadden eerst een collega benaderd!
![]()
Jaja
leuk!
Auwereel
29-04-2026 om 09:44
Joszy schreef op 29-04-2026 om 06:50:
In mijn eerste grotemensenbaan heel vaak. Daar organiseerden we activiteiten en we zeiden altijd dat als we het persbericht erover uitstuurden ze bij het lokale huis aan huis krantje en de stadsradio stonden te dansen op tafel dat er nieuws was. Die belden echt altijd voor interviews of meer informatie. Ook wel regelmatig de regionale krant gehaald en een of twee keer landelijke kranten.
Toen ik wegging vroegen ze van de lokale krant of ik columns wilfe schrijven over mijn leven in Afrika, waar ik toen heen verhuisde. Dus dat heb ik ook nog twee jaar gedaan.
Oeh, dat vind ik mooie columns, mensen die een inkijkje geven in hun bijzondere leven. In Trouw staat elke zaterdag de column van Laura Gremmee over haar leven in Zweden, daar blader ik meestal gelijk naartoe.
MissBobby
29-04-2026 om 12:25
een keer in een vakblad. Ik dacht dat het gewoon een telefonisch interview zou zijn maar er kwam echt iemand langs en een fotograaf voor een reportage.
Thora
29-04-2026 om 13:45
In de jaren 80 deed ik vaak mee met playback shows. Ook die van de toen nog KRO met Hennie Huisman. Omdat ik meestal won kwam ik met naam en (actie) foto wel eens in de krant terecht.
Later heb ik zelf eens een artikel verzorgd in de Delftse Post. Over knabbelvisjes.
Jaren geleden legde ik Tarotkaarten voor een Astrolijn en in 2008 werd ik gebeld door de Metro of Spits of ik een prognose wilde geven over het EK. Er zijn er toen nog meer gebeld en ik werd alleen met mijn "artiestennaam" genoemd.
Groentetuin
29-04-2026 om 21:26
Buitenlandse krant: voorpagina met foto .
De reden stelde weinig voor , t was een kleine regionale krant .
Lali
30-04-2026 om 07:20
Ik vergeet nog helemaal dat ik niet alleen in de viva heb gestaan, maar ook nog eens met een artikel over mijn hobby in een landelijke krant, in een lokale krant en in een tijdschrift. Superleuk!
amarna
30-04-2026 om 08:01
amarna schreef op 28-04-2026 om 13:03:
Diverse keren met een ingezonden brief in de krant.
Bijv:
Iemand had in een artikel kritiek op seksueel getinte teksten en kronkelende lichamen in popmuziek en er meer naar klassieke muziek geluisterd zou moeten eorden. Daar heb ik op gereageerd dat sommige teksten in opera of operette ook niet bepaald netjes zijn. "Eine Nacht in Venedig" of "Die lustige Witwe" gaat expliciet over seks en vreemdgaan. "Turandot" van Puccini gaat over prostituees. En zo zijn er veel meer voorbeelden, waar ik me zo snel de naam niet meer van kan herinneren.
Ik vergat te vertellen dat de schrijver van het artikel over seksueel getinte popmuziek waar ik op reageerde mij naderhand een lelijke brief stuurde. Toen kon je online het telefoonboek raadplegen. Aangezien ik een zeldzame achternaam heb had hij mijn adres snel gevonden.