Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Het WAAROM topic.

Prachtwacht schreef op 04-06-2023 om 10:35:

Waarom vragen mensen die je amper kent zo graag naar wat voor werk je doet?

In mijn geval kan uit vooral uit interesse zijn. Zo spreek ik ook eens mensen uit (meer) diverse beroepsgroepen. Niet dat ik nu iedereen/alleman altijd naar het beroep vraag 

Waarom rijden Audi-rijders altijd als aso’s? Moet je daarvoor een rijtest afleggen of durven normale mensen überhaupt geen Audi te kopen?

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

04-06-2023 om 17:45

Prachtwacht schreef op 04-06-2023 om 10:35:

Waarom vragen mensen die je amper kent zo graag naar wat voor werk je doet?

Een makkelijk gespreksonderwerp?

Wandelvrouwtje schreef op 04-06-2023 om 17:45:

[..]

Een makkelijk gespreksonderwerp?

Ik snap wat je bedoel maar ik vind het altijd heel ongemakkelijk want ik werk niet. En dan vind ik dat ook belabberd klinken en ben ik geneigd om het hoe en waarom toe te lichten maar dat vind ik dan ook best een persoonlijk verhaal. En ik vind het altijd over komen als een status-check. 

Prachtwacht schreef op 04-06-2023 om 20:42:

[..]

Ik snap wat je bedoel maar ik vind het altijd heel ongemakkelijk want ik werk niet. En dan vind ik dat ook belabberd klinken en ben ik geneigd om het hoe en waarom toe te lichten maar dat vind ik dan ook best een persoonlijk verhaal. En ik vind het altijd over komen als een status-check.

Verzin maar een mooie omschrijving van de dingen die je dagelijks doet. Gezien het feit dat je hier post, ben je social media content creator. En zodra je dat gezegd hebt, gelijk de bal weerkaatsen en vragen wat zij voor hun werk doen, de meeste vragenstellers zijn redelijk vol van zichzelf en zullen over hun werk beginnen. Heb je weliswaar nog geen gesprek met echte, wederzijdse interesse, maar je hebt wel de aandacht afgeleid van wat je niet wil toelichten.

Auwereel schreef op 04-06-2023 om 21:24:

[..]

Verzin maar een mooie omschrijving van de dingen die je dagelijks doet. Gezien het feit dat je hier post, ben je social media content creator. En zodra je dat gezegd hebt, gelijk de bal weerkaatsen en vragen wat zij voor hun werk doen, de meeste vragenstellers zijn redelijk vol van zichzelf en zullen over hun werk beginnen. Heb je weliswaar nog geen gesprek met echte, wederzijdse interesse, maar je hebt wel de aandacht afgeleid van wat je niet wil toelichten.

Die had ik vanochtend vroeg moeten lezen,  heb vanmiddag tegen een onbekende mezelf teveel zitten verdedigen en veel persoonlijke dingen verteld die ik liever voor mezelf had gehouden. 

Herkenbaar, ik heb ook vaak zitten stotteren toen ik zonder werk zat. Ben nu begonnen als huishoudelijke hulp. Moest vanmiddag ook even slikken voordat ik dat met een rechte rug op een verjaardag vertelde. 

Huishoudelijke hulp wordt dan Domestic environment support manager, en wat deed u ook alweer voor de kost?

Evaluna schreef op 04-06-2023 om 21:38:

Herkenbaar, ik heb ook vaak zitten stotteren toen ik zonder werk zat. Ben nu begonnen als huishoudelijke hulp. Moest vanmiddag ook even slikken voordat ik dat met een rechte rug op een verjaardag vertelde.

Ha, collega!

Haha, die onthou ik voor de volgende verjaardag
Leuk broodjebrie, ik vind het heerlijk om te doen!

Prachtwacht schreef op 04-06-2023 om 20:42:

[..]

Begrijpelijk zo had ik er nog niet na gekeken, ik zal daar niet snel een oordeel over hebben mede omdat, ik zelf werk met een normaal parttime  loon+ Wajong aanvulling.

Auwereel schreef op 04-06-2023 om 21:42:

Huishoudelijke hulp wordt dan Domestic environment support manager, en wat deed u ook alweer voor de kost?

Dat zou ik niet doen. Gewoon eerlijk zijn over je werk en wat je doet. Waarom zou je je schamen?

Ik schaam me ook niet hoor, juist ik trek me meestal niet zoveel aan van wat hoort of gebruikelijk is. Maar als ik dan naast mijn zus zit die haar status / geluk meet aan haar opleiding ... Het is niet voor niets dat ik haar nauwelijks zie.

Evaluna schreef op 04-06-2023 om 21:54:

Haha, die onthou ik voor de volgende verjaardag
Leuk broodjebrie, ik vind het heerlijk om te doen!

Ik ook. Ik vind de waardering vooral zo fijn.

MMcGonagall schreef op 04-06-2023 om 21:57:

[..]

Dat zou ik niet doen. Gewoon eerlijk zijn over je werk en wat je doet. Waarom zou je je schamen?

Ik verzin dit niet omdat het anders schaamtevol zou zijn, maar omdat allerlei CEO's met dure titels veel verdienen en aanzien hebben, terwijl het meest noodzakelijke werk aan de basis, waardoor we gezond kunnen blijven, op wordt neergezien. Dan maar een poging tot spiegelen met ook een dure titel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.