Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Het WAAROM topic.

Auwereel schreef op 04-06-2023 om 22:50:

[..]

Ik verzin dit niet omdat het anders schaamtevol zou zijn, maar omdat allerlei CEO's met dure titels veel verdienen en aanzien hebben, terwijl het meest noodzakelijke werk aan de basis, waardoor we gezond kunnen blijven, op wordt neergezien. Dan maar een poging tot spiegelen met ook een dure titel.

Ik vind het dan vooral lijken alsof je er dan zelf op neerkijkt. Mensen prikken daar heus wel doorheen. En wie is er nou helemaal CEO, dat is ook maar een handjevol hoor, en die vinden we niet per definitie aardiger of slimmer.

Ik werk bij een onderdeel van de overheid wat het ook niet zo lekker doet op verjaardagen. Nou jammer dan. Ik vind mijn werk toevallig erg leuk!
Mijn waarom van vandaag: waarom gaan mensen niet eerst leren varen voordat ze een boot kopen?

Netherfield schreef op 04-06-2023 om 23:51:

Ik werk bij een onderdeel van de overheid wat het ook niet zo lekker doet op verjaardagen. Nou jammer dan. Ik vind mijn werk toevallig erg leuk!
Mijn waarom van vandaag: waarom gaan mensen niet eerst leren varen voordat ze een boot kopen?

Omdat het hebben van een boot genoeg is? gezellig met de andere booteigenaren hutje aan mutje in de haven. Staat toch chiquer dan hutje mutje op de camping

Prachtwacht schreef op 04-06-2023 om 20:42:

[..]

Ik snap wat je bedoel maar ik vind het altijd heel ongemakkelijk want ik werk niet. En dan vind ik dat ook belabberd klinken en ben ik geneigd om het hoe en waarom toe te lichten maar dat vind ik dan ook best een persoonlijk verhaal. En ik vind het altijd over komen als een status-check.

Stukje interesse lijkt me ipv status check.
Dat zit echt bij jezelf

wat moeten ze dan vragen?

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

06-06-2023 om 08:37

Netherfield schreef op 04-06-2023 om 23:51:

Herkenbaar, de organisatie waar ik werk (en dan ook nog het werk dat ik doe) zijn gewoon een mond vol, en er is altijd uitleg nodig. Maar mijn werk is ook erg leuk, dus soms moeten mensen er maar aan geloven, en vertel ik het lekker toch allemaal.

Miepjecody schreef op 06-06-2023 om 07:52:

[..]

Stukje interesse lijkt me ipv status check.
Dat zit echt bij jezelf

wat moeten ze dan vragen?

Mja, dat kan bij mezelf zitten. Ik heb een uitkering daar wordt op neergekeken soms. 

Wat ze dan moeten vragen? Er zijn zoveel vragen om te stellen. Bijvoorbeeld wat iemands passie of favoriete bezigheid is. 

Prachtwacht schreef op 06-06-2023 om 09:24:

[..]

Mja, dat kan bij mezelf zitten. Ik heb een uitkering daar wordt op neergekeken soms.

Wat ze dan moeten vragen? Er zijn zoveel vragen om te stellen. Bijvoorbeeld wat iemands passie of favoriete bezigheid is.

Of favoriete vakantieland of lievelingseten. Er zijn inderdaad genoeg dingen om een gesprek op gang te houden zonder naar iemand's werk te vragen. 

Ik heb me ook wel ongemakkelijk gevoeld in het verleden. Ik werkte bij thuiszorg (huishoudelijk werk) en ook nog parttime. Mijn schoonzus heeft de opvatting dat je fulltime moet werken en aan je carrière moet  bouwen. Ze heeft ook wel eens opmerkingen gemaakt als: "goh, jij bent toch veel te intelligent voor dit werk, waarom zoek je toch niet iets anders? " Maar toevallig paste dit werk prima binnen de schooltijden van de kinderen en ik vond het nog best leuk ook. Vooral het sociale aspect eraan.

Ik weet het; 'niks van aantrekken'.... en toch komt het onaangenaam over dit soort opmerkingen.

Het terrein rondom het ziekenhuis is rookvrij. Overal borden en stoeptegels waar dat op staat. Op de bankjes rondom de ingang zit een 'verboden te roken'-bordje. 
WAAROM LIGGEN ER OVERAL RESTEN PEUKEN??!! WAAROM GA JE HIER ZITTEN ROKEN?! 
Tief een eind op met je verslaving! 

Je merkt het, het raakt me. 

Wij gaan komend weekend weg en man zegt “ bij jumbo is dit en dit bier in de aanbieding  neem die blikjes maar mee “ ik vanmorgen tussen afspraak en werk de jumbo ingeschoten. Bier op.

Mailtje van Ah: “ je kan gratis product zuzenso ophalen”  ik net Ah in en raad eens? Product zusenzo is natuurlijk op.

oh wacht dat moest in het ergernis topic en niet hier.

TDM

TDM

06-06-2023 om 16:09

Waarom moeten wij nog steeds dure hondenbelasting betalen in onze gemeente terwijl bijna heel Nederland dit niet hoeft?

Waarom vinden mensen het raar als je geen Facebook, Twitter,  instagram of whatever hebt?

Waarom oordelen mensen gelijk op uiterlijk zonder ooit 1 woord met elkaar gesproken te hebben?

MellowTurkey78

MellowTurkey78

06-06-2023 om 20:15

Waarom kan ik met iedere melkchocolade het prima bij een paar kleine stukjes houden (vooral puur, dat vind ik niet meer heel erg vies maar melk is gewoon veel lekkerder..)  maar is dat op een of andere manier onmogelijk bij verschillende Tony Ch repenen en de gele toblerone? Ik vraag me dat echt af...

Waarom hoor ik zo vaak “hij/zij zit tegen een burn-out aan?”. Het is bijna een begrip geworden. 

Waarom wordt het dapper gevonden als je een carrièreswitch maakt, je relatie uit maakt of een baan opzegt (eventueel zonder al een nieuwe baan)? Zo bijzonder is het nu ook weer niet.

Zusterclivia schreef op 07-06-2023 om 16:04:

Waarom wordt het dapper gevonden als je een carrièreswitch maakt, je relatie uit maakt of een baan opzegt (eventueel zonder al een nieuwe baan)? Zo bijzonder is het nu ook weer niet.

Omdat je daarmee 'vastigheid' opgeeft denk ik. Dat durft niet iedereen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.