Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Hoe warm is het bij jou binnen en buiten?

30 graden woonkamer, 35 tuin, 31 slaapkamer, Ondanks hele dag alles dicht.

30 in de tuin (schaduw) 25 binnen

inmiddels 29 buiten, 31.5 binnen   begin het langzaam zat te worden 

Woonkamer 25.5. Slaapkamer van dochter: 35c, ondanks sinds vanmorgen 7uur alles echt potdicht... Ze slaapt vanacht in de woonkamer. 

Haar basisschool stuurde een bericht dat ze morgen dicht zijn. Als er ouders die echt niks kunnen regelen, mogen die kinderen wel naar school toe. Gelukkig kan ze morgenochtend naar oma, ik kan echt geen vrij krijgen/nemen (doktersassistente). Partner werkt op vrijdag tot 13uur, morgen stoppen ze rond 10uur.  

Hoe zien jullie de toekomst in met de klimaatverandering? Dit soort extremen gaan alleen maar toenemen. Onze woningbouw is er niet op berekend. Hoe gaan we dat in de toekomst doen ? Meer airco? Andere bouwstijlen? 

mijn slaapkamer, Amsterdam, was net 34.4 ...

Zowel woonkamer als slaapkamer zijn nu 30°
tot mijn verrassing kreeg ik een bericht van het werk dat vanwege code rood we ervoor mogen kiezen om morgen niet te gaan werken. Ik ga hier geen gebruik van maken, maar ik vind het wel fijn dat ze de keuze bij ons laten.
ik werk als huishoudelijke thuishulp Ik heb morgen twee cliënten. De eerste wil nooit vervanging als ik op vakantie ben en ik heb net drie weken vakantie gehad dus ik vind het lullig om morgen weer af te melden bij de tweede Is het denk ik koeler in huis dan bij mij thuis, dus ik ga maar gewoon werken. zit alleen nog een twijfel of ik de auto neem in plaats van er heen fietsen met dit weer, ook al is het maar een kwartier fietsen. 

Buiten is het 27.1 graden, binnen zit en drentel ik rond bij 28.1 graden.

Het was uitgesproken lauw toen ik vanmorgen de kamer in kwam. Ook de avond daarvóór ervaarde ik het als warmer dan tevoren. 

Pooh-Bear schreef op 25-06-2026 om 22:29:

Zowel woonkamer als slaapkamer zijn nu 30°
tot mijn verrassing kreeg ik een bericht van het werk dat vanwege code rood we ervoor mogen kiezen om morgen niet te gaan werken. Ik ga hier geen gebruik van maken, maar ik vind het wel fijn dat ze de keuze bij ons laten.
ik werk als huishoudelijke thuishulp Ik heb morgen twee cliënten. De eerste wil nooit vervanging als ik op vakantie ben en ik heb net drie weken vakantie gehad dus ik vind het lullig om morgen weer af te melden bij de tweede Is het denk ik koeler in huis dan bij mij thuis, dus ik ga maar gewoon werken. zit alleen nog een twijfel of ik de auto neem in plaats van er heen fietsen met dit weer, ook al is het maar een kwartier fietsen.

Ik zou lekker de auto pakken. Al ligt het aan het tijdstip, denk ik. Het is nu best prima te harden buiten. Maar als je er na twaalf uur heen moet, zou ik de auto nemen. Wel netjes dat ze aanbieden dat je thuis mag blijven, maar ik snap je gevoel ook wel dat je gewoon je werk wil doen voor die mensen. Doe rustig aan en drink veel water. Sterkte. 

Ik ben vrij, goddank en ga in de vroege ochtend even met mijn moeder shoppen in de airco's. Daarna weer plat op de bank. Hier is het nu binnen 25 graden, met mobiele airco aan. In de slaapkamer was het vannacht 27 graden, maar ik heb best aardig geslapen. Eindelijk. Mijn lijf went langzaam aan deze hitte. Buiten is het nu 22 graden. 

Ik ben vandaag ook vrij. Hebben een leenhond en moet even kijken hoe ik het ga doen met uitlaten. Net om half 7 al een rondje gedaan en denk dat ik rond 11 uur nog even ga. Dan net voor ik weg moet met dochter rond een uur of 4 nog een keer. Dochter en ik gaan naar Soldaat van Oranje vanavond 😁 Gaat gewoon door gelukkig, de airco is goed daar. Morgen gaan we shoppen in Wijnegem, overdekt winkelcentrum waar het volgens eigen zeggen altijd 21 graden is. Helemaal prima dus!

Mick87 schreef op 25-06-2026 om 22:07:

Hoe zien jullie de toekomst in met de klimaatverandering? Dit soort extremen gaan alleen maar toenemen. Onze woningbouw is er niet op berekend. Hoe gaan we dat in de toekomst doen ? Meer airco? Andere bouwstijlen?

Wij zijn vorig jaar verhuisd. We woonden in een twee onder 1 kap woning met zijgevel op het zuiden. Onze buren hadden de zijgevel op het noorden. Dus de koelere woning. Nu wonen we in een andere twee onder 1 kap woning waarin wij juist de zijgevel op de koelere kant hebben. Was in de winter wat minder fijn, maar nu juist heel fijn. En we slapen beneden waardoor onze slaapkamer ook relatief koel is. En we hebben een wit huis en veel bomen in de buurt. 

Toen ik beneden kwam woonkamer 28 graden en ik vond het benauwd. Tuin deuren staan nu open en ik zit in de tuin te ontbijten waar het nu nog aangenaam is. Hoop dat de Woonkamer minder benauwd wordt voordat het buiten te warm is.

Het leven volgt strikte wetmatigheden en patronen. Wil je dit niet dan kan je dat maar korte tijd tegenhouden (ideologieën en godsdiensten hebben die neiging) en daarna krijg je het alsnog over je heen en dan nog veel erger. 

Ik zou het proberen fijn te hebben in de tijd die je nog rest. Zonder anderen nodeloos te schaden.

Jujubee schreef op 26-06-2026 om 07:14:

[..]

Ik zou lekker de auto pakken. Al ligt het aan het tijdstip, denk ik. Het is nu best prima te harden buiten. Maar als je er na twaalf uur heen moet, zou ik de auto nemen. Wel netjes dat ze aanbieden dat je thuis mag blijven, maar ik snap je gevoel ook wel dat je gewoon je werk wil doen voor die mensen. Doe rustig aan en drink veel water. Sterkte.

Ik ben vrij, goddank en ga in de vroege ochtend even met mijn moeder shoppen in de airco's. Daarna weer plat op de bank. Hier is het nu binnen 25 graden, met mobiele airco aan. In de slaapkamer was het vannacht 27 graden, maar ik heb best aardig geslapen. Eindelijk. Mijn lijf went langzaam aan deze hitte. Buiten is het nu 22 graden.

Ik weet niet verstandig maar ik ga denk ik toch de fiets maar pakken. Ik begin om 9 uur. Dat lukt nog prima daarna om 11 uur naar de 2e cliënt maar dat is maar 2 minuten fietsen. Alleen om 13.30 moet ik dan naar huis fietsen maar dat ga ik rustig aan doen. 
Vanmorgen overigens een uur eerder opgestaan zodat ik mijn deuren nog even tegenover elkaar open kan zetten. Zit nu nog even in de tuin daar is het nu 25 graden. 
binnen is het helaas maar 1 graad gezakt. Op mijn slaapkamer was het vannacht 30 graden. Raam stond open maar kon niet wijd vanwege mijn katten. 

Het is nu al 29 graden buiten. 26 binnen. Bleh. Dreumes heeft koorts en kleuter mag niet naar school. Dit wordt een lange lange warme dag

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.