Huiskamer
ToetieToover
26-06-2026 om 16:33
Auwereel schreef op 26-06-2026 om 16:29:
Buiten 36, binnen 31 op de bovenverdieping waar ik zit te werken, beneden 26. Hoewel het zou kunnen dat het net wat koeler is realiseer ik me net, want de thermometer is onderdeel van een klok die tegen een buitenmuur hangt.
Ik heb de keuze tussen wat koeler werken met één klein scherm, wat met mijn werkzaamheden een heel gepiel is, of warm werken met een ventilator en twee schermen.
Ik hydrateer goed, maar loop nu om de haverklap naar de wc. Wat heeft hydrateren voor zin als alles er weer even snel uitloopt? Ik voel me net een plaspop. Ik denk dat ik wat zout moet eten.
Dat kan kloppen, maak een isotoon drankje voor jezelf met suiker en zout. Of drink karnemelk. Lees hier meer informatie: https://www.alrijne.nl/aandoeningen-behandelingen/behandelingen/hyper-hypo-en-isotone-dranken/
Auwereel
26-06-2026 om 16:55
Normaal eet ik zoutarm vanwege neiging tot hoge bloeddruk, maar nu heb ik maar wat zout bij m'n nootjes gedaan. Karnemelk, ook lekker, maar dat is 10 hete loopminuten verderop in de supermarkt...
Moyrrie
26-06-2026 om 17:28
Mick, dat is toch niet te doen.
Buiten is het 39 en binnen 26. Langzaam loopt de temperatuur binnen op.
Mick87
26-06-2026 om 17:31
Moyrrie schreef op 26-06-2026 om 17:28:
Mick, dat is toch niet te doen.
Buiten is het 39 en binnen 26. Langzaam loopt de temperatuur binnen op.
Het went enigzins. Maar ja. Kan er weinig aan doen verder dan maar uitzitten
rionyriony
26-06-2026 om 20:11
Hoewel 35 graden buiten en code rood (had ik begrepen) had ik buiten geen last van de zon. Er stond een heel zacht briesje en een ietsje getemperde zon door heel lichte sluierbewolking en ik voelde dat briesje net iets meer intens dan die zon. Ik had ook geen haast of stress en maakte me nergens zorgen over. Niemand liep aan mijn mouw te trekken of me onder druk te zetten en dat scheelt ontzettend, dat kan ik je wel zeggen. Ik dacht geen moment: "houd ik dit vol" of "dat hele eind nog". Ik ken die routes ook wel erg goed. Zou ik een andere route nemen dan word ik wel iets onzekerder.
Poezel_en_Wip
26-06-2026 om 20:33
Jaren 50 (huur)woning zonder enige vorm van isolatie. Alles trouw dicht en zo donker mogelijk gehouden in de afgelopen week, maar vandaag ook hier 35 graden binnen. Ben er echt beroerd van. Zombie op bed met 2 ventilatoren. Genieten.
CharlieB
26-06-2026 om 20:58
Mijn thermostaat geeft 33 aan. En dan staat er de hele dag een mobiele airco te draaien. Ik wil niet weten wat het zou zijn geweest zonder. Maar meestal komen nu de uren dat die airco echt veel waard is. Zonder zou het boven de 30 blijven, mét koelt het wel af naar 22/23 gedurende de nacht. Moet het geen noodweer worden want dan zet ik m toch liever uit
MissHolmes
26-06-2026 om 21:04
Poezel_en_Wip schreef op 26-06-2026 om 20:33:
Jaren 50 (huur)woning zonder enige vorm van isolatie. Alles trouw dicht en zo donker mogelijk gehouden in de afgelopen week, maar vandaag ook hier 35 graden binnen. Ben er echt beroerd van. Zombie op bed met 2 ventilatoren. Genieten.
Hier ook een oud huis met hetzelfde probleem op zolder.. Op 1e verdieping hhr+ dus dat is nog wel ok maar boven is het niet te doen. Ik ga airco nemen...
KillerQueen
26-06-2026 om 22:22
Jaren '70 doorzon-woning, zo'n 11jaar geleden door de woningstichting geïsoleerd. Warmte niet er uit te krijgen.
Woonkamer is 27c, daar slaapt dochter weer.
Onze slaapkamer is 32c, haar slaapkamer 36c.
Ik heb de ventilator aan het plafond aan, maar voelt ook gewoon alsof er een föhn over me heen blaast.
Tuinfluiter
26-06-2026 om 22:39
Slaapkamer is 27 graden daar net de mobiele airco aangezet zodat het als we straks naar bed gaan aangenamer van temperatuur is.
Woonkamer is 29,5 graden en net buiten gevoeld daar is het nog warmer dus deuren open is niet echt een optie. Het is met een ventilator net uit te houden.
Ik doe overdag niet echt veel maar ben nu best moe.
rionyriony
26-06-2026 om 22:49
Het is hier buiten nu nog steeds 31,7 graden. Binnen 28,6. Buten ervaar ik het toch als koeler. Ik denk dat bewegende lucht veel uitmaakt. Dat strijkt dan langs je heen en koelt je wat af.
vrouw92
26-06-2026 om 22:55
Haarlem, studio van 25m2.
Op dit moment 30 graden binnen; was 2 uur geleden nog 32, dus koelt wel lekker af. Buiten nu 23.
Alles dicht en pikdonker. Het is erger geweest in mijn studio. De verduisterende gordijnen en jaloezieën doen goed hun werk!