Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Hoe warm is het bij jou binnen en buiten?

Het een tijd geleden dat het op dit tijdstip "slechts" 25 graden in huis is. Lekker zeg. En dat terwijl de airco niet op de hoogste stand en koelste temperatuur staat. Geen zon doet al al zo veel 

Auwereel schreef op 28-06-2026 om 15:48:

[..]

Maar waar baseer je de kans op bij het zien van de pluim dat de kans best groot is? De pluim is waar de weermodellen tussen variëren, er is geen kans aangegeven welk model instellingen de temperatuur met de grootste kans oplevert.

De knmi schrijft er ook een toelichting bij, je kunt het wellicht ook gemakkelijker afleiden uit de staafgrafieken. Maar na deze koelere week hebben we meer kans op hoge dan op lage temperaturen.

https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarschuwingen-en-verwachtingen/kansverwachtingen

https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarschuwingen-en-verwachtingen/extra/guidance-meerdaagse

Hier vanmorgen iets van 26 graden in huis 
Vanmiddag, geen idee, want we waren niet thuis 
Buiten was het 30 graden 
Ook wij hebben vannacht wat onweer en regen (of hagel) gehad 
Heb het gehoord en wat flitsen gezien en daarna weer in slaap gevallen 
Het is nu heel aangemaakt buiten met 26 graden
Binnen is de temperatuur nog niet gezakt
Maar heb nu wel alles tegen elkaar open staan 

Het is buiten nu 24 graden, met een fijn briesje. Heerlijk afgekoeld dus, eindelijk 😍

De zon schijnt hier nog/weer flink. Het is nu 27 graden buiten. 27.5 beneden en 30 boven. 

Het is buiten nu 21 graden hier, voelt aan als 18 door een koele bries. De temperatuur op de slaapverdieping is nu 26 graden en alles staat tegen elkaar open. Volgens mij krijg ik er nog wel een halve graad af voordat ik naar bed ga!

Buiten 22 graden, vanavond alles tegen elkaar open gezet, het was met airco 25, na de hele avond luchten is het 27,2. De hitte zit in het platte dak en de muren, zelfs mijn vloer voelt warm aan en het water uit de kraan is smerig warm 
Ik ben blij met deze woning, maar de hitte is er niet uit te krijgen. Matras gaat weer maar de woonkamer en de airco aan.

Binnen 27,7 en buiten een stuk lager: 21.5.

Anders dan andere jaren hebben de insecten me ontdekt en willen voortaan alleen maar hier zijn.  Dus niet mogelijk om ramen en deuren open te zetten, aangezien je anders echt heel lang bezig bent met het insectenvrij maken, wat echt nodig is voor de nacht. Anders hoor je de hele nacht bzzzzzzzz om je kop of een vlieg die steeds tegen de luxaflexen vliegt. Dat hoor je dan, je hoort hem vallen en dan weer opstaan en weer tegen de luxaflexen vliegen. 

En dan sta ik op en weet ik heel zeker dat ik de hele nacht op zit. 

Ik denk trouwens dat de hitte in de stenen zit die werken als een tegelkachel.

Ik ervaar de ventilator die op een meter afstand staat en op halve kracht draait momenteel als ijskoud maar zet ik hem uit dan voelt het weer als lauw. 

Hier is het nu 24,5 graad, ik ben zo blij aangezien ik mij de afgelopen dagen gestoomde broccoli voelde.. 

Heb wel besloten dat ik een mobiele airco ga nemen. Iemand suggesties? Ik dacht aan iets rond de  300-350 euro.

binnen is het 27 graden buiten is het heerlijk koel.  Alleen heb ik net de schuifpui helaas dicht te doen. Want ik moet zo naar m’n werk. En dan wil ik de katten binnen hebben als ze nu nog naar buiten gaan, weet ik niet of ze op tijd terug zijn. 

MissHolmes schreef op 29-06-2026 om 07:53:

Hier is het nu 24,5 graad, ik ben zo blij aangezien ik mij de afgelopen dagen gestoomde broccoli voelde..

Heb wel besloten dat ik een mobiele airco ga nemen. Iemand suggesties? Ik dacht aan iets rond de 300-350 euro.

Hier is het binnen 29 graden.

Ik wil nu ook een mobiele airco, maar alle modellen die ik op het oog had, zijn uitverkocht 😔.

De woonkamer is nu 25 graden dus een stuk koeler dan afgelopen dagen. Ben de dag begonnen met een paar huishoudelijke klussen en dat is bij deze temperatuur ook nog pittig.
Nu op de bank met een kop koffie uitpuffen. 
Door de tuindeuren komt koele lucht naar binnen dus ik hoop dat het nog iets verder afkoeld.

hier 25,5 nu binnen.

MissHolmes schreef op 29-06-2026 om 07:53:

Heb wel besloten dat ik een mobiele airco ga nemen. Iemand suggesties? Ik dacht aan iets rond de 300-350 euro.

Ik heb een Trotec met een vermogen van 12.000. Dus best een sterke. Toch helpt het hier niet echt veel, vooral omdat er grote ruimtes zijn in mijn huis. Alleen in mijn slaapkamer kan hij echt goed koelen. Ik zet hem ook alleen maar s'avonds aan als de temperatuur flink gedaald is want ik heb niet zo'n raamafscheiding. Nou ja, ik heb hem wel maar ik krijg het niet voor elkaar om dat erop te plakken. Verwacht er dus niet te veel van. Het helpt wel wat aan je gevoelstemperatuur, want je voelt de koele lucht wel. Mijn huis is 65 vierkante meter. Als je klein woont en je kan je ruimtes goed dichtmaken is het denk ik wel een goede optie. Mijne was 750 euro. Het kost ook flink wat stroom. 

Hier in huis is het nu ook 24,5. Heerlijk. Buiten 22.  

wild-flower

wild-flower

29-06-2026 om 10:04 Topicstarter

Hier buiten nu 22 graden en binnen 25,5. Die warmte blijft lang binnen hangen ben ik bang. Heb wel alles open staan.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.