Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Hoe warm is het bij jou binnen en buiten?

Buiten 20 en binnen 26 graden.

Jujubee schreef op 12-07-2026 om 06:44:

[..]

Ik zit er net zo in als jij, met als verschil dat ik het helemaal niet zo erg zou vinden als de mensheid uit zou sterven. Wij hebben de aarde zelf vernaggeld. Op een dag komt de rekening. Misschien niet in onze tijd (al denk ik van wel), maar over 100 jaar. Het is wat het is. Ik hoop alleen dat de natuur het wel overleeft.

En zo niet, dan begint de aarde gewoon met een grote reset. Een grote schoonmaak. Maar de natuur is veerkrachtig. Door de eeuwen heen verandert het klimaat. Diersoorten als de ijsbeer zullen uitsterven, maar anderen, zoals de kwallen in de oceaan, zullen nog meer uitdijen met het warmere water. Dat het hier zo heet is, is abnormaal en moeilijk voor de natuur, maar die past zich uiteindelijk ook wel weer aan. De mensheid zal het meest gaan lijden onder het extreme weer. Overstromingen, grote droogtes, modderstromen op plekken waar je het niet verwacht, hittegolven, aardbevingen, etc.

Mijn aardrijkskundeleraar zei 25 jaar geleden al tegen ons dat als de planeet 2 graden opwarmt, het klaar zou zijn voor de mensheid. En die 2 graden zijn we volgens mij al voorbij. Maar ik probeer er in mijn dagelijks leven niet te veel mee bezig te zijn, want dan word ik ook somber. Ik leef gewoon mijn leven en ik zie wel wat er komt. Ik bescherm mezelf bewust en leef in een soort bubbeltje. Zalig zijn de onwetenden, zei mijn oma altijd. Ik geniet van mijn dagelijkse leuke dingen en verder zien we wel hoe het af gaat lopen met de aarde. Ik denk dat je het beter los kan laten. Buiten zelf bewuste keuzes maken om de aarde te helpen, kan je er toch niets aan doen.

Ontopic: hier nu 23 graden binnen. Buiten 19.

Ik vind het op zich ook niet erg. Ik heb geen kinderen en nader de 40. Het zal mijn tijd wel duren. Maar vind het voor de natuur echt verschrikkelijk.

wild-flower

wild-flower

12-07-2026 om 09:48 Topicstarter

Ik ben blij dat de nachten niet meer zo broeierig warm zijn.
Mijn nieuwe ventilator werkt als een treintje, blij mee

Tuinfluiter schreef op 11-07-2026 om 10:24:

[..]

Boomsoorten planten die beter tegen droogte kunnen.

In mijn tuin heb ik al verschillende struiken en planten staan die goed tegen droogte kunnen.

Maar ook ik vind de droogte zorgelijk.

Dit

Mijn balkon ligt pal in de zon, daar heb ik mijn planten op uitgekozen. Dat is aardig gelukt, het ziet er top uit, ben wel iets te enthousiast bezig geweest... want er kan nog maar één tuinstoel staan 

Buiten 26, binnen 26,5 balkondeur en slaapkamerraam hele nacht open gehouden.

27,5 binnen maar rustig op de bank met de ventilator aan is het lekker. Doe toch niet veel na de oververhitte festivaldag van gisteren. Dat was echt ff te heet voor mij. Stomme overgang, had er vroeger nooit zo'n last van als het warm was.
Buiten 29.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.