Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Muizen en ratten in huis

whahaha die kip! 🐓 De meeste vogels zijn geen vegetariër, zo blijkt maar weer. De Ekster steelt regelmatig het laatste restje kattenvoer. Stinkend blikvoer krijgen mijn katten namelijk buiten geserveerd. Nou hopen dat die ook muizen vangt 

ToetieToover schreef op 09-06-2026 om 10:49:

whahaha die kip! 🐓 De meeste vogels zijn geen vegetariër, zo blijkt maar weer. De Ekster steelt regelmatig het laatste restje kattenvoer. Stinkend blikvoer krijgen mijn katten namelijk buiten geserveerd. Nou hopen dat die ook muizen vangt

Nou, of ze ook huismuizen lusten weet ik niet, maar m'n ouders stonden eens voor het raam naar de tuin te kijken, "kijk nou wat schattig, een veldmuisje". Een ekster neemt een duik en weg was het schattige veldmuisje.

Anna76 schreef op 09-06-2026 om 10:52:

[..]

Nou, of ze ook huismuizen lusten weet ik niet, maar m'n ouders stonden eens voor het raam naar de tuin te kijken, "kijk nou wat schattig, een veldmuisje". Een ekster neemt een duik en weg was het schattige veldmuisje.

Eksters eten ook jonge vogeltjes. Hier azen ze  op de jonge merely en pakken die als ze er de kans voor krijgen.

Reigers en ooievaars zijn ook niet vriendelijk. Die pakken ook gerust een eendekuiken. 

Mugske schreef op 09-06-2026 om 12:06:

[..]

Eksters eten ook jonge vogeltjes. Hier azen ze op de jonge merely en pakken die als ze er de kans voor krijgen.

Reigers en ooievaars zijn ook niet vriendelijk. Die pakken ook gerust een eendekuiken.

Een ekster ook...

Toen ik nog in het centrum woonde, achter het stadhuis een eend met 3 kuikens. Een lag dood op de grond en moeder eend wou met de andere 2 , richting hartje centrum op een zaterdag tijdens de markt. Dierenambulance gebeld, die kwamen maar dat duurde bijna 'n uur terwijl ik ondertussen dat gezinnetje uit de drukte wou houden. Ondertussen zat er steeds een ekster op het dak te lawaaien, en ineens dook hij naar beneden en nam 1 van de kuikens mee, terug het dak op om hem op te eten  Brutaal beest ik stond op nog geen meter afstand. Moeder met haar laatste kuiken zijn door dierenambulance naar stadspark met vijver gebracht. 

Mugske schreef op 09-06-2026 om 12:06:

[..]

Eksters eten ook jonge vogeltjes. Hier azen ze op de jonge merely en pakken die als ze er de kans voor krijgen.

Laatst had een reiger een volwassen meerkoet gedood. Drama aan de overkant van de sloot waar mijn tuin aan grenst. Het is al wekenlang heerlijk rustig zonder die ruziezoekende meerkoeten vlakbij mijn tuin. Altijd ruzie maken! Tot die dus met een maatje te grote vogel ruzie zocht. Zwanen valt die ook aan, maar die doen verder niks. Deze reiger wel. Einde meerkoet.  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.