Huiskamer
AggressiveReindeer87
09-02-2022 om 18:25
Blooper en Moppertopic
Het idee van het klaagtopic op Viev maar dan wat luchtiger/grappiger:
TO begint; gebeurt vaker, net weer; pan op fornuis, boter erin, je na een paar minuten afvragen waarom de
boter nog niet heet is en er vervolgens achter komt dat je de pan op de verkeerde pit hebt gezet ipv de pit met vuur
En herinner me er net toevallig 1 toen ik nog klein was, moeder zusje en ik waren in de badkamer ons klaar aan het maken voor bed. Mijn moeder vroeg aan mij of ik tandpasta op de borstels van zusje en mij wilde doen. Prima, kleine moeite. Was mijn moeder begonnen met tanden poetsen bij zusje, kwam die erachter dat ik scheerschuim op de borstels had gedaan ipv tandpasta
, die tube had dezelfde vorm als die van de tandpasta, oeps
(Ze heeft die blunder van mij overleeft hoor)
Ik ben vast niet de enige die af en toe een beetje onhandig is, brand los zou ik zeggen!
SerpentineHawk22
17-01-2023 om 22:13
Koekjez schreef op 17-01-2023 om 21:04:
Ik las vanochtend waarschuwingen voor gladheid, maar toen ik naar buiten ging vond ik het echt niet glad! Tot ik over een bruggetje fietste… Gelukkig niks gebroken, maar ik ben bont en blauw.
Auwereel
17-01-2023 om 22:18
op- en afritten, bruggen en viaducten. Ik trapte er ook in, met die gladheid rond de kerst. Overal waar het er glad uitzag, liep ik voorzichtig, maar waar ik het niet zag ging ik lelijk onderuit! Sterkte, Koekjez!
SerpentineHawk22
18-01-2023 om 07:42
Auwereel schreef op 17-01-2023 om 22:18:
op- en afritten, bruggen en viaducten. Ik trapte er ook in, met die gladheid rond de kerst. Overal waar het er glad uitzag, liep ik voorzichtig, maar waar ik het niet zag ging ik lelijk onderuit! Sterkte, Koekjez!
Oww ik ga ook vaak op mn snufferd dan.. (en ook als het niet glad is val ik soms..
) En dan idd net waar je het niet verwacht..
Amazooi
19-01-2023 om 14:22
Ik zou van alles willen doen maar ik heb rugklachten en dan is het gewoon niet verstandig om te gaan tillen en sjouwen.
Auwereel
19-01-2023 om 15:15
MariaC schreef op 18-01-2023 om 07:42:
[..]
Oww ik ga ook vaak op mn snufferd dan.. (en ook als het niet glad is val ik soms..
) En dan idd net waar je het niet verwacht..
Laatst ben ik ook onderuit gegaan door een ongelijke stoeptegel, ook vol op m'n snufferd, mijn neus is nog een tikje blauw.
Amazooi
20-01-2023 om 11:03
Verdorie, gisteren deed de elektriciteit van een hele contactdoos in de keuken het niet meer en toen moest ik met mijn pijnlijke rug onder het keukenblok gaan liggen turen wat er aan de hand was. Stekker bleek losgetrokken uit het contact. dus heel onhandig reiken met mijn stekker naar een stopcontact waar ik met mijn te korte armen maar nauwelijks bij kon. Zulke dingen slopen je.
BrightEchidna89
20-01-2023 om 11:14
Amazooi schreef op 20-01-2023 om 11:03:
Verdorie, gisteren deed de elektriciteit van een hele contactdoos in de keuken het niet meer en toen moest ik met mijn pijnlijke rug onder het keukenblok gaan liggen turen wat er aan de hand was. Stekker bleek losgetrokken uit het contact. dus heel onhandig reiken met mijn stekker naar een stopcontact waar ik met mijn te korte armen maar nauwelijks bij kon. Zulke dingen slopen je.
Je hebt de optie uitgezet dat anderen via je profiel berichten kunnen terugzoeken, dus ik weet het niet zeker. Heb je niet regelmatig zo'n probleem waarbij je fysieke klachten je in de weg zitten?
Is er dan niemand die je even kunt contacteren (daarvoor geen familie)?
Amazooi
20-01-2023 om 11:58
Valdemar schreef op 20-01-2023 om 11:14:
[..]
Je hebt de optie uitgezet dat anderen via je profiel berichten kunnen terugzoeken, dus ik weet het niet zeker. Heb je niet regelmatig zo'n probleem waarbij je fysieke klachten je in de weg zitten?
Is er dan niemand die je even kunt contacteren (daarvoor geen familie)?
Ja, ik heb heel vaak pijn, dat klopt, maar ook de grote behoefte om zelf alles te doen als het maar even kan. Als het lukt dan ben ik tevreden (dat ik dat toch maar weer zelf gedaan heb en een paar uur heb omgekregen) en ontevreden (dat ik nu weer met pijn zit) tegelijk. Heel moeilijk om uit te leggen aan anderen. Ik merk dat hierdoor heel veel onbegrip ontstaat (eigenwijs, eigen schuld, dan zal het wel loslopen met die pijn enzovoorts enzovoorts). 
Amazooi
20-01-2023 om 12:28
Valdemar schreef op 20-01-2023 om 12:12:
Wou geen onbegrip tonen, herken die koppigheid wel.
Dat zag ik niet zo hoor, maar het is wel een veel voorkomende reactie van mensen die het niet begrijpen. Ik neem het ze niet kwalijk. Er is een diepe kloof tussen zieken en gezonden, tussen jonge en oude mensen. En niet iedereen is hetzelfde; mijn vriendin gaat als ze ziek is heerlijk liggen en laat dan alles doen wat haar zelf teveel pijn of moeite kost. Maar ikzelf ga me al gauw stierlijk vervelen in zo'n situatie en probeer alles linksom of rechtsom toch zelf te doen.
noas_1993
21-01-2023 om 17:12
Ik heb gister zo'n kubus gekocht waar 4 stekkers in kunnen + 2 USBkabels
Naast mijn bank ligt een stekkerdoos waar ik die kubus in wilde doen, tot mijn stomme verbazing deed de kubus het een minuut en daarna niet meer.
Wat bleek? ik had een paar stekkers verwisselt waardoor de stekker van de kubus wel goed was ''aangesloten'' maar de stekker van het verdeelblok in de kubus zelf zat.
Na een kwartier kwam ik er pas achter..
Beterlaat2021!
21-01-2023 om 17:21
Een paar weken geleden moest ik de meterstanden doorgeven aan mijn energie-leverancier en dan hoor ik begin februari wat mijn nieuwe maandbedrag is.
Toen ik ze invulde kreeg ik de mededeling dat de stand van het gas afwijkend was, te laag. Nog eens gecontroleerd. Of ik een oorzaak kon bedenken. Ja hoor, zuinig geweest hè. Ik blij.
Gisteren kwam er weer een verzoek, vond ik een beetje vreemd. Dus weer naar de meterkast en de standen op een papiertje geschreven. Bij het invullen bleek dat ik de vorige keer een getal van 4 cijfers had ingevuld, in plaats van 5....
Hoe kan dat nou??
Nu klopte het dus wel.
Nu maar afwachten hoe hoog 'de schade' is!
Bakblik
24-01-2023 om 09:37
Heb al een week "poep aan mijn handen".
De score thuis van de week:
- Een pakje kookroom door de keuken
- Een fles shampoo in de douche, dop kapot
- Een statube fritessaus van de eettafel af, dop kapot
- Doosje met 2 laatste eieren uit een keukenkastje, 1 ei kapot maar makkelijk opruimen alles zat nog in de doos.
- Net bij de super: Zak gesneden soepgroenten die scheurde toen ik hem pakte een ik kon hem niet vangen. Dat werd gelukkig opgeruimd door een medewerker.
SerpentineHawk22
24-01-2023 om 10:08
Bakblik schreef op 24-01-2023 om 09:37:
Heb al een week "poep aan mijn handen".
De score thuis van de week:
- Een pakje kookroom door de keuken
- Een fles shampoo in de douche, dop kapot
- Een statube fritessaus van de eettafel af, dop kapot
- Doosje met 2 laatste eieren uit een keukenkastje, 1 ei kapot maar makkelijk opruimen alles zat nog in de doos.
- Net bij de super: Zak gesneden soepgroenten die scheurde toen ik hem pakte een ik kon hem niet vangen. Dat werd gelukkig opgeruimd door een medewerker.
Das een opluchting, dat ik niet de enige ben die onhandig is. Mijn score deze tot nu toe de afgelopen dagen is alleen 2 x best veel shampoo geknoeid in de douche omdat ik de fles omgekeerd had gezet maar de dop niet dicht had gedaan
(En zo dus best dure shampoo heb geknoeid, grrrrr...)
Oww en ik was gisteravond erg kattig tegen vriend, weet niet of dat echt een blooper is maar als ik bij nader inzien nadenk waarom slaat het nergens op dat ik onvriendelijk tegen hem was..
SerpentineHawk22
24-01-2023 om 12:48
Stukjes mango door de havermout is geen aanrader, niet te vreten...