Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

09-02-2022 om 18:25

Blooper en Moppertopic

oudmaarnognietkoud schreef op 27-01-2026 om 12:32:

Ik heb altijd in mijn hoofd:
righty tighty (met de klok mee dus) = vast
lefty loosy (tegen de klok in) = los

Of in het Nederlands: DROL - dicht rechts, open links

Mopper:  zit nog steeds te wachten op telefoon van de bedrijfsarts.  Ik moet beschikbaar zijn van 9 -17  uur.

kerst schreef op 26-01-2026 om 14:23:

Waarom ben ik altijd diegene in dit flatcomplex die het strooizout bij de wijkpost ophaalt en gebruikt?

En baal ook nog steeds van de "niet nuchter" melding door de bloedafname medewerkster vorige week. Dus heb de huisartspraktijk net gebeld dat ik het niet terecht vond. Gaan daar voor mij uitzoeken of de twee voedingssupplementen die ik elke avond gebruik, ook invloed kunnen hebben op de nuchtere bloedsuikerspiegel.

Eigenlijk is het juist goed dat ze dit ingevuld heeft. Had ze gezegd dat je nuchter was, terwijl het voedingssupplement wel invloed heeft op de uitslag, dan had je dit niet meer genoemd bij de arts waarschijnlijk en dan had de arts dit misschien verkeerd geïnterpreteerd. De uitslag verandert niet, de interpretatie ervan wel. nu kijkt de arts het na, dus lijkt me helemaal prima.

ik heb niet m’n week. 
afgelopen zondagnacht in m’n slaap m’n trommelvlies weten te perforeren. Heb m’n vinger in m’n oor gestoken en toen met kracht er weer uit gerukt. Ik werd wakker van een steek in m’n oor.   
M’n ene oor is nog herstellende van een operatie, m’n andere oor moet die m’n trommelvlies weer aangroeien.
Dit is echt super vermoeiend en pijnlijk.
Vandaag toch naar een congres voor mijn werk. Rennen voor de trein. Spoor was gewisseld. Dus ik die trein in gesprongen. Stopte die op een ander station
als het goed is kom ik strak op tijd binnen voor de opening. ik heb in het verleden heel veel gereisd met de trein maar dit heb ik serieus nog nooit gehad. Ik vroeg nog aan die conducteur, station X toch? Ja zei hij. Ik heb de vraag zelfs herhaald. 
maar goed, niks aan te doen. 

Deze week drie keer verkeerd gereden, van en naar vriend  . (Daar kan ik ook binnendoor heen, snelste en makkelijkste maar ik wil ook wel eens een andere route rijden. Ter info; ik heb het richtingsgevoel van een dronken tor...)
Bijna fijn dat de A30 voorlopig veel dicht is want dan moet ik wel via de gebruikelijke route..

Of dat nog niet genoeg was heb ik me gister ook aan het rooster in de oven gebrand. M.a.w het ging weer reuze lekker deze week 

Oei Stokstaart, houd je jezelf heel? Verder 

Gooide vanmorgen  nootmuskaat  in plaats van kaneel door mijn havermout

lientje69 schreef op 09-02-2026 om 09:40:

Gooide vanmorgen nootmuskaat in plaats van kaneel door mijn havermout

Lekker juist, beetje kurkuma en gember erbij. Heb je golden oats.  

lientje69 schreef op 09-02-2026 om 09:40:

Gooide vanmorgen nootmuskaat in plaats van kaneel door mijn havermout

En, was het desondanks lekker en heb je dus een nieuwe smaak ontdekt? 

MissHolmes schreef op 09-02-2026 om 13:56:

[..]

En, was het desondanks lekker en heb je dus een nieuwe smaak ontdekt?

Heb het eruit geschept. Zag het niet zitten.

lientje69 schreef op 09-02-2026 om 14:48:

[..]

Heb het eruit geschept. Zag het niet zitten.

Heb 1x bij iemand zelfgebakken appelbollen gehad waar nootmuskaat op zat in plaats van kaneel en vond het niet lekker, zeg maar gerust echt vies. Ze had er met de gedachte dat het kaneel was, lekker veel opgedaan, want dat is lekker!  Als je zo kwistig staat te strooien dan ruik je toch dat het niet naar kaneel ruikt? 

Bakblik schreef op 09-02-2026 om 17:03:

[..]

Heb 1x bij iemand zelfgebakken appelbollen gehad waar nootmuskaat op zat in plaats van kaneel en vond het niet lekker, zeg maar gerust echt vies. Ze had er met de gedachte dat het kaneel was, lekker veel opgedaan, want dat is lekker! Als je zo kwistig staat te strooien dan ruik je toch dat het niet naar kaneel ruikt?

Ik zag het aan de kleur en structuur.  Iets lichter en grover. Kon het meeste er dus af scheppen  en het dat goedgemaakt met wat extra kaneel.

Heb inderdaad  gehad dat ik het een keer niet doorhad en doorelkaar geschept had. Was echt goor. Ach ja. NAH. Tis wat.

Beterlaat2021! schreef op 06-12-2025 om 12:25:

Mopper : een mooie rooie 'nepkaars' gekocht, waar dus twee batterijtjes (bijgeleverd) in moeten. Maar het batterijvakje is afgesloten met een ienemini schroefje 😞, waar ik uiteraard geen passende schroevendraaier voor in huis heb. WAAROM ?

Ik heb al van alles geprobeerd, maar geen oplossing gevonden.

Ik vond zo'n iememini schroefje 'n week geleden, weet nog steeds niet waar ie in moet. Inmiddels is het probleem voorlopig opgelost, het schroefje is verdwenen.... ben benieuwd hoe snel iets uit elkaar lazert

Ik mopper een beetje op mijn cavia's. Af en toe bestel ik kruiden voor ze en de vorige keer dat ik dat deed vonden ze paardenbloemblad heerlijk! Als ik in de ren zat met die blaadjes, klommen ze zo mijn schoot op om een blaadje te snaaien. Ik dacht, kom, 't is al weer een tijdje terug, laat ik weer eens kruiden bestellen, paardenbloemblad in een grotere zak, wat zullen ze blij zijn.
Paardenbloemblad werd snel geleverd en ik direct naar het hok waar de beestjes al op hun achterpootjes stonden te bedelen. Maar wat denk je? Ze bliefden het niet, ze haalden letterlijk hun neusjes ervoor op. Vermoedelijk gaan ze het wel eten als het er wat langer ligt, maar blij mijn schoot opklimmen, zit er niet bij. 

Na een lange vakantie weer thuis.   Kan ik mijn niet meegenomen winkelpasjes nergens vinden. Ik zal ze voor de 'veiligheid' wel ergens verstopt hebben, maar waar??

Beterlaat2021! schreef op 14-02-2026 om 15:32:

Na een lange vakantie weer thuis. Kan ik mijn niet meegenomen winkelpasjes nergens vinden. Ik zal ze voor de 'veiligheid' wel ergens verstopt hebben, maar waar??

....gevonden!  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.