Huiskamer
Auwereel
11-05-2025 om 17:04
Regendans!
Het is weer eens zo ver, ik ben de droogte meer dan zat. Het heeft hier (Zuidwest Nederland) al geruime tijd niet behoorlijk geregend, het wordt nu zo stoffig, de lucht ademt gewoon niet lekker meer, het irriteert mijn neus en ogen. Alles droogt uit hier en genieten van de zon lukt me steeds slechter. Ik ga een regendans beginnen, wie doet er mee!
Netherfield
27-05-2026 om 08:25
Buienradar zegt dat het hier volgende week dinsdag regent, tot en met maandag. En ook geen kleine beetjes. Dus ik dans ff niet mee. Ik ga wel zo de potten buiten even water geven.
Auwereel
30-06-2026 om 07:33
Ik doe een dans voor rustige, gestage regen. Het is hier zo droog. Heel af en toe een flinke onweersbui of wat gespetter schiet niet op.
Auwereel
15-07-2026 om 12:27
dit is een regendans, geen dans van blijheid. Wat is het al lang drooooog!
haarklover
15-07-2026 om 13:23
Als je het maar vaak genoeg probeert, komt vanzelf een dag waarop de regendans werkt.
Auwereel
15-07-2026 om 13:56
Broadway schreef op 15-07-2026 om 13:24:
eens! en dan geen flatsbuien, maar gewoon urenlang zachte regen
Nou, daar ben ik ook bang voor, maandenlang niks en dan enorme plensbuien die de boel stevig onder water zetten
Bakblik
15-07-2026 om 13:58
Auwereel schreef op 15-07-2026 om 13:56:
[..]
Nou, daar ben ik ook bang voor, maandenlang niks en dan enorme plensbuien die de boel stevig onder water zetten
Koppel je regenpijp lid van het riool en laat het water van het dak in je tuin stromen. Heb je echt veel water voor je tuin. Zonde als dat allemaal het riool in gaat.
Auwereel
15-07-2026 om 13:59
Mijn tuin ben ik niet bang voor, allemaal waterpasserende tegels en klinkers. En een regenton. Maar wanneer er door hoosbuien echt wateroverlast is, dan helpt een regenpijp echt niet.
Broadway
15-07-2026 om 14:19
Bakblik schreef op 15-07-2026 om 13:58:
[..]
Koppel je regenpijp lid van het riool en laat het water van het dak in je tuin stromen. Heb je echt veel water voor je tuin. Zonde als dat allemaal het riool in gaat.
bij mij zit al jaren niets meer op het riool, maar dat doet niets tegen wateroverlast
Bakblik
15-07-2026 om 14:25
Broadway schreef op 15-07-2026 om 14:19:
[..]
bij mij zit al jaren niets meer op het riool, maar dat doet niets tegen wateroverlast
Bij mijn in de straat komen bij felle buiten de problemen juist uit het riool. Dat kan het vele water niet aan een dan komt het in mijn wc omhoog. Dus hoe minder er wordt geloosd op het riool hoe beter het is.
Dat riool wordt pas opgeknapt als de appartementen aan de overkant klaar zijn, medio 2028. Tot die tijd zijn we zelf aan zet en het scheelt veel als het water van de daken niet het riool in gaat, zeker met die plensbuien.
Herfstappeltaart
15-07-2026 om 14:55
Hier is het ook verschrikkelijk droog. De regenton is al meer dan een week helemaal leeg.
Ik las dat er in Frankrijk in het gebied van de bosbranden nu weer hevig onweer en harde wind wordt verwacht. Noodweer dus. Hopelijk slaat de bliksem nergens in zodat de hele boel weer opnieuw in de fik vliegt.....
Netherfield
15-07-2026 om 15:06
Ik dans voor gestage regen op de bosbranden. En als er dan nog wat over is mag het wel naar Nederland
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.