Huiskamer
Broodjebrie
29-12-2025 om 20:17
Terugblik 2025
hoe was 2025 voor jullie? Liep het zoals je had verwacht, of juist niet?
En hoe zijn je verwachtingen voor 2026? Staat er bijvoorbeeld een mooie reis gepland, of ga je veranderen van baan?
Broodjebrie
29-12-2025 om 20:26
TO trapt af;
Op zich was het een rustig jaar zonder gekke dingen. Ik heb mijn therapie afgerond, daar ben ik wel blij mee want ik ben hierdoor wel veranderd, door steeds vaker mezelf op de 1e plek te zetten. Ook wat vervelende gebeurtenissen uit mijn jeugd heb ik (min of meer) een plaatsje kunnen geven.
Verder heb ik leuke dingen ondernomen met vrienden, in de liefde leek er ook even iets te gebeuren maar dat liep op niks uit. Het zij zo.
En ik heb besloten ander werk te zoeken. Dus dat gaat sowieso veranderen volgend jaar.
Verder hoop ik dat het een rustig maar blijft, en dat de gezondheid van verschillende mensen in mijn omgeving goed blijft gaan.
CharlieB
29-12-2025 om 20:37
Voor mij was 2025 een prima en rustig jaar. Geen grote bijzonderheden. Ik ben in 2024 van baan veranderd, dit jaar wel echt mijn draai gevonden daarin. Bijbehorende opleiding gehaald. Leuke dingen met vrienden en familie gedaan.
Mijn verwachtingen voor 2026 zijn eigenlijk hetzelfde. Gewoon stabiel en kalm. Geen grootse plannen, wel wat leuke uitjes op de planning staan.
Neweve
29-12-2025 om 20:46
2025 was het jaar waar ik:
- het jaar waar ik voor het eerst sinds 2020 niet zwanger was of bezig met zwanger worden.
- wekelijks sporten consequent heb volgehouden. (Zelfs met kleine kinderen)
- Waar mijn voornemen om dagelijks te lezen niet volledig is gelukt. Maar met een 100 dagen achter elkaar en 30 boeken ben ik blij op het ritme wat ik heb gecreëerd (en het eindeloos scrollen/filmpjes kijken iedere avond even doorbreken).
- dochter naar school
- intens werkjaar, volgens jaar iets meer rust hoop ik.
Voor 2026:
- goede gewoontes voortzetten.
- sollicitatie gesprek (hoop ik), bij toeval vorige week iets gevonden en een brief gestuurd.
- mini reisje/cursus voor mezelf. (Tips zijn welkom!)
Dolfje
29-12-2025 om 20:58
2025 was geen fijn jaar voor mij. Niet qua werk en dat is nog steeds onrustig ( veel zieken geweest en andere veranderingen en nu weer).
Niet qua relatie met mijn moeder. Die is er nu gewoon niet.
En zorgen om mijn schoonouders. En gezondheid van mijn vader.
En doordat allemaal ook niet mijn gewicht en gezondheid.
Gewicht ging aan het begin van dit jaar wel goed dus ik weet dat ik dat kan. En het moet want dan voel ik me ook beter geestelijk als ik fitter ben.
Ik heb dit jaar wel hele leuke vakanties en andere dingen met man ondernomen.
Dus de situatie op werk en met ( schoon) ouders kan ik niks aan veranderen maar ik wil in 2026 beter voor mezelf gaan zorgen.
Kampeerder
29-12-2025 om 21:01
Voor ons was het een rustig jaar, qua emoties dan. Het was drukker dan voorgaande jaren omdat we meer zijn gaan werken. Kinderen uitgevlogen en nog even een eindsprintje naar ons pensioen aan het maken. Vooral ook omdat ons dat door onze beide werkgevers gevraagd werd.
Verder was het het jaar van dingen die niet doorgingen, het jaar van aanpassen. Niet allemaal even vervelend, integendeel maar vroeg veel van onze flexibiliteit.
Andere vakantie dan gepland, vaste werkdagen aangepast.
2026 moet een jaar worden wat net zo rustig verloopt, en waarin de opnieuw geplande vakantie wel kan doorgaan. En waarin ik op werkgebied en klein stapje terug ga doen in verantwoordelijkheden en misschien ook in uren, maar dat is dan weer jammer.
rionyriony
29-12-2025 om 21:14
Ben het alweer bijna vergeten. Ben niet zo herdenkerig. Morgen weer een dag en daar heb ik genoeg aan. Je kan het toch niet meer overdoen en ik verzamel niets meer, zelfs geen herinneringen.
Ik herinner me evenwel de val van het kabinet, Israël en de Joden, en het afschaffen van vuurwerk.
lientje69
29-12-2025 om 21:19
2025 was een allemachtig K U T jaar. Heb zó veel gehuild dat ik er een zwembad mee kon vullen en het een wonder is dat ik niet zwaar depressief ben geworden.
Voor 2026 heb ik geen verwachtingen of voornemens meer. Ik kijk wel per dag hoe het loopt.
Tijgeroog
29-12-2025 om 21:34
Wel teleurstellend. Ik bleek opeens al een tijd heel ziek te zijn, had ik niet echt gemerkt. Kinderen ook aan het tobben met gezondheid, en daardoor ook met school.
Rogue
29-12-2025 om 22:06
het was een apart jaar.. ik vond een tegen-wil en dank een nieuwe baan, maar ben al weer aan het solliciteren.
ik pakte een oude opleiding op, hoop echt dat ik daarin verder kan.
super leuke vakantie in een van mijn favo landen.
het minst leuke mijn kat overleed van de zomer, na 10 jaar... ik mis hem nog steeds vreselijk en merk dat ik soms ook boos ben dat hij er niet meer is.
(ondanks dat hij best oud is geworden.)
heb niet echt verwachtingen voor volgend jaar, gewoon leven en genieten van alles wat wel goed gaat.
Loulou39
29-12-2025 om 22:16
Ik vond het een rotjaar!
Mijn allerliefste katje van 15 jaar moest inslapen, zo erg! (net nog weer een huilbui om gehad, ik mis hem zo!), maar ook qua familie, werk, omgeving, gezondheid.
Voor de kerst een ongeluk gehad en nu gevallen en lelijk geblesseerd.
Schommelstoel
29-12-2025 om 22:35
Wat mij betreft gaat 2025 bij het vuilnis. Het werd een enorm klotejaar met heel veel ziekenhuis, heel veel tranen, heel veel pillen en heel veel moeilijke gesprekken met medici.
Ook qua werk is er veel gebeurd wat ik liever anders had gezien, maar waar ik geen grip op heb.
Ik kan alleen maar heel hard duimen dat 2026 iets meer luchtigheid biedt.
Malibu2
30-12-2025 om 00:04
Het was vooral een jaar van grote veranderingen en ontwikkelingen die ik niet had zien aankomen. Het jaar van een moeilijk afscheid van het ene, om er later in het jaar iets veel beters voor terug te krijgen. En het was ook het jaar dat er duidelijkheid kwam in mijn toekomstplannen, ik weet nu eindelijk wat de stip op de horizon is. En die is anders, maar veel beter dan ik eerst had gedacht.
Als je me in december 2024 had verteld waar ik nu zou staan, dan had ik dat waarschijnlijk moeilijk geloofd. Het was af en toe best lastig, maar wat heeft het allemaal goed uitgepakt en wat is het achteraf een goed jaar geweest...
2026 zie ik met vertrouwen tegemoet.
Sil1970
30-12-2025 om 00:46
lientje69 schreef op 29-12-2025 om 21:19:
2025 was een allemachtig K U T jaar. Heb zó veel gehuild dat ik er een zwembad mee kon vullen en het een wonder is dat ik niet zwaar depressief ben geworden.
Voor 2026 heb ik geen verwachtingen of voornemens meer. Ik kijk wel per dag hoe het loopt.
Ik ook nog nooit zoveel gehuild ,zware therapiesessies na heel 2024 ziek te zijn geweest,moeilijk om angst om ziek en zwak te zijn een plek te geven,relatie na 3,5 verbroken,nog nooit zo erg liefdesverdriet gehad,terwijl het mijn idee was ,kreeg maanden geen hap door mijn keel.Terwijl ik mantelzorger voor mijn moeder moest zijn,wat ik eigenlijk niet trok,half november is ze overleden,nu nog druk met afhandeling van huis,sta daar alleen voor,wat ik eigenlijk ook niet trek.Zelf nu bezig met hormoontherapie wat ook heel zwaar is,mijn leven staat stil,kan niks leuks doen,boodschappen doen is al een hele opgave,ik ben zo klaar met 2025,hoop echt op betere tijden in 2026.En dan heb ik nog niet eens de problemen van mijn kinderen benoemd.O,dit is wel een heel zielig verhaal geworden,maar ik weet dat veel mensen het moeilijk hebben,lees ik in de krant of zie je op tv,en dan moet ik daar weer om huilen.
lientje69
30-12-2025 om 03:35
Ik heb het kort gehouden maar het is bij mij ook een hele waslijst geweest van ellende dit jaar. Maar naar ik lees ben ik lang niet de enige voor wie 2025 een rotjaar was. Voor iedereen waarbij dit zo was :