Huiskamer
Broodjebrie
29-12-2025 om 20:17
Terugblik 2025
hoe was 2025 voor jullie? Liep het zoals je had verwacht, of juist niet?
En hoe zijn je verwachtingen voor 2026? Staat er bijvoorbeeld een mooie reis gepland, of ga je veranderen van baan?
Bakblik
30-12-2025 om 08:07
2025 was eigenlijk best een prima jaar. Na het overlijden van schoonmoeder in 2024 heeft schoonvader zijn leven weer goed op de rit gekregen. Hij ging er weer op uit, kan zomaar hier eens aan nadat hij 5 jaar hier niet geweest was door de ziekte van schoonmoeder.
De flats aan de overkant zijn gesloopt en er is geheid voor herbouw zonder dat wij schade hebben. Wij kunnen eindelijk verder met het opknappen van onze eigen woning.
Dochter heeft haar bachelor afgesloten met een fantastisch resultaat voor haar bachelor project en doet het heel goed voor de master. Ook haar door covid veroorzaakte neurologische verschijnselen herstellen, langzaam maar in ieder geval geen terugvallen meer.
Zoon was in 2024 zzp'er geworden in het vak waar hij voor wordt opgeleid en dat loopt als een dolle.
We hebben in 2025 eindelijk tijd gehad om een weekje samen op vakantie te gaan en er heerlijk van genoten.
Mijn man heeft een nieuwe project gekregen op het werk waar voor hem veel uitdaging in zit en hij weer met meer plezier daarheen gaat.
Ik wordt nog steeds erg gewaardeerd voor het vrijwilligerswerk dat ik doe en dat is fijn.
Helaas is schoonvader in november gevallen en heeft iets gebroken waardoor man veel moet mantelzorgen en gaat mijn moeder ook niet helemaal goed waardoor ik ook regelmatig even moet inspringen en mee wil naar dokters en ziekenhuis. Ze zijn allebei ruim boven de 80 en kunnen thuis niet meer goed reproduceren wat de artsen zeiden waardoor wij als zussen niet goed weten wat er aan de hand is. Moeder vind het trouwens fijn dat ik als extra oren mee ga.
Vol goede moed op naar 2026.
Waar ik van hoop dat er eindelijk vrede komt in alle gebieden die daar erg op zitten te wachten. En wij gaan thuis verder met klussen en plannen maken voor de renovatie van de keuken en huiskamer.
En een
en beterschap voor iedereen die een rotjaar heeft gehad.
Herfstappeltaart
30-12-2025 om 08:46
Ik ga straks al jullie bijdragen lezen.
Voor mij: 2025 was qua gezondheid een jaar van ups en downs. In het voorjaar een ziekenhuisopname wegens een darmontsteking. Maar in het najaar een goede uitslag van de jaarlijkse ct-scan waar ik uiteraard enorm blij mee ben.
Verder ben ik heel tevreden met het feit dat de band met de kinderen prima is en vind ik het van dichtbij meemaken van de ontwikkeling van onze kleinkinderen echt een groot geluk in mijn leven.
Ik hoop op een gezond 2026 voor mezelf, mijn naasten en voor jullie allemaal!
Lollypopje
30-12-2025 om 09:34
mijn terugblik is helaas niet zo fijn, want ik ben zieker geworden en mijn wereld is dus nog kleiner geworden dan hij al was.
Maar om ook wat leuke dingen te noemen. Dankzij medicatie kan ik met mate weer chocola eten en koffie drinken 🤤
Ik kan nog steeds van luisterboeken genieten en dat doe ik heel erg veel
En met LEGO heb ik echt een hele leuke nieuwe hobby gevonden. Ik bouw niet heel veel of snel maar ik heb er wel heel veel plezier van 😊
Ted68
30-12-2025 om 10:55
Ik vond het een fijn jaar; de kinderen studeren verder..en dat was het jaar daarvoor moeilijk met een Kind. Man zijn werk loopt goed, is als zelfstandige ook niet altijd makkelijk geweest. Mijn werk is prima. Helaas zijn 2 honden overleden. Maar waren beiden oud.
En Financieel hebben we veel kunnen doen….
En man en ik hebben het na 30 jaar ook nog steeds leuk!
Al met al mag 2026 zo verder gaan…..
Bellebelle
30-12-2025 om 11:45
Ik kijk met tevredenheid terug op het afgelopen jaar. Ik ben eindelijk op bezoek geweest bij een vriendin die heel ver weg woont en daar ook al jaren woont. Na jaren van allerlei praktische obstakels (jonge kinderen, geld, werk etc.) ben ik nu gewoon gegaan en ik heb daar echt de tijd van mijn leven gehad. Echt een hoogtepunt. Verder ging alles gewoon z'n gangetje, maar daar kan ik dus erg van genieten. Met mij ging het goed, mijn relatie is nog steeds geweldig, met mijn kinderen gaat het ook prima.
Het enige waar ik met wat zorgen naar kijk is mijn eigen moeder. Ze wordt nu echt wel ouder en begint steeds meer last te krijgen van een aantal kwalen.
Tuinfluiter
30-12-2025 om 11:58
Vlak voor de jaarwisseling vond mijn dochter na 1,5 jaar weer bij ons gewoond te hebben een appartementje.
We begonnen 2025 dus weer met z'n tweeën. Was een hele leuke maar drukke en hectisch tijd met dochter weer in huis maar wij vonden de rust die was terug gekeerd in huis wel fijn.
Ik was al een tijdje niet meer te vreden met mijn gewicht en besloot eind december dat het roer het komende jaar om moest. Ik ben gezonder gaan eten en weeg nu meer dan 12 kg minder. Ik merk echt gezondheids winst haast nooit meer last van maagzuur en geen problemen meer met mijn knie.
Dit jaar erg genoten van een cruise naar Noorwegen en een vakantie naar de Elzas en Zwitserland. Verder veel gewandeld, gegolfd en getuinierd en veel kleine leuke uitstapjes gemaakt.
Ik ben het hele jaar gezond geweest man had wel wat probleempjes maar die zijn nu gelukkig over.
Voor ons een goed jaar waarin we wel wat zorgen hadden over mensen die ons lief zijn.
Wij hopen dat we volgend jaar allemaal gezond blijven en dat wensen van onze geliefden uitkomen.
Ik wens jullie ook allemaal een gezond nieuwjaar en ik hoop dat degene met gezondheids problemen opknappen.
Miepjecody
30-12-2025 om 12:41
rionyriony schreef op 29-12-2025 om 21:14:
Ben het alweer bijna vergeten. Ben niet zo herdenkerig. Morgen weer een dag en daar heb ik genoeg aan. Je kan het toch niet meer overdoen en ik verzamel niets meer, zelfs geen herinneringen.
Ik herinner me evenwel de val van het kabinet, Israël en de Joden, en het afschaffen van vuurwerk.
Ook je mooie herinneringen niet?
Grindelwald
30-12-2025 om 12:41
2025 was voor mij een rustig en kalm jaar. Geen dieptepunten maar ook geen echte hoogtepunten. Dat laatste ligt aan mijzelf want op de een of andere manier ben ik mijn huis amper uit te slaan. Zal wel aan de leeftijd liggen.
2026 gaat er op m'n werk wel veel veranderen. Daar zie ik wel tegen op.
Verder een
voor iedereen die het moeilijk heeft gehad het afgelopen jaar. Dat dat volgend jaar anders mag zijn.
Koettie
30-12-2025 om 12:53
Ben half 2024 gescheiden. Was voor mij heel nodig maar heftige tijd. Was een tijd thuisloos, werk was super kut en de liefde was verwarrend. Ik heb vorig jaar op 30 dec na een hele hoop stress en tegenslagen mn flat gekocht en flink verbouwd. Sinds april woon ik hier. Eerste helft van het jaar werd ik een beetje geleefd. Na rare 2024 meteen door 2025 in met de verbouwing die ik grotendeels zelf deed met vrienden en fulltime werken. Duurde wel even voor ik me weer mezelf voelde. Vanaf mei ging het weer lekker en de laatste helft van 2025 was echt prima! Werk weer leuk, veel gegroeid ook en mag een opleiding doen, blij met hoe mn huis heeft uitgepakt, leuke relatie, fijne vrienden. Mag 2026 zo doorgaan! Hopelijk met iets meer zekerheid van vriend zijn kant en ga een opleiding doen.
Auwereel
30-12-2025 om 13:23
Hoogtepunten van 2025: wat mijn kinderen bereikten in hun werk. Dochter promoveerde tot dr., prachtige gebeurtenis zo ze haar opponenten te woord stond.
Zoon die een belangrijke werk opleiding afrondde en stoer en stralend met z'n diploma.
Wat minder is, is dat mijn man iets onder de leden kreeg afgelopen jaar, het is duidelijk wat het is maar waar het vandaan komt en of het nog overgaat, is afwachten.
De dood van één van mijn cavia's en de andere drie zijn ook niet 100% gezond, maakt me verdrietig. Zouden ze 2027 halen? En zal ik dan een eind maken aan cavia's houden?
Ik zie een beetje op tegen 2026. Fijn wordt het verlovingsfeest van dochter en vriend, maar dat doen ze voor ze vertrekken naar Nieuw Zeeland, daar zie ik wel tegenop.
Man gaat met pensioen, daar kan ik me ook niets bij voorstellen, we kunnen uren met elkaar kletsen over het werk.
Ik vraag me af hoe mijn werk zich gaat ontwikkelen, reorganisatie van de werkzaamheden is altijd spannend.
Over de toestand in de wereld zullen we het ook maar niet hebben.
Maar ik verheug me op een nieuwe lente, zomer, herfst.
KnorrendKitten
30-12-2025 om 13:27
Leuk was dat we met de kinderen in Parijs zijn geweest vanwege ons 30-jarig huwelijk en daar kijken we dan ook met veel plezier op terug.
In juni werd bij mij kanker ontdekt en dat heeft de rest van het jaar verklooid.
Mijn man kreeg een heel vervelende blessure waardoor hij zijn broodnodige sport (hoofd leegmaken) niet kon uitoefenen.
Daarnaast zorgen om schoonouders en is het maar de vraag of schoonmoeder 2026 nog haalt.
Met een paar andere dingen, vind ik dat vooral mijn man veel op zijn bordje kreeg dit jaar.
Hopelijk eindigt 2026 beter als 2025.
Yvaine
30-12-2025 om 13:46
Een jaar met wat ups en downs. De twee grootste dingen die ik mij zal herinneren zijn een operatie die plots op mijn pad kwam. En wat ik begin van het jaar absoluut niet verwacht had is dat ik mijn baan heb opgezegd. Ik ben benieuwd wat 2026 allemaal brengt.
Nehalennia
30-12-2025 om 13:48
2025 was mijn eerste volledige jaar als moeder. Ik herinner me dit jaar dan ook vooral aan de hand van alle mijlpalen in mijn dochters leven. De eerste stapjes in April, haar eerste woordjes, beginnen met vast voedsel. De blik op haar gezichtje als ze iets nieuws proefde..ik heb er zo ongelooflijk van genoten! Het was ook een jaar van verlies, want aan mijn huwelijk kwam eind 2024 een langverwacht einde, en dat vergde en vergt behoorlijk wat acceptatie. Mijn ex speelt inmiddels (niet door mijn invloed) hoegenaamd geen rol meer in het leven van mijn dochter en dat vind ik een bittere pil. Ik had haar graag een intact, liefdevol gezin gegeven en ik moet accepteren dat dat niet gaat gebeuren. Ook moet ik vrede krijgen met het feit dat mijn expartner toch een iets minder fijn persoon blijkt te zijn dan ik in mijn hoofd had. Dat is een proces.
Ik ben heel dankbaar voor de rol die mijn familie en vrienden de afgelopen tijd hebben gespeeld in mijn leven en dat van mijn dochter, het heeft de banden verdiept. Ik ben ook heel trots op hoe ik het zelf gedaan heb, de persoonlijke groei die ik heb doorgemaakt en het fijne leven dat ik met mijn kind heb opgebouwd. Ze doet het gelukkig heel goed, is vrolijk en blij en ondernemend, ik hoop dat de matige start qua relatie en gedoe met haar vader geen schade heeft aangericht.
Begin 2026 staat in het teken van het afronden van de scheiding, dat is helaas een erg pijnlijk proces. Daarnaast wil ik weer meer gaan sporten, en qua carriere wat stappen zetten zodat mijn leven iets meer afgestemd raakt op het single moederschap. Financieel ga ik er daardoor waarschijnlijk erg op achteruit, daar moet ik mijn weg ook in vinden. Al met al kijk ik uit naar het komende jaar en ben ik heel benieuwd wat de toekomst in petto heeft. Als ik alles een beetje op de rit heb zou ik ook heel voorzichtig wel zin hebben om tegen een leuke man op te botsen. Ik had recent een date, is niets geworden maar het smaakte naar meer, who knows..
MMcGonagall
30-12-2025 om 15:45
Na een dramatisch 2024 met groot verlies was 2025 een veel beter jaar. Mijn (niet meer zo) nieuwe baan bevalt goed, ik ben 13 kilo afgevallen en eind van het jaar kregen we het nieuws dat de hypotheek is goedgekeurd voor het nieuwe huis waarin ik ga samenwonen.
2026 staat dus in het teken van verhuizen.
Tover-Feetje
31-12-2025 om 21:07
Ik heb in 2025 afscheid moeten nemen van 2 van mijn 3 honden.
In het begin van het jaar van mijn bijna 15 jarige hond en aan het einde van het jaar van mijn 16,5 jarige hond.
Ik ben dankbaar dat ze zo oud mochten worden en voor hun onvoorwaardelijke liefde maar ga 2026 toch met een gebroken hart in 💔