Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vroeger...deel je herinneringen

Groentetuin

Groentetuin

12-02-2026 om 07:53 Topicstarter

broekrok✅

Die waren trouwens best leuk en handig

Een schots geruit rokje of een broekrok heb ik nooit gedragen. Ik vond het afschuwelijk.

watertoren schreef op 12-02-2026 om 07:56:

Een schots geruit rokje of een broekrok heb ik nooit gedragen. Ik vond het afschuwelijk.

Idem.

Maheiden schreef op 05-02-2026 om 21:05:

[..]

Huh? Diepte zien hierin? Dat heb ik nooit geweten. Ik snapte de lol hiervan ook nooit maar ik begrijp nu waarom. Nog altijd moeite met diepte zien. 3d-brillen werken ook niet bij mij.

Ik zal nooit maar een 3D film in de bioscoop gaan. Ik zie allemaal rare wazige beelden en daar word ik een beetje misselijk van. Bij mij is dat simpel te verklaren want ik heb een lui oog dus mijn ogen werken niet goed samen. 

wild-flower schreef op 09-02-2026 om 08:12:

Vroeger.... kreeg je strafwerk als je teveel kletste in de klas. Wie ook?

strafwerk.jpg

Mijn broertje moest ook strafregels schrijven omdat hij zat te kletsen in de klas. Een A4-tje vol met Kwek, Kwek, Kwek. Op de laatste regel had hij geschreven Kwek, Kwek, Kwek, meester Roker is gek. 

Mijn pa had daar netjes zijn handtekening onder gezet. Of hij dat over het hoofd had gezien of eigenlijk niet liet hij in het midden. 

oudmaarnognietkoud schreef op 12-02-2026 om 08:49:

[..]

Ik zal nooit maar een 3D film in de bioscoop gaan. Ik zie allemaal rare wazige beelden en daar word ik een beetje misselijk van. Bij mij is dat simpel te verklaren want ik heb een lui oog dus mijn ogen werken niet goed samen.

Ik heb ook een lui oog maar daar geen last van. Heb je ook met een pleister op je oog rondgelopen?

View master had ik ook. En de Schotse rok ook, lagere school was dat ( jaren 80).

Thora schreef op 12-02-2026 om 00:15:

[..]

Ik in de jaren 60. En in de 70er jaren een broekrok.

Een broekrok ja, dat is ook zo! Er gaat echt een laatje met vergeten herinneringen open in mijn hoofd. Ik had er eentje van de wereldwinkel met ruiten in pastelkleurtjes.

Ik bedenk me opeens dat ik ook een korte broek met ruitjes had. Volgens mij was dat een poosje in eind jaren 80. Op familiefoto's uit die tijd ook veel ruitjes in bloesjes etc.

Tegenwoordig worden de kilts weer gedragen door degenen waar ze voor bestemd zijn. Mannen. Ik ga graag naar fantasyfestivals zoals Elfia. Daar lopen veel mannen in kilts rond. Ik vind dat helemaal niet vervelend om naar te kijken

Nikki1973 schreef op 12-02-2026 om 13:11:

[..]

Ik heb ook een lui oog maar daar geen last van. Heb je ook met een pleister op je oog rondgelopen?

View master had ik ook. En de Schotse rok ook, lagere school was dat ( jaren 80).

Yup, ook een pleister op een oog. Maar daar was iets niet goed gegaan want toen die pleister eraf ging had ik twee scheefstaande ogen. 

Een oog staat nog steeds niet helemaal recht maar contactlenzen corrigeren dat. 

Maheiden schreef op 12-02-2026 om 20:40:

[..]

Een broekrok ja, dat is ook zo! Er gaat echt een laatje met vergeten herinneringen open in mijn hoofd. Ik had er eentje van de wereldwinkel met ruiten in pastelkleurtjes.

Ik bedenk me opeens dat ik ook een korte broek met ruitjes had. Volgens mij was dat een poosje in eind jaren 80. Op familiefoto's uit die tijd ook veel ruitjes in bloesjes etc.

Sowieso is in de jaren 80 pastel ineens een trend geweest, kan ik me herinneren.

Ik was fan van de Frank Boeijen Groep en heb plakboeken vol met foto's van hen (geknipt uit bijvoorbeeld de Hitkrant). Zij droegen in die tijd ook van die pastelkleurige pakken  

Thora schreef op 13-02-2026 om 09:01:

Tegenwoordig worden de kilts weer gedragen door degenen waar ze voor bestemd zijn. Mannen. Ik ga graag naar fantasyfestivals zoals Elfia. Daar lopen veel mannen in kilts rond. Ik vind dat helemaal niet vervelend om naar te kijken

zag laatst een filmpje van een schot die een tradionele kilt droeg en hoe hij het aantrok was best interessant ging er helemaal bij liggen en opvouwen. 

het uitzicht is geen straf nee 

oudmaarnognietkoud schreef op 13-02-2026 om 10:24:

[..]

Yup, ook een pleister op een oog. Maar daar was iets niet goed gegaan want toen die pleister eraf ging had ik twee scheefstaande ogen.

Een oog staat nog steeds niet helemaal recht maar contactlenzen corrigeren dat.

Oh dat is wel erg naar. Ik heb een uiteindelijk een oogoperatie gehad op mijn 8e, om de boel recht te zetten. 

Rogue schreef op 13-02-2026 om 12:00:

[..]

zag laatst een filmpje van een schot die een tradionele kilt droeg en hoe hij het aantrok was best interessant ging er helemaal bij liggen en opvouwen.

het uitzicht is geen straf nee

Laatst op tv een prijsuitreiking waar Schotse acteurs Gerard Butler, Ewan McGregor en Mark Bonnar een kilt droegen.   Stond hen geweldig! Om op te vreten!

amarna schreef op 13-02-2026 om 14:39:

[..]

Laatst op tv een prijsuitreiking waar Schotse acteurs Gerard Butler, Ewan McGregor en Mark Bonnar een kilt droegen. Stond hen geweldig! Om op te vreten!

er is gewoon iets met Schotse mannen 

Mijn moeder had in de keuken een mokkenrek met mokken hangen.

633281467-25918973337756507-2120394492299951404-n.jpg

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.