Huiskamer
JtM
16-05-2024 om 20:22
Grindelwald schreef op 16-05-2024 om 18:13:
Ik was vanmiddag op een verjaardag en daar zeiden ze ipv prullenbak iko kliko 🙈
Een prullenbak die in huis staan? Of die grijze / groene containers?
Stimpie
16-05-2024 om 20:28
soms kan een topic onverwachts fijn zijn. Ik leest de Topictitel en probeer te bedenken waaraan ik me vandaag geërgerd heb.
Natuurlijk waren er wat 'aandachtspuntjes' , maar niks dat de titel 'ergernis' waard is! Dat is ook wel eens fijn!
Happyapple
17-05-2024 om 06:30
Aan het weerbericht. We hebben komende week een paar uitstapjes gepland staan (die niet meer verzet kunnen worden) en het weerbericht wordt werkelijk steeds slechter voor precies die dagen. 
Dolfje
17-05-2024 om 06:55
Happyapple schreef op 17-05-2024 om 06:30:
Aan het weerbericht. We hebben komende week een paar uitstapjes gepland staan (die niet meer verzet kunnen worden) en het weerbericht wordt werkelijk steeds slechter voor precies die dagen.
Zo jammer!!!
Vorige week /weekend was het zo fijn maar het regent hier al af en aan sinds dinsdagavond weer.
FaithfulDuck87
17-05-2024 om 08:19
Dolfje schreef op 17-05-2024 om 06:55:
[..]
Zo jammer!!!
Vorige week /weekend was het zo fijn maar het regent hier al af en aan sinds dinsdagavond weer.
wij zitten in de goeie hoek. Gisteren in totaal 2 mm gevallen en dat is het voor deze week. Vandaag ook eigenlijk droog.
Dolfje
17-05-2024 om 08:35
Er zit vogelpoep op mijn grote woonkamerraam.
Kan daar zelf niet heel handig bij. Hopelijk komen ze in juni de ramen weer wassen.
SuzyQFive
17-05-2024 om 09:15
Yumi schreef op 15-05-2024 om 23:01:
[..]
Zo dat is het andere uiterste 🤨Maar dan heb jij waarschijnlijk elke week hulp? (ik 1 x per 2 weken). Heb jij normaal wel iemand voor vast, of wisselt het ook regelmatig? Blijkbaar kan deze organisatie zijn personeel niet binnenhouden, na 1 paar maanden hebben ze ander werk.
Ja, heb wel een vaste hulp en idd elke week. Denk dat ze hier anderhalf jaar meegaan ongeveer en dan tot er een vaste hulp is altijd rare types komen 😂.
Mijn eerste vaste ging verder studeren, de tweede werd ziek, bij de derde ging de gemeente over op een ander systeem van toewijzen van zorgorganisaties dus toen kreeg ik ze van een ander bureau, dat is deze nu. De laatste is wel de beste trouwens.
Beterlaat2021!
17-05-2024 om 10:39

Ergernis : in mijn woonplaats zijn sinds kort ebikes te huur via een app.
Nu kom ik die mooie fietsen werkelijk overal tegen.
Bij voorbeeld bij de sportvelden, staan er 's avonds twee bij elkaar, maar geen mensen in de buurt. Dan ben je dus op de fiets naar het sportveld gegaan en zónder fiets naar huis? Of zo maar ergens in de berm langs een fietspad...
Ik snap het niet.
Dolfje
17-05-2024 om 10:42
Die fietsen en scooters staan en liggen hier werkelijk waar ook overal. Ik verdenk dat bedrijf ervan dat ze deze zelf op bepaalde plekken neer te zetten want ze staan ooit helemaal random ergens langs een weg waar geen huizen staan of ook geen bushalte oid in de buurt is. Of ergens in een rare bocht of zo. Als je zo’n ding huurt om van a naar b te gaan waarom zet je hem dan niet vlakbij je bestemming en maar 500 meter verderop?
rionyriony
17-05-2024 om 10:59
Moederkareltje schreef op 16-05-2024 om 17:40:
Aan het in mijn broek plassen van het niezen.
Ik had dat toen ik zo ziek was dat ik moest braken. ik heb veertig of vijftig jaar niet meer gebraakt maar opeens was het dan toch zover.
rionyriony
17-05-2024 om 11:02
Ik merk opeens dat ik wel links zonder steun en vanuit de staande houding kan knielen, maar met de rechterknie lukt dat niet; tenminste niet makkelijk. Ik val dan de laatste 15 cm op mijn knie. Ik ben aan het onderzoeken wat dat veroorzaakt.
Dolfje
17-05-2024 om 12:54
Waarom dingen zo vies worden in huis en schoonmaken zo'n stomme klus is. Net bijvoorbeeld bovenop de wasmachine & droger en koelvriescombi in ons opberghok /bijkeuken. Dikke laag stof en iets wat gelekt was ook. Dus moest ff boenen. Denk dat ik er straks maar oude handdoeken oid opleg.
SuzyQFive
17-05-2024 om 13:53
Dolfje schreef op 17-05-2024 om 12:54:
Waarom dingen zo vies worden in huis en schoonmaken zo'n stomme klus is. Net bijvoorbeeld bovenop de wasmachine & droger en koelvriescombi in ons opberghok /bijkeuken. Dikke laag stof en iets wat gelekt was ook. Dus moest ff boenen. Denk dat ik er straks maar oude handdoeken oid opleg.
Kastpapier? Of van die matjes die je in keukenkastjes legt?