Huiskamer
SuzyQFive
19-01-2025 om 07:44
Naminokurashi schreef op 18-01-2025 om 20:44:
Ik had vanavond kip gegeten en 2,5 uur geleden ongeveer is het in de wc beland( moest overgeven). Ik heb sinds 2023 Gastroparese( trage maaglediging), en het zat mij eventjes dwars, het voelde niet lekker in de maag en ja toen moest ik even de vinger in de keel stoppen. Ik ben die Gastroparese zo zat aan het worden.
Oh dat lijkt mij zo naar, en dan is kip nog een van de lichtere verteerbare vleessoorten…
Weet je hoe je aan die gastroparese komt ?
Naminokurashi
19-01-2025 om 10:01
SuzyQFive schreef op 19-01-2025 om 07:44:
[..]
Oh dat lijkt mij zo naar, en dan is kip nog een van de lichtere verteerbare vleessoorten…
Weet je hoe je aan die gastroparese komt ?
Waarschijnlijk door het gebruik van Ozempic. Voordat ik begon met Ozempic had ik nergens last van. Je hebt namelijk ook diabetische Gastroparese. Maar die heb ik niet, had ik die wel gehad dan had ik veel hypo:s gehad.
SuzyQFive
19-01-2025 om 13:57
Naminokurashi schreef op 19-01-2025 om 10:01:
[..]
Waarschijnlijk door het gebruik van Ozempic. Voordat ik begon met Ozempic had ik nergens last van. Je hebt namelijk ook diabetische Gastroparese. Maar die heb ik niet, had ik die wel gehad dan had ik veel hypo:s gehad.
Oh echt? Jeetje… Je zou verwachten dat het weer overgaat als je stopt met de Ozempic.
Ik gebruik Saxenda. Daar ledigt je maag ook langzamer van, nooit geweten dat het ook permanent kan ‘beschadigen’.
Naminokurashi
19-01-2025 om 13:59
SuzyQFive schreef op 19-01-2025 om 13:57:
[..]
Oh echt? Jeetje… Je zou verwachten dat het weer overgaat als je stopt met de Ozempic.
Ik gebruik Saxenda. Daar ledigt je maag ook langzamer van, nooit geweten dat het ook permanent kan ‘beschadigen’.
Ik heb gelezen op de website van diabetes.nl dat diabetes ook zorgt voor Gastroparese.
Ik mag van de internist niet stoppen met Ozempic. Ik had hiervoor insuline, maar dat hielp niet meer goed. Maar 3 feb moet ik weer naar internist en dan wil ik het er toch nog even over hebben. In mijn ziekenhuis dossier staat ook dat ik Gastroparese heb.
Bellebelle
19-01-2025 om 15:11
Yumi schreef op 15-01-2025 om 22:35:
[..]
Heb ik vandaag gedaan, met de mondhygiëniste. Ik gebruik raggers en flos, ze vond flossen onnodig, tot ik aangaf dat ik flos omdat sommige kronen te dicht op elkaar staan. Dat begreep ze wel, maar verder was het niet nodig.
Dan zou ik er gewoon mee ophouden. Bij mij staan sommige tanden ook heel dicht op elkaar. Ik kom er zelfs met flos moeilijk tussen.
Auwereel
19-01-2025 om 17:08
Mijn tanden staan dicht op elkaar, dus ik vind het heel lastig om een ragger er goed tussen te krijgen. De mondhygiëniste krijgt het wel voor elkaar, en geeft aan welke maat ik moet hebben, maar als ik het zelf probeer, buigt zo'n ragger alle kanten op. Bovendien komt er tandplak waar de tanden tegen elkaar aanstaan. Die ragger zit namelijk alleen bij het tandvlees.
Ik gebruik tandenstokers bij het tandvlees en dun flos tussen mijn tanden. Laatst kreeg ik een compliment van de mondhygiëniste, dat het er goed uitzag, dus dan ga ik er maar vanuit dat het zo werkt bij mij.
Bellebelle
19-01-2025 om 20:06
Auwereel schreef op 19-01-2025 om 17:08:
Mijn tanden staan dicht op elkaar, dus ik vind het heel lastig om een ragger er goed tussen te krijgen. De mondhygiëniste krijgt het wel voor elkaar, en geeft aan welke maat ik moet hebben, maar als ik het zelf probeer, buigt zo'n ragger alle kanten op. Bovendien komt er tandplak waar de tanden tegen elkaar aanstaan. Die ragger zit namelijk alleen bij het tandvlees.
Ik gebruik tandenstokers bij het tandvlees en dun flos tussen mijn tanden. Laatst kreeg ik een compliment van de mondhygiëniste, dat het er goed uitzag, dus dan ga ik er maar vanuit dat het zo werkt bij mij.
Ik pretendeer ook helemaal geen advies te geven hoor, alleen mijn eigen ervaringen delen. Al is voor mij de tandarts soms wel een beetje een soort black box. Van de ene tandarts moet je dit doen, van de andere juist weer helemaal niet. Ik lijk nu wel de combinatie gevonden te hebben die voor mij werkt.
alhambra
19-01-2025 om 22:09
Aan de website van de Spaanse spoorwegen. Aargh! Wat zit die slecht in elkaar. Ruim een half uur lopen zwoegen maar ik heb uitgezocht hoe ik kaartjes kan gaan kopen met een usability om te huilen.
Je moet bijvoorbeeld op "help" klikken om je reisgezelschap te kunnen selecteren. Doe je dit niet dan kun alleen 1 kaartje voor 1 volwassene per koopactie kopen.
Gelukkig was ik na 15 minuten wanhopig en klikte ik op help. Toen kreeg ik dus een uitgebreidere reisplanner (maar nog steeds geen uitleg over hoe het moest).
Mayosate
20-01-2025 om 10:24
aan mijn buren die stok doof en stok oud zijn… die hebben 24/7 de tv aan in de slaapkamer op standje 100 of zo.
wij kunnen de hele nacht woord voor woord horen wat er gezegd wordt. Echter zijn ze echt met het jaar dat ze ouder worden, steeds minder redelijk als je iets met ze wil bespreken. Ze hebben ook al ruzie met de buren naast hun om iets heel kleins. Wij durven er dus eigenlijk niks meer van te zeggen want het zijn heel vervelende mensen als ze de pik op je hebben…
Yumi
20-01-2025 om 10:57
Nog steeds last van die AH andijvie, huisarts kan niks meer doen omdat het te lang is geleden. Alleen kort na het eten had ze iets kunnen doen, maar het bericht van AH kwam pas zaterdag naar buiten.
Omdat het middel tau-fluvalinaat net is toegelaten, is er nog niets over bekend op de gifwijzer.
kerst
20-01-2025 om 11:03
Enorm vervelend Yumi!
Beterschap
(Ik heb ook andijvie van de Ah gegeten, maar gelukkig met houdbaarheidsdatum 22 januari)
Neweve
20-01-2025 om 11:33
ongesteld, en sinds mijn vorige zwangerschap is het echt puzzelen wat werkt. Mijn oude cup lekt, de nieuwe voel ik zitten. Menstruatie ondergoed werkt maar is na 3/4 werkdag ook "vol". En gisteren voelde ik de tampon ook zitten.. (maatje kleiner vandaag niet).
Kortom ik denk dat het oude cup+ ondergoed wordt of alleen ondergoed maar dan moet ik iets bedenken voor verwisselen tijdens de dag.
stokstaart
20-01-2025 om 15:26
Neweve schreef op 20-01-2025 om 11:33:
ongesteld, en sinds mijn vorige zwangerschap is het echt puzzelen wat werkt. Mijn oude cup lekt, de nieuwe voel ik zitten. Menstruatie ondergoed werkt maar is na 3/4 werkdag ook "vol". En gisteren voelde ik de tampon ook zitten.. (maatje kleiner vandaag niet).
Kortom ik denk dat het oude cup+ ondergoed wordt of alleen ondergoed maar dan moet ik iets bedenken voor verwisselen tijdens de dag.
Ik heb deze: https://bamboozy.com/nl/products/bamboozy-menstrual-disc
Had gewild dat ik die jaaaren geleden al had ontdekt! Top ding
kerst
20-01-2025 om 17:54
Heb ik vanwege de kou mijn accu niet op de fiets, heb ik ook geen licht op de fiets. Niet aan gedacht...