Huiskamer
Auwereel
01-01-2026 om 00:36
Bij mij ging NL alert af met pokkeherrie en geschrokken legde ik 'm het zwijgen op. Toen moest ik op zoek wat voor noodmelding eigenlijk. Het blijkt dat 112 zo druk gebeld wordt dat er een alert uitgezonden wordt 112 niet meer te bellen. Wat een feest...
Greyli
01-01-2026 om 09:24
Ik heb mij gisteravond geërgerd aan 8 jonge jochies geheel in het zwart gekleed. Die met vuurwerk gooide (waar hier absoluut niet voor bedoeld was) en vervolgens allemaal weg renden. Het vuurwerk ging af en wat je normaal in de lucht ziet, zag ik nu meerdere keren op de grond en tegen huizen en autos aan. Liep ook een kindje bij die zo klein leek, dat hij niet ouder dan de kleuterklas leeftijd was.
Iets later gingen ze met vuurwerk op elkaar schieten. Ik en mijn moeder zaten alles in haar appartement te aanschouwen.
Toen ze de prullenbak voor het appartement probeerden te slopen. Keek 1 jochie ons aan. Jochie had een kleurtje. Zag ons kijken ik deed 2 vingers richting mijn ogen en toen richting hun. En toen vlogen ze net zoals bij Bureau Utrecht meermaals te zien is, allemaal heel snel een andere kant op.
Kleinste jochie bleef even staan, rende toen achter iemand aan en werd bijna aangereden door een auto.
Greyli
01-01-2026 om 09:26
Auwereel schreef op 01-01-2026 om 00:36:
Bij mij ging NL alert af met pokkeherrie en geschrokken legde ik 'm het zwijgen op. Toen moest ik op zoek wat voor noodmelding eigenlijk. Het blijkt dat 112 zo druk gebeld wordt dat er een alert uitgezonden wordt 112 niet meer te bellen. Wat een feest...
Wij schrokken ons ook allemaal de tering. Maar met mijn verhaal hiervoor zou er echt een schifting moeten zijn in mensen die überhaupt geholpen mogen worden door de hulpdiensten.
Als je zo met vuurwerk omgaat, vraag je erom!
Greyli
01-01-2026 om 09:29
Van de week hier vuurwerk bij ons huis. Kat was geschrokken en vluchtte weg de straat op, omdat de deur heeel even opstond voor kleuter.
Ik zag wie het waren, toen ik ze vroeg hoe laat ze gingen stoppen. Was het antwoord van deze blonde jongens met blauwe ogen: 'wij waren het niet, wij doen dat niet'
Toen schoot ik ff uit mijn pantoffel. Ik vraag je iets, geef eerlijk antwoord...
Bakblik
01-01-2026 om 10:19
Behalve de NL- alert over topdrukte bij 112 kregen wij ook een alert over een brand in de buurt waarbij asbest vrij kwam.
Dan ga je online toch even kijken waar de brand is. Bij een sluit ramen en deuren is het niet verstandig om naar buiten te gaan. Dan vind je op alarmeringen.nl een locatie die bij mij al twijfel opriep. Een winkelstraat is geen bedrijventerrein. Later ook regionale sites en zelfs landelijke kranten met foto's die ik als local niet herkende.
Meld dan gewoon niets, zorg eerst dat je zeker bent waar de brand is en wat er in de fik staat.
Er zou een vuurwerkwinkel in de fik staan later bleek de brand flink verderop in de straat te zijn.
Inmiddels hebben alle sites wel gerectificeerd.
Koko67
01-01-2026 om 12:10
Greyli schreef op 01-01-2026 om 09:29:
Van de week hier vuurwerk bij ons huis. Kat was geschrokken en vluchtte weg de straat op, omdat de deur heeel even opstond voor kleuter.
Ik zag wie het waren, toen ik ze vroeg hoe laat ze gingen stoppen. Was het antwoord van deze blonde jongens met blauwe ogen: 'wij waren het niet, wij doen dat niet'
Toen schoot ik ff uit mijn pantoffel. Ik vraag je iets, geef eerlijk antwoord...
Grappig dat iedereen het tegenwoordig zo nodig vindt om de kleur ogen en kleur huid te benoemen. Is dat echt zo interessant?
Thora
01-01-2026 om 12:31
Miepjecody schreef op 31-12-2025 om 18:37:
[..]
Het moet niet gekker worden, dat het de schuld van de nieuwsberichten is?
In wat voor verknipt land leven we?
Dat heeft niets met het land te maken. Gewoon logisch nadenken en enig inlevingsvermogen in een ander hebben. En uiteraard kijken wat voor invloed nieuwsberichten in het verleden hebben gehad en daaruit leren. Maar ja, blijkbaar heb je niet door wat de strekking van het bericht is. Geeft niet.
Thora
01-01-2026 om 12:32
Koko67 schreef op 01-01-2026 om 12:10:
[..]
Grappig dat iedereen het tegenwoordig zo nodig vindt om de kleur ogen en kleur huid te benoemen. Is dat echt zo interessant?
Alleen als het om blanken gaat. Ook iets wat onder ergernissen valt.
Schoondochter
01-01-2026 om 12:49
Thora schreef op 01-01-2026 om 12:32:
[..]
In het bericht van diezelfde gebruiker daar iets boven noemt ze een kleurtje, dus deze ergernis is gelukkig onterecht.
Thora
01-01-2026 om 13:06
Schoondochter schreef op 01-01-2026 om 12:49:
[..]
In het bericht van diezelfde gebruiker daar iets boven noemt ze een kleurtje, dus deze ergernis is gelukkig onterecht.
Je hebt gelijk 
Koko67
01-01-2026 om 13:11
Thora schreef op 01-01-2026 om 12:32:
[..]
In een eerdere post schrijft deze poster over “ een jongen met een kleurtje”. En nu in een andere post “ een blonde jongen met blauwe ogen”.
Thora
01-01-2026 om 13:31
Koko67 schreef op 01-01-2026 om 13:11:
[..]
In een eerdere post schrijft deze poster over “ een jongen met een kleurtje”. En nu in een andere post “ een blonde jongen met blauwe ogen”.
Ik zag het. Heb dat ook tegen Schoondochter gezegd die het ook al meldde. Sorry, ik las alleen jouw bericht.