Huiskamer
SuzyQFive
11-01-2026 om 13:51
nlies schreef op 11-01-2026 om 12:08:
[..]
Gewoon mee naar huis nemen. De lege verpakking is veel lichter dan de volle verpakking, die blijkbaar wel gedragen kan worden. Dat lukt ze in Japan ook. Nergens een vuilnisbak te bekennen op straat, ook nergens afval
Een vieze gebruikte verpakking is toch lastiger… Ik breng regelmatig even een pedaalemmerzakje en zeg dat ze het in mijn tuin mogen zetten als ze klaar zijn.
lientje69
11-01-2026 om 14:19
Ted68 schreef op 11-01-2026 om 12:50:
Aan mijn moeder….belde op dat een bekende is overleden: die man was 94… Zegt ze er ook nog bij dat hij zo Jong was…..
In je hoofd blijf je altijd 18 hè?
SombraOnline
11-01-2026 om 14:36
lientje69 schreef op 11-01-2026 om 10:05:
[..]
Is dit iets? Of deze?
https://www.bol.com/nl/nl/p/fearne-by-swan-2-sneden-broodrooster-lily/9200000097525197/
Ahh, wat lief dat je meezoekt!
Die eerste had ik zelf ook gevonden inderdaad, alleen is die helaas blauw
De tweede is niet leverbaar, die zou wel echt perfect geweest zijn!
Neweve
11-01-2026 om 16:47
Ted68 schreef op 11-01-2026 om 12:50:
Aan mijn moeder….belde op dat een bekende is overleden: die man was 94… Zegt ze er ook nog bij dat hij zo Jong was…..
Naja je moeder is natuurlijk (gevoelsmatig) 34 dus haar bekende kan niet ouder zijn dan 40 ![]()
lientje69
11-01-2026 om 16:52
SombraOnline schreef op 11-01-2026 om 14:36:
[..]
Ahh, wat lief dat je meezoekt!
Die eerste had ik zelf ook gevonden inderdaad, alleen is die helaas blauw
De tweede is niet leverbaar, die zou wel echt perfect geweest zijn!
Jammer. Misschien kan je een alert instellen voor die tweede? Soms komen ze weer beschikbaar
Dees!
11-01-2026 om 18:49
SuzyQFive schreef op 11-01-2026 om 13:51:
[..]
Een vieze gebruikte verpakking is toch lastiger… Ik breng regelmatig even een pedaalemmerzakje en zeg dat ze het in mijn tuin mogen zetten als ze klaar zijn.
Dat snap ik niet zo. Wat zit daar dan in dat opeens zo vies is? En anders zelf even een zakje meenemen kan natuurlijk ook.
Yumi
11-01-2026 om 19:05
Yumi schreef op 10-01-2026 om 22:19:
Al een paar dagen buikgriep, vandaag is het erger geworden. Voel me vooral misselijk en vanmiddag dacht ik even dat ik maar beter op het toilet kon blijven. Hoop dat het morgen wat beter gaat.
Toen ik gisterenavond in bed lag en bijna sliep dacht ik ineens te weten waar die "buikgriep" vandaan kwam.
Gelezen dat vitamine K2, samen met D3 een positief effect geeft voor long covid patiënten. Bijwerking vitamine K2 maagklachten en diarree. Terugkijkend naar de afgelopen week, dag 1, 's morgens ingenomen laat in de middag al maag en buikpijn en de volgende dag was het raak. Vandaag niks ingenomen en de klachten zijn bijna verdwenen.
Bakblik
11-01-2026 om 19:21
Dees! schreef op 11-01-2026 om 18:49:
[..]
Dat snap ik niet zo. Wat zit daar dan in dat opeens zo vies is? En anders zelf even een zakje meenemen kan natuurlijk ook.
Jaren geleden gingen wij soms hele dagen naar duin om de kinderen (5-12 jaar) te trainen om op helend vlak te lopen. Een duingebied waar je ook van de paden af mag. Altijd flinke picknick mee en dus op voorhand al een zak voor het afval.
Het plan was om in latere vakanties in de bergen in Frankrijk en Scandinavië te gaan wandelen. Daar staat echt niet elke 30 meter een vuilnisbak. Mijn kinderen weten niet beter dan dat je afval me maar huis neemt.
Afgelopen zomer ging dochter met vriendinnen picknicken in en park. Ze was de enige met een zakje voor afval bij zich.
Herfstappeltaart
11-01-2026 om 19:34
Bakblik schreef op 11-01-2026 om 19:21:
[..]
Jaren geleden gingen wij soms hele dagen naar duin om de kinderen (5-12 jaar) te trainen om op helend vlak te lopen. Een duingebied waar je ook van de paden af mag. Altijd flinke picknick mee en dus op voorhand al een zak voor het afval.
Het plan was om in latere vakanties in de bergen in Frankrijk en Scandinavië te gaan wandelen. Daar staat echt niet elke 30 meter een vuilnisbak. Mijn kinderen weten niet beter dan dat je afval me maar huis neemt.
Afgelopen zomer ging dochter met vriendinnen picknicken in en park. Ze was de enige met een zakje voor afval bij zich.
Wij hebben onze kinderen ook altijd geleerd om geen afval op straat te gooien. Ik kan me nog een avondvierdaagse op de basisschool van ze herinneren waar een jongetje een leeg appelsap-pakje op straat gooide, erop stampte en daarna gewoon verder wandelde. Moeder liep erbij en zei niks. Ik vond dat heel raar.
Schemerlampje
11-01-2026 om 19:59
Dees! schreef op 11-01-2026 om 18:49:
[..]
Lege blikjes, waar dan toch nog wat restjes in zitten, die dan lekker gaan plakken in je tas?
Dees!
11-01-2026 om 22:12
Schemerlampje schreef op 11-01-2026 om 19:59:
[..]
Lege blikjes, waar dan toch nog wat restjes in zitten, die dan lekker gaan plakken in je tas?
Die horen ook niet in de prullenbak.
Maar goed, daar zou ik dan dus dat zakje voor meenemen.
Layka.12
11-01-2026 om 22:34
Loulou39 schreef op 11-01-2026 om 13:16:
[..]
Dank je!
Nee, er staat helaas geen telefoonnummer voor dit soort dingen buiten kantooruren. Er staat wel dat ze 24 uur per dag de meldingen die binnenkomen beoordelen op prioriteit.
Blijkbaar vinden ze dit geen prioriteit 🤔
Is het een woningcorporatie? Als dat zo is kijk dan eens of er een huurdersvereniging is en kaart het daar aan.
Je hebt er echt recht op nl! Anders moeten ze elektrische kacheltjes verschaffen en de kosten van het gebruik zijn voor hun.
DGHK
11-01-2026 om 23:07
Ik heb me de afgelopen weken het schompes gewerkt. Ons filiaal wordt verbouwd (supermarkt) en is vanaf nu een maand gesloten.
Heb zoveel overuren gemaakt dat ik nu 3 weken niet hoef te werken.
Blijkt nu dat er komende dinsdag een teamfoto wordt gemaakt, alvast voor de heropening. Normaal gebeurd dat op de dag zelf.
Toen we vanavond naar huis gingen zei iedereen tegen elkaar, tot dinsdag!
Ik dacht, wat is er dinsdag dan? Dan wordt dus die foto gemaakt in een ander filiaal.
En ik ben niet gevraagd. Blijkbaar omdat ik nu vakantie heb.
Lekker excuus, want dat hebben meerdere collega's, die wel gevraagd zijn.
Ik ga per 1 april uit dienst, en daar word ik met de dag blijer van.
Ik hoor er nu al niet meer bij.