Huiskamer
lientje69
13-01-2026 om 18:28
kerst schreef op 13-01-2026 om 17:49:
[..]
Misschien te zwaar getraind?
Ik heb die hoge piep ook regelmatig, als bijwerking ook van de hydrochloorthiazide tegen hoge bloeddruk. Of als ik te druk heb gehad. Teveel stress.
Ik denk het inderdaad. Wist trouwens niet dat het ook een medicatie bijwerking kon zijn. Ga even het farmaceutische kompas raadplegen. Is wel een ander soort bloeddrukmedicatie die heb maar wie weet. Kan ik het morgen gelijk bespreken bij de huisarts.
Mmm. Tinnitus 0,1-1 % als bijwerking. Dat zou toch ook weer stug zijn als ik dat dan nét heb... Vervelende is ook dat dit ook een gevolg van hersenschade kan zijn... iets met kip of ei...
Broodjebrie
13-01-2026 om 19:03
ik erger me eraan dat ik nauwelijks wat proef of ruik. Verkoudheid is nog wat aanwezig. Heb een pan chili con carne gemaakt en zelfs dat rook ik amper.
Doet me denken aan corona, toen ik dat had rook en proefde ik ook niks.
kerst
13-01-2026 om 19:04
Broodjebrie schreef op 13-01-2026 om 19:03:
ik erger me eraan dat ik nauwelijks wat proef of ruik. Verkoudheid is nog wat aanwezig. Heb een pan chili con carne gemaakt en zelfs dat rook ik amper.
Doet me denken aan corona, toen ik dat had rook en proefde ik ook niks.
Vervelend, beterschap.
Broodjebrie
13-01-2026 om 19:07
kerst schreef op 13-01-2026 om 19:04:
[..]
Vervelend, beterschap.
Dank je wel. Ben al sinds oud en nieuw verkouden, daarna ging het met mijn vader even heel slecht dus ik vermoed dat de verkoudheid door stress wat langer duurt.
Maar de verkoudheid wordt al minder dus dat scheelt al een stuk ♥️
Koettie
13-01-2026 om 19:31
Koettie schreef op 12-01-2026 om 17:48:
[..]
Knie en heup vallen nu wel mee gelukkig maar blijkbaar ook een spier in mn borst verrekt, die doet wel gemeen zeer
En sinds vanmorgen meer en mn nek is helemaal stijf en voelt spierpijnerig. Voel met met het uur meer pijntjes. Mn schouder en arm ook stijf en beurs en nu opeens mn rug ook?? en toen bedacht ik me dat ik misschien gewoon ongesteld moet worden dus daar hoop ik nu maar op.
lientje69
13-01-2026 om 19:36
Koettie schreef op 13-01-2026 om 19:31:
[..]
En sinds vanmorgen meer en mn nek is helemaal stijf en voelt spierpijnerig. Voel met met het uur meer pijntjes. Mn schouder en arm ook stijf en beurs en nu opeens mn rug ook?? en toen bedacht ik me dat ik misschien gewoon ongesteld moet worden dus daar hoop ik nu maar op.
Klinkt niet fijn koettie, sterkte gewenst!
Broodjebrie voor jou ook beterschap!
Jujubee
14-01-2026 om 07:24
Yumi schreef op 13-01-2026 om 17:59:
[..]
We hadden tot ongeveer 'n half jaar geleden een groep die gezamenlijk, een keer in de week een opruim rondje door wijk deed. Gestopt, is niet meer te doen de norm is inderdaad pleur maar meer. De Gemeentelijk ophaaldienst was vandaag na de sneeuw aan het opruimen, die waren terecht flink aan het mopperen.
Hier in de buurt flikkeren ze ook maar alles op de grond. Ik stoor me er ook enorm aan. Sommige buren gooien het gewoon uit hun raam of uit de auto op de parkeerplaats. Waarom zou je het mee naar boven nemen toch? Gewoon op straat smijten. Ik stoor me vooral aan de oude boterhammen en restjes McDonalds burgers want mijn hond duikt altijd weer in de berm omdat er weer wat ligt. Ik snap er nooit wat van, dat mensen dingen op straat gooien, maar ja ik mocht als kind al niks op straat gooien, dat moest mee in mijn jaszak of broekzak en thuis gooide je dat gewoon weg. En zo braaf ben ik mijn hele leven gebleven. Ik zie ook zo vaak pubers rondfietsen met zakken chips en blikjes en die kwakken ze dan zo in de berm neer. Die hele berm rond de school ligt vol met troep. Ik vind het zo'n bizarre gewaarwording.
Jujubee
14-01-2026 om 07:27
Koettie schreef op 13-01-2026 om 19:31:
[..]
He bah, wat naar zeg. Veel beterschap! Vallen met de fiets met dit weer is mijn grootste nachtmerrie. Zo eng altijd. En het klinkt alsof je een flinke klap gemaakt hebt. Doe rustig aan. Misschien even langs de huisarts?
Ook beterschap voor Broodjebrie en Lientje.
Mick87
14-01-2026 om 13:09
Jujubee schreef op 14-01-2026 om 07:24:
[..]
Hier in de buurt flikkeren ze ook maar alles op de grond. Ik stoor me er ook enorm aan. Sommige buren gooien het gewoon uit hun raam of uit de auto op de parkeerplaats. Waarom zou je het mee naar boven nemen toch? Gewoon op straat smijten. Ik stoor me vooral aan de oude boterhammen en restjes McDonalds burgers want mijn hond duikt altijd weer in de berm omdat er weer wat ligt. Ik snap er nooit wat van, dat mensen dingen op straat gooien, maar ja ik mocht als kind al niks op straat gooien, dat moest mee in mijn jaszak of broekzak en thuis gooide je dat gewoon weg. En zo braaf ben ik mijn hele leven gebleven. Ik zie ook zo vaak pubers rondfietsen met zakken chips en blikjes en die kwakken ze dan zo in de berm neer. Die hele berm rond de school ligt vol met troep. Ik vind het zo'n bizarre gewaarwording.
Net weer een klein half uurtje rondje opruimen gedaan. Het voelt als vechten tegen de bierkaai. Maar niets doen is geen optie. En ik haal er voldoening uit. Ik kreeg ook nog van twee passanten een compliment dat ik dit doe. Zij zien ook steeds meer zwerfafval.
Ik denk dat mensen inderdaad makkelijker worden met overal maar vuil rondgooien. Maar zie tegelijkertijd ook dat prullenbakken in de buurt uitpuilen. Dus de gemeente heeft hier ook wel een aandeel in.
Zag trouwens ook weer heel veel brood en andere etenswaren liggen. Echt wat bezielt mensen ?
Merk Wel dat ik er moedeloos van word. Maar ja dan maar opruimen. Dan gebeurt er nog iets.
Nehalennia
14-01-2026 om 13:43
Aan date. Leek aanvankelijk erg leuke man maar lijkt lunchdate te beschouwen als gratis therapiesessie. Zijn collega's zijn niet leuk, hij zou meer willen sporten maar hij vindt de motivatie niet, zijn moeder zeurt aan zijn hoofd. Toen ie klaar was met zijn eigen leven afbranden wilde ie dat van mij gaan problematiseren. Needless to say; er komt geen volgende date.
Broadway
14-01-2026 om 14:35
bij Bol.com maandag een bestelling gedaan
- lever maar af bij postnl punt x
- (maandag) Bedankt voor je bestelling! we leveren het af bij postnl punt X op dinsdag!
- (dinsdag) Helaas het het niet gelukt om te bezorgen, we sturen je pakket naar een postnl Punt...
- (Woensdag) we bezorgen je pakket vandaag bij postnl punt *privé-adres* (uhmmmm)
- (woensdagmiddag) Helaas konden we je pakket niet bezorgen, we brengen je pakket naar Postnl punt Y (ook in mijn dorp, maar heel ergens anders)
Laatste update: 14 januari om 14:06 uur
Let op: het ophaaladres kan nog veranderen.
Ik hoop dat ik het zaterdag niet 200km verderop op hoef te halen...
ik verwacht gewoon chaos en vertraging door de naweeën van de sneeuw, maar zeg dat dan. ik heb geen haast, maar kan dat nergens aangeven dus dan krijg je dit.
Dolfje
14-01-2026 om 14:37
Nehalennia schreef op 14-01-2026 om 13:43:
Aan date. Leek aanvankelijk erg leuke man maar lijkt lunchdate te beschouwen als gratis therapiesessie. Zijn collega's zijn niet leuk, hij zou meer willen sporten maar hij vindt de motivatie niet, zijn moeder zeurt aan zijn hoofd. Toen ie klaar was met zijn eigen leven afbranden wilde ie dat van mij gaan problematiseren. Needless to say; er komt geen volgende date.
Groot gelijk!
Broodjebrie
14-01-2026 om 15:20
Broadway schreef op 14-01-2026 om 14:35:
bij Bol.com maandag een bestelling gedaan
- lever maar af bij postnl punt x
- (maandag) Bedankt voor je bestelling! we leveren het af bij postnl punt X op dinsdag!
- (dinsdag) Helaas het het niet gelukt om te bezorgen, we sturen je pakket naar een postnl Punt...
- (Woensdag) we bezorgen je pakket vandaag bij postnl punt *privé-adres* (uhmmmm)
- (woensdagmiddag) Helaas konden we je pakket niet bezorgen, we brengen je pakket naar Postnl punt Y (ook in mijn dorp, maar heel ergens anders)
Laatste update: 14 januari om 14:06 uur
Let op: het ophaaladres kan nog veranderen.
Ik hoop dat ik het zaterdag niet 200km verderop op hoef te halen...
ik verwacht gewoon chaos en vertraging door de naweeën van de sneeuw, maar zeg dat dan. ik heb geen haast, maar kan dat nergens aangeven dus dan krijg je dit.
Hier hetzelfde gezeik met leveringsproblemen.
Ben net nog naar 2 ophaalpunten hier in het centrum geweest, maar daar hebben ze het ook niet bezorgd.
Dan zal het wel morgen of vrijdag worden bezorgd..
Broadway
14-01-2026 om 15:50
zo vervelend. paar dagen later vind ik niet erg. mij steeds op laten letten omdat je zonder overleg het adres verandert waar je wil bezorgen is irritant. het gaat ook om een flink bedrag
Broodjebrie
14-01-2026 om 17:41
mijn pakketje bleek bij de buurman van 3 huizen verderop te liggen, mysterie opgelost