Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Herfstappeltaart schreef op 18-01-2026 om 08:05:

Ik heb sinds woensdag erge lage rugpijn. Ik moet steeds halverwege de nacht paracetamol gaan slikken in de hoop dat ik in slaap val, anders is de pijn niet te harden. Overdag beweeg ik zoveel mogelijk zodat het niet helemaal verstijfd. Maar wat een ellende, hoop dat het snel over gaat.

Dat klinkt als een goede aanpak, blijven bewegen. De yogahoudingen voor je beweegsessie die ik van harte kan aanbevelen zijn: kat-koe (chakravakasana) en deze eindigen in kindhouding (balasana). In bed en op je rug liggend: 1 been tegelijk knie richting je oksel bewegen. Heel, heel voorzichtig uiteraard.

Vergeet niet te ademen bij pijn. Doorademen helpt enorm. Zingen en meehummen ook, dat heeft bovendien invloed op je nervus vagus. Goed voor je herstel, voor je ontspanning. Want het klinkt als enorme spanning, en -hopelijk wordt ik nu niet te ‘zweverig’- emoties kunnen zich nestelen in je lichaam. Het loont de moeite om te onderzoeken welke emoties opgeslagen zitten. Wees niet verrast als deze loskomen zodra de spieren weer ontspannen.

Beterschap

Sterkte Herfstappeltaart en Dolfje! 🌸

Hier ook een rotnacht, ik kan nog steeds niet in mijn favoriete slaaphouding liggen met mijn zere knie van het vallen een tijdje terug, die is nog zo dik en blauw. Bovendien kreeg ik heel erg last van mijn maag halverwege de nacht, en uiteraard ging meteen de piekermodus weer aan.

voor alle slechte slapers. Fnuikend voor je energiepeil. 

Hier ook slecht geslapen 
Maar meer door man
Nou ja, zijn telefoon dan 
Om 4 uur vannacht was het ineens pling pling 
En toen heb ik een hele poos wakker gelegen 

ToetieToover schreef op 18-01-2026 om 09:05:

[..]

Dat klinkt als een goede aanpak, blijven bewegen. De yogahoudingen voor je beweegsessie die ik van harte kan aanbevelen zijn: kat-koe (chakravakasana) en deze eindigen in kindhouding (balasana). In bed en op je rug liggend: 1 been tegelijk knie richting je oksel bewegen. Heel, heel voorzichtig uiteraard.

Vergeet niet te ademen bij pijn. Doorademen helpt enorm. Zingen en meehummen ook, dat heeft bovendien invloed op je nervus vagus. Goed voor je herstel, voor je ontspanning. Want het klinkt als enorme spanning, en -hopelijk wordt ik nu niet te ‘zweverig’- emoties kunnen zich nestelen in je lichaam. Het loont de moeite om te onderzoeken welke emoties opgeslagen zitten. Wees niet verrast als deze loskomen zodra de spieren weer ontspannen.

Beterschap

Dankje voor de tips 

Loulou39 schreef op 18-01-2026 om 09:11:

Hier ook een rotnacht, ik kan nog steeds niet in mijn favoriete slaaphouding liggen met mijn zere knie van het vallen een tijdje terug, die is nog zo dik en blauw. Bovendien kreeg ik heel erg last van mijn maag halverwege de nacht, en uiteraard ging meteen de piekermodus weer aan.

O bah, ook sterkte voor jou!

Sterkte voor iedereen met pijn en slechte slapers.

Ik ben nog steeds veel wakker in de nacht maar val sinds een medicatie wissel gelukkig wel weer sneller in slaap.

ToetieToover schreef op 18-01-2026 om 09:05:

[..]

Beterschap

Ik heb de yogahoudingen even opgezocht en ze zijn me inderdaad bekend van mijn sport (bodytraining). Ik ga het voorzichtig proberen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.