Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Bij ons is de kluis gewoon op de normale manier vanaf 2 kanten bereikbaar. Binnen en buiten kan je de code invoeren en het er zelf uit halen.

BlairW schreef op 06-02-2026 om 09:02:

[..]

Het is soms zo simpel hè…volgens mij staan hier inderdaad alle sporten op 😁 thanks! Ik kwam allemaal schema’s tegen waar naar de helft van de sporten op stond. Curling, freestyle skieën, biatlon, kunstschaatsen enz stond er dan allemaal niet bij. Volgens mij alleen de sporten die het “belangrijkst” zijn. Ik heb HBO Max, dus volgens mij kan ik ook alles gewoon zien gelukkig!

ik heb chatgpt gevraagd die ook met allemaal halve dingen kwam (lijstje dat de nos uitzend, lijstje met NL sporters en hun planning, etc) en deze site als laatste optie, dus ik heb het niet zelf bedacht. wel bedankt, want nu heb ik het ook!

Ik ben op vakantie en ineens snotverkouden, en net nu we later vandaag op excursie gaan. 

Als kind had zoon heftige bloedneuzen na een val van de schommel. Jaren mee getobd tot hij 5 jaar geleden eindelijk met zilverchloride behandeld is.  Dat mag pas vanaf 16. 5 Jaar ging het hartstikke goed. 
Sinds ruim 2 weken is het in volle hevigheid terug. Moest hem eergisteren ophalen van werk, want als hij ging fietsen, en zijn hartslag een pietsje omhoog ging dan begon het weer. 
Afspraak bij de dokter gemaakt, want dit gaat niet vanzelf over. Hij is 20 dus ik hoefde niet mee. Zalfje gekregen en het advies om "het nog even aan te kijken". 
Dat wordt een leuke stage vanaf volgende week. 3 tot 5 keer per week 20 minuten zitten om je bloedneus te stelpen en dan wel een paar uur rustig doen om het niet opnieuw te laten beginnen. Zijn werk is vrij fysiek😭. 

aan de bureau stoel op me werk.. hij rolt niet mee en zit ook niet lekker 

Aan de langsrazende auto's.

En aan mijn eigen rij- angst, waardoor die stomme bloeddruk ook weer omhoog gaat.

Het geleuter van de dj op de muziekzender😠

kerst schreef op 06-02-2026 om 11:32:

Het geleuter van de dj op de muziekzender😠

Zeer ergerlijk idd. En  dan om het half uur reclame of om het kwartier als je pech hebt. Dan blijft er niet zoveel tijd over voor een muziekje. 

BlairW schreef op 05-02-2026 om 23:08:

[..]

Wij doen ook dingen niet in de kluis, omdat het niet past. Grotere dozen schuiven door het draaien en stoppen (dan wiebelt die hele trommel zeg maar) nogal eens naar buiten en dan komt het vast te zitten. Dan gaat de hele kluis in storing en moet er iemand heen om die doos er uit te halen en de kluis te resetten. En in de tussentijd kan er dus niemand medicatie afhalen. Dan liever 1 doos minder in de kluis dan het risico op vastlopen.
En je kan een andere apotheek kiezen, als deze zo slecht is. Je zit niet vast aan een apotheek verder.

Jammer dat het lijkt alsof je je aangevallen voelt omdat jij ook in een apotheek werkt. Dat is niet mijn bedoeling maar deze apotheek is gewoon niet zo goed. En er is voor mij een reden waarom ik de apotheek liever niet in wil. Je weet niet waar ik woon, dus je weet ook niet of ik makkelijk een andere kan kiezen.

En het gaat niet om een grote doos, maar meerdere kleinere. Die altijd in twee vakken gedaan worden. 
En dat was mijn ergernis, daar gaat dit topic over. 

BlairW schreef op 04-02-2026 om 19:59:

[..]

Ik snap dat beleid ook echt niet. Ik snap wel dat je niet iedereen altijd maar een duur geneesmiddel wil geven. Als het goedkoper kan dan is het mooi. Maar ik vind dat als het niet kan, het geen probleem moet zijn. En dat is het nu wel. Een patiënt kan eventueel een medische noodzaak regelen, zodat het dus wel vergoed wordt. Maar dan wordt het een probleem van de apotheek. Er is er altijd 1 die er slechter van wordt, maar dat is nooit de verzekering zelf en dat vind ik geen goede regeling.

Het is niet eens altijd het goedkoopste middel. Zo weet ik dat CZ Saxenda niet meer vergoed en moet je een ‘alternatief’. Inmiddels is Saxenda goedkoper dan de alternatieven. 

Gek genoeg krijg ik wel gewoon steeds Saxenda, terwijl ik wel bij CZ zit (maar heb zorg voor de zorg polis, misschien maakt dat nog verschil). 

SuzyQFive schreef op 06-02-2026 om 12:34:

[..]

Het is niet eens altijd het goedkoopste middel. Zo weet ik dat CZ Saxenda niet meer vergoed en moet je een ‘alternatief’. Inmiddels is Saxenda goedkoper dan de alternatieven.

Gek genoeg krijg ik wel gewoon steeds Saxenda, terwijl ik wel bij CZ zit (maar heb zorg voor de zorg polis, misschien maakt dat nog verschil).

Volgens mij zijn heel veel van die alternatieven niet leverbaar. Dat is bij ons ook, geeft verzekering aan dat merk x preferent is en dat is dan niet leverbaar. 

Nikki1973 schreef op 06-02-2026 om 12:17:

[..]

Jammer dat het lijkt alsof je je aangevallen voelt omdat jij ook in een apotheek werkt. Dat is niet mijn bedoeling maar deze apotheek is gewoon niet zo goed. En er is voor mij een reden waarom ik de apotheek liever niet in wil. Je weet niet waar ik woon, dus je weet ook niet of ik makkelijk een andere kan kiezen.

En het gaat niet om een grote doos, maar meerdere kleinere. Die altijd in twee vakken gedaan worden.
En dat was mijn ergernis, daar gaat dit topic over.

Ik voel me niet aangevallen, ik geef alleen aan hoe sommige dingen soms ook werken. Ik probeer gewoon wat meer inzicht in te geven, zodat er wat meer begrip komt voor het werk dat daar gedaan wordt. Dat heeft verder niks met jou persoonlijke ergernis te maken, het was geen “kritiek” op je ergernis of zo. Jammer dat je dat zo ziet. En de opmerking nu over overstappen komt ook niet uit het niks. Veel mensen weten namelijk niet dat de apotheek vrije keus is en zitten bijvoorbeeld bij de apotheek die bij de huisarts in het pand zit, omdat ze denken dat dat moet. Maar je mag gewoon overstappen gelukkig

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.