Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Hier ook nog wit buiten, vieze troep, hopelijk snel weg, een zonnetje zou beter zijn.

JtM

JtM

16-02-2026 om 16:16 Topicstarter

Ik voel alweer een koortslip opkomen... Dat is al de derde of vierde dit jaar
Fijn al die stress.

kerst schreef op 16-02-2026 om 11:19:

[..]

Rust is heel belangrijk. Lief dat je hem zo in de watten legt !

Tip; elke dag zelfgemaakte kippensoep en elke avond een vers gesneden ui naast het bed( helpt mij goed)

En schaf een doosje wax oordoppen aan.

Check kippensoep, noise cancelling koptelefoon en wondermiddel Vicks Blue! Die laatste had hij zelf nooit gekocht want hij boycot Amerikaanse producten. Jammer voor hem dat ik voorlopig helemaal zelf de boodschappen moet halen en niet op die app kijk . Ze helpen super goed tegen de hoest. Tip voor mede hoesters. Maar volgende keer wil hij Ricola. 

JtM schreef op 16-02-2026 om 16:16:

Ik voel alweer een koortslip opkomen... Dat is al de derde of vierde dit jaar
Fijn al die stress.

Extra vitamine B schijnt te kunnen helpen het te voorkomen. 

Thora schreef op 17-02-2026 om 11:23:

[..]

Extra vitamine B schijnt te kunnen helpen het te voorkomen.

Ik zweer bij lysine tabletten. Als ik een koortslip voel op komen dan slik er twee en voor het slapen gaan nog twee. Meer is vaak niet nodig. Koortslip breekt niet door.

Je kan er wel darmklachten van krijgen. Ik heb daar zelf geen last van maar een familielid weer wel. Maar alles is beter dan een koortslip. 

Mijn rechterbeen deed ff raar en toen ging ik overzij. Nu doet mijn voet ook nog pijn.

JtM

JtM

17-02-2026 om 16:08 Topicstarter

Grindelwald schreef op 17-02-2026 om 13:43:

[..]

Ik zweer bij lysine tabletten. Als ik een koortslip voel op komen dan slik er twee en voor het slapen gaan nog twee. Meer is vaak niet nodig. Koortslip breekt niet door.

Die krijg ik niet weg, zelfs niet als ze doormidden gebroken zijn. Oplossen in water lukt helaas ook niet. Sowieso, mijn koortslippen dit jaar komen voort uit stress. Dan werkt (bij mij) extra vitamines niet helaas. 

JtM schreef op 17-02-2026 om 16:08:

[..]

Die krijg ik niet weg, zelfs niet als ze doormidden gebroken zijn. Oplossen in water lukt helaas ook niet. Sowieso, mijn koortslippen dit jaar komen voort uit stress. Dan werkt (bij mij) extra vitamines niet helaas.

Ja het zijn wel grote tabletten inderdaad. 

Ik erger me aan mijn ouwe trouwe schoentjes. Dit is de 7e winter dat ik ze bijna dagelijks draag. Inmiddels heb ik van hetzelfde merk "de opvolgers" in huis (al 3 jaar) maar die zitten lang niet zo lekker als deze. 
Ze zijn wel echt helemaal af,  er laten naadjes los, er mist zelfs een stukje. 
Ik ben al 3 jaar op zoek of er ergens nog een paar te krijgen is maar nog niet gelukt en de kansen worden steeds kleiner. 
Ik denk dat ik binnenkort afscheid van ze moet nemen. 😭
Waarom slijten goede schoenen "zo snel" 😭😭😭

Bakblik schreef op 17-02-2026 om 17:46:

Ik erger me aan mijn ouwe trouwe schoentjes. Dit is de 7e winter dat ik ze bijna dagelijks draag. Inmiddels heb ik van hetzelfde merk "de opvolgers" in huis (al 3 jaar) maar die zitten lang niet zo lekker als deze.
Ze zijn wel echt helemaal af, er laten naadjes los, er mist zelfs een stukje.
Ik ben al 3 jaar op zoek of er ergens nog een paar te krijgen is maar nog niet gelukt en de kansen worden steeds kleiner.
Ik denk dat ik binnenkort afscheid van ze moet nemen. 😭
Waarom slijten goede schoenen "zo snel" 😭😭😭

7 winters en dan vindt je, dat ze snel slijten? Of moet ik het met een knipoog lezen?

Wij hadden net de spelen opstaan. En de dames wonnen zilver. Best knap vond ik.
Maar verschillende journalisten bleven er maar op hameren of ze er wel blij mee waren. Of ze wel àlles gegeven hadden. Hoe het kon dat ze er toch blij mee waren want had ook goud kunnen zijn enz enz.
Ik kijk normaal geen sport dus misschien gaat het altijd zo. Maar mogen die meiden gewoon blij zijn met hun zilver.

Paar weken geleden, navulzakken handzeep gekocht, één was wat plakkerig, doekje erover en in voorraadkast gezet. Vandaag pak ik een paar plastic tas onderuit de kast en pak in e.a. witte smurrie. Ja hoor, die zak was lek en nu leeg, via 2 planken eronder in die tas terecht gekomen en alles zat onder. Verpakking doosjes waren zacht geworden en heeft afgegeven. Dacht het eerst met een droge doek op te nemen en daarna met een vochtige doek... het was niet te doen, ben 'n uur bezig geweest  Het word wel goed schoon... met een halve liter zeep 

Yumi schreef op 17-02-2026 om 17:58:

[..]

7 winters en dan vindt je, dat ze snel slijten? Of moet ik het met een knipoog lezen?

Dat moet keer met een knipoog lezen inderdaad. Ik heb spijt dat ik diezelfde winter geen tweede paar had gekocht. Het is lang geleden dat ik zulke fijne schoenen had. Die opvolgers zitten lang zo lekker niet. 

Bakblik schreef op 17-02-2026 om 18:29:

[..]

Dat moet keer met een knipoog lezen inderdaad. Ik heb spijt dat ik diezelfde winter geen tweede paar had gekocht. Het is lang geleden dat ik zulke fijne schoenen had. Die opvolgers zitten lang zo lekker niet.

Ik heb ooit een paar sandalen gekocht die direct als gegoten zaten. Op vakantie kilometers mee gelopen. Na de vakantie dacht ik: ik koop direct nog een paar, voor als deze versleten zijn. Niet meer te krijgen  Niet online en niet in de wijde omtrek.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.