Huiskamer
Auwereel
22-02-2026 om 15:01
Ik weet niet of het onder ergeren moet, of onder verbaasd of woedend, maar ik heb net een artikel gelezen in de NRC over per ongeluk vergiftigd worden door drugs gesmokkeld in drank, eten of drinken. De oude jenever due je als geschenk hebt gekregen is her laatste wat je drinkt, want het was vloeibare amfetamine. Denk je te toasten met champagne, blijkt dat er vloeibare mdma in te zitten. En uiteraard niemand die op het idee komt om te testen op vergiftiging.
Twee voorbeelden met drank, maar het kan ook in gembersiroop of fruitpulp zitten...
Bakblik
22-02-2026 om 15:06
Auwereel schreef op 22-02-2026 om 15:01:
Ik weet niet of het onder ergeren moet, of onder verbaasd of woedend, maar ik heb net een artikel gelezen in de NRC over per ongeluk vergiftigd worden door drugs gesmokkeld in drank, eten of drinken. De oude jenever due je als geschenk hebt gekregen is her laatste wat je drinkt, want het was vloeibare amfetamine. Denk je te toasten met champagne, blijkt dat er vloeibare mdma in te zitten. En uiteraard niemand die op het idee komt om te testen op vergiftiging.
Twee voorbeelden met drank, maar het kan ook in gembersiroop of fruitpulp zitten...
Heel eng inderdaad, ik las het gisteren ook. Je durft nu bijna niet meer te vertrouwen dat je eten zuiver is.
Herfstappeltaart
22-02-2026 om 16:32
Auwereel schreef op 22-02-2026 om 15:01:
wat erg...
Auwereel
22-02-2026 om 17:40
Herfstappeltaart schreef op 22-02-2026 om 16:32:
[..]
wat erg...
Dit probleem wordt ook niet herkend bij politie en spoedeisende hulp.
Het verhaal over de champagne speelde zich af op oudejaarsavond. Een paar feestgangers bij een feestje proeven vooraf de champagne, oordeel: jakkes wat goor, zeker te lang gestaan. Proevers worden later op de avond erg ziek maar politie denkt, jaja, dertigers die lekker doorhalen op oud en nieuw, daar besteden we geen aandacht aan.
Bij het verhaal van de jenever was bijna getoast op de overledene met de jenever die hem omgebracht had. Die persoon was 80+, dus die zal wel zijn overleden aan een hersenbloeding. Gelukkig had het merendeel van het gezelschap geen zin in oude jenever midden op de dag.
Kampeerder
22-02-2026 om 18:05
Netherfield schreef op 22-02-2026 om 18:02:
Aan man die onderweg is naar mannengriep.
Does lief!
Jij weet helemaal niet hoe erg mannengriep is. 🤔🥴🤪🤣