Huiskamer
Broodjebrie
03-03-2026 om 15:16
Herfstappeltaart schreef op 03-03-2026 om 11:02:
Aan Wehkamp en Riverty. Wil ik netjes mijn nieuwe t-shirts betalen dus ik klik op Riverty, waar je kunt inloggen. Ik mijn email ingevuld en er werd gezegd: er is een verificatiecode gestuurd. Ik wachten en wachten, er komt niks binnnen. Weer code aangevraagd, weer wachten, wachten....niks. Schiet lekker op zo.
In je spam gekeken?
Bailey26
03-03-2026 om 16:38
Mooi weer betekent ook meer katten in de tuin. En daar gaat mijn eigen (binnen)kat niet zo goed op. Die is weer begonnen met het pissen tegen de deuren aan 
Herfstappeltaart
03-03-2026 om 16:48
Broodjebrie schreef op 03-03-2026 om 15:16:
[..]
In je spam gekeken?
Ja daar heb ik gekeken en ook al twee keer opnieuw geprobeerd, zowel op chromebook als telefoon, maar het lukt gewoon niet
Rogue
03-03-2026 om 17:02
Bailey26 schreef op 03-03-2026 om 16:38:
Mooi weer betekent ook meer katten in de tuin. En daar gaat mijn eigen (binnen)kat niet zo goed op. Die is weer begonnen met het pissen tegen de deuren aan
ik woon in een kat rijke buurt, en sinds mijn kat is overleden, komen ze steeds meer in de tuin vaak gebruiken ze onze tuin om door te steken.
maar laatste zaten ze als een stel dak duiven op de tafel, tussen de planten en van de week lag er eentje boven op de schuur
toen we er net woonde zat er een keer eentje voor het raam, en dat vond mijn wijlen opa kitty niet zo leuk. (was dat niet gewend, woonde daarvoor op 3h achter)
ging helemaal uit zijn plaat
Mick87
03-03-2026 om 17:13
Ergerde me vandaag aan opmerking van collega. De sterfdag en verjaardag van mijn jong overleden broer nadert weer. kreeg ik de vraag: mis je je broer nog? Echt serieus WTF is dat voor rare vraag. Ik zal mijn broer ALTIJD blijven missen. Het zal allemaal goed bedoeld zijn en ee ongelukkig uitkomen, maar wat een domme vraag zeg 
Mick87
03-03-2026 om 17:20
Dit weer ergert me trouwens ook. Inclusief de bijbehorende euforie. Ik snap wel dat mensen het fijn vinden. Maar ik vind de overgang veel en veel te groot. Vandaag m'n ventilator alweer aan gehad vanwege warmte in huis. Pollen alweer in de lucht dus de maximale dosis medicatie ligt alweer klaar, inclusief prednison.
En dan al die mensen die weer uit hun hol kruipen. Hangjeugd hangt weer voor de deur, krijsende kinderen, motors. Echt veeg me op. Ik haat het wonen in de stad steeds meer.
En iedereen die jubelt. Het is eng warm voor de tijd van het jaar. Het is pas maart. Ik erger me ook aan wappies en klimaatontkenners. Die allemaal komen met: "ja ergens in het jaar kruik was het ook warm op deze dag". Ja, maar als je naar de tabellen kijkt zie je dat dit steeds minder uitzonderlijk is. Opwarming gaat snel. En fijn dat iedereen van de zon en warmte geniet. Maar dit gaat in de nabije toekomst natuurlijk erg zorgelijk worden voor natuur, biodiversiteit, onze watervoorziening etc.
Bailey26
03-03-2026 om 17:29
Rogue schreef op 03-03-2026 om 17:02:
[..]
ik woon in een kat rijke buurt, en sinds mijn kat is overleden, komen ze steeds meer in de tuin vaak gebruiken ze onze tuin om door te steken.
maar laatste zaten ze als een stel dak duiven op de tafel, tussen de planten en van de week lag er eentje boven op de schuur
![]()
toen we er net woonde zat er een keer eentje voor het raam, en dat vond mijn wijlen opa kitty niet zo leuk. (was dat niet gewend, woonde daarvoor op 3h achter)
ging helemaal uit zijn plaat
![]()
![]()
Hier ook heel veel katten die buiten lopen (de directe buurvrouw heeft er al 5). Eerder niet zo veel last van. Zelf heb ik 2 katten waarvan er 1 in zijn jonge jaren nog wel eens in de tuin wou zitten. Alle andere katten durfden niet in zijn buurt te komen. Hij gaat nu richting bejaard en ligt liever de hele dag binnen te tukken.
Wij hebben ook een hondje gehad en die joeg alle katten uit de achtertuin. Maar helaas hebben we hem moeten laten inslapen eind januari.
Ik vind het opzich niet erg dat ze in de tuin zitten. Maar dat mijn kat vervolgens de boel weer onder piest wel.
Ik heb nog wat plek in de voortuin voor planten. Had op internet gelezen dat katten bepaalde geurende planten vinden stinken. Hopelijk gaat dat helpen.
Rogue
03-03-2026 om 17:47
Bailey26 schreef op 03-03-2026 om 17:29:
[..]
Hier ook heel veel katten die buiten lopen (de directe buurvrouw heeft er al 5). Eerder niet zo veel last van. Zelf heb ik 2 katten waarvan er 1 in zijn jonge jaren nog wel eens in de tuin wou zitten. Alle andere katten durfden niet in zijn buurt te komen. Hij gaat nu richting bejaard en ligt liever de hele dag binnen te tukken.
Wij hebben ook een hondje gehad en die joeg alle katten uit de achtertuin. Maar helaas hebben we hem moeten laten inslapen eind januari.
Ik vind het opzich niet erg dat ze in de tuin zitten. Maar dat mijn kat vervolgens de boel weer onder piest wel.
Ik heb nog wat plek in de voortuin voor planten. Had op internet gelezen dat katten bepaalde geurende planten vinden stinken. Hopelijk gaat dat helpen.
mijn opa kitty ging op warme dagen ook naar buiten lag dan of in van de stoelen of op de grond halfuurtje tukken en dan weer naar binnen.
soms ging hij even bij de buurvrouw in tuin, vond ze gelukkig niet erg want in haar woorden: het hield ongedierte weg.
dat snap ik kattenpis is echt vervelend, van mij deed het vaak in de ''onkruidhoop'' of tegen de schutting.
klopt, of gebroken eierschalen helpt ook tegen slakken
was je hondje heel oud?
Bailey26
03-03-2026 om 18:05
Rogue schreef op 03-03-2026 om 17:47:
[..]
mijn opa kitty ging op warme dagen ook naar buiten lag dan of in van de stoelen of op de grond halfuurtje tukken en dan weer naar binnen.
soms ging hij even bij de buurvrouw in tuin, vond ze gelukkig niet erg want in haar woorden: het hield ongedierte weg.
dat snap ik kattenpis is echt vervelend, van mij deed het vaak in de ''onkruidhoop'' of tegen de schutting.
klopt, of gebroken eierschalen helpt ook tegen slakken
was je hondje heel oud?
Ja kattenpis is echt verschrikkelijk. Stinkt ook zo enorm
Eierschalen wil ik van het voorjaar ook proberen. Vooral om te voorkomen dat de slakken zich weer tegoed doen aan de jonge plantjes. Vorig jaar hebben ze er een aantal compleet kaal gegeten.
Hondje zou deze maand 17 jaar geworden zijn. Een hele leeftijd maar dat maakt het gemis niet minder. Had hem van mijn vader gekregen toen ik met 18 de deur uit ging. Ben volwassen met hem geworden. Het is nu ook zo stil. Heb nog steeds de neiging om bij binnenkomst te kijken naar de hoek waar zijn mand stond.