Huiskamer
kerst
10-03-2026 om 11:00
Ik erger me aan mensen die me op Facebook feliciteren met mijn verjaardag. Mensen die ik al jaren niet spreek.
Loulou39
10-03-2026 om 12:07
Schoondochter schreef op 10-03-2026 om 11:30:
Ik durf bijna niet meer maar toch... gefeliciteerd!
Hahaha, ik ook niet, maar toch ook: gefeliciteerd Kerst!
Broadway
10-03-2026 om 12:40
Wieder schreef op 10-03-2026 om 10:47:
[..]
Ja, zijn die banden goed? Dan bestel ik die voor de honden, daar kan ik volgens mij 9 maanden mee vooruit, dat scheelt nogal. De katten klimmen overal op en tussendoor, die durf ik geen bandjes om te doen, bang dat ze zichzelf ophangen 😬
sinds ik ze bij mijn honden gebruik heb ik geen ongedierte meer gezien. en ik gebruik er maar 1 per hond per jaar. rond deze tijd om, rond november af.
vaak ook leuke aanbiedingen als je er 2 koopt.
ik had nu deze. dat is best leuk als je ziet dat ze om en om de 40 euro per stuk kosten
https://www.dierapotheker.nl/seresto-halsband-vlooien-en-teken-hond/3591.1/
Netherfield
10-03-2026 om 12:59
Op het intranet van mijn werk stond een blog over nav internationale vrouwendag geschreven door een vrouw. Dat er nog veel ongelijkheid is. Vrouwen een glazen plafond bemerken en de meeste zorgtaken nog altijd door vrouwen worden gedaan. Mijn ergernis? De reacties van de mannen eronder. Er werken in verhouding veel 50+ mannen in onze organisatie en dat is te lezen. Er valt nog een hoop werk te verzetten.
Bakblik
10-03-2026 om 13:59
Netherfield schreef op 10-03-2026 om 12:59:
Op het intranet van mijn werk stond een blog over nav internationale vrouwendag geschreven door een vrouw. Dat er nog veel ongelijkheid is. Vrouwen een glazen plafond bemerken en de meeste zorgtaken nog altijd door vrouwen worden gedaan. Mijn ergernis? De reacties van de mannen eronder. Er werken in verhouding veel 50+ mannen in onze organisatie en dat is te lezen. Er valt nog een hoop werk te verzetten.
Succes!
Had gisteren een gesprek met mijn 21 jarige zoon naar aanleiding van een foto van de bijeenkomst in Amsterdam voor internationale vrouwendag in de krant. Ik dacht dat ik hem had opgevoed met aandacht voor gelijkheid voor man en vrouw. Nou dat viel toch wel tegen. Misschien komt dat door de kringen waar hij nu in zit.
Hij zit voor het derde jaar op een opleiding met voornamelijk mannelijke klasgenoten en ook op zijn stage zijn het voornamelijk mannen. Hij zit en beetje in een testosteron bubbel. Hij zegt er wel wat van als er vrouwonvriendelijke grappen worden gemaakt.
Hij vond dat de emancipatie wel zo ongeveer klaar was. Mam we wonen hier niet in Afghanistan, hier kunnen vrouwen toch hetzelfde worden als mannen, zoveel verschil in salaris zou er ook niet zijn en de gezondheidszorg was hier goed dus vrouwen hadden niks te klagen. Het enige dat niet niet zo goed geregeld was was de veiligheid op straat en dan vooral in de avonden en nachten.
Ik hoop dat mijn toespraak en beetje is geland bij hem en dat hij wat milder wordt met zijn mening.
Wieder
10-03-2026 om 15:16
Broadway schreef op 10-03-2026 om 12:40:
[..]
sinds ik ze bij mijn honden gebruik heb ik geen ongedierte meer gezien. en ik gebruik er maar 1 per hond per jaar. rond deze tijd om, rond november af.
vaak ook leuke aanbiedingen als je er 2 koopt.
ik had nu deze. dat is best leuk als je ziet dat ze om en om de 40 euro per stuk kosten
https://www.dierapotheker.nl/seresto-halsband-vlooien-en-teken-hond/3591.1/
Top, dat scheelt sowieso 30 euro met de spullen die ik nu heb én het gaat veel langer dan drie maanden mee, die ga ik vast bestellen voor in mei!
Rockstar
10-03-2026 om 16:53
Ik erger me aan mijn werk. Ik probeer zoiets simpels te bouwen en het werkt niet, zucht. Soms wou ik dat ik gewoon een makkelijke baan had zonder programmeren.