Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Ik heb een klein wondje op mijn rug, net in de buurt van mijn bh bandje. Ik denk dat ik zelf een puistje heb open gekrabd ofzo. Hoe dan ook, heel irritant.

Aan de NS app, die niet meedeelde dat de tram die ik wilde nemen in Den Haag niet reed vanwege city-pier-city marathon. OV9292 gaf tenminste aan dat er wat was, hoewel die ook als eerste indruk gaf dat-ie reed.
En aan mezelf, want dat de CPC marathon vandaag gelopen zou worden was ik al tegengekomen in mijn werk-app, er zijn collega's bij betrokken. Als ik me dat eerder had gerealiseerd zouden man en ik een rustiger wandeling gehad hebben 

JtM

JtM

16-03-2026 om 09:09 Topicstarter

Ik heb zo'n onrustig, gejaagd gevoel vandaag. Alsof er iets vervelends staat te gebeuren. Wat een onprettig gevoel zeg.

Auwereel schreef op 15-03-2026 om 17:37:

Aan de NS app, die niet meedeelde dat de tram die ik wilde nemen in Den Haag niet reed vanwege city-pier-city marathon. OV9292 gaf tenminste aan dat er wat was, hoewel die ook als eerste indruk gaf dat-ie reed.
En aan mezelf, want dat de CPC marathon vandaag gelopen zou worden was ik al tegengekomen in mijn werk-app, er zijn collega's bij betrokken. Als ik me dat eerder had gerealiseerd zouden man en ik een rustiger wandeling gehad hebben

De NS is sowieso irritant. Hier wordt af en toe de dienstregeling aangepast zonder aankondiging of iets. Dan gaat opeens m'n trein 4 minuten eerder dan normaal. Ik denk dat het te maken heeft met werkzaamheden tussen 2 grotere stations waarvan er eentje op mijn traject lig.

geen ergernis maar ik baal er wel van dat een vriendin zo onzeker is. Lijkt wel of het steeds erger wordt. Ze vraagt steeds meer bevestiging over een bepaald iets, ik geef steeds hetzelfde advies maar het lijkt wel of ze niet durft. Ik begin er soms wel moe van te worden, voel me steeds meer een soort psycholoog. Ik weet waar de oorzaak ligt, en ze heeft er destijds wel therapie voor gevolgd maar ik begin me af te vragen of dat wel genoeg is geweest.

Ik heb een degelijke theepot met een stalen mantel (soort theemuts) 15 jaar geleden gekocht en er zat een deukje in de mantel waar ik toen niks aan gedaan heb. Nu begint de verf ook van de mantel af te schilferen. Dus ik dacht, laat ik ns kijken of ik niet een losse mantel kan kopen, het is zo’n degelijk merk. Wat blijkt, je kunt alles van deze theepot los kopen (dekseltje, theefilter, viltset om de binnenzijde van de mantel te vervangen, een hele nieuwe pot exclusief mantel) BEHALVE? Juist ja. De mantel zelf. 

Er worden weer wegen afgesloten. Zit echt half opgesloten in de wijk en fiets meedere keren per dag heen en weer. Kost me soms per rit tien min meer, word gek. Ontvang ook weer een kaartje waar ik helemaal niets mee kan, zo onduidelijk! 

Ik ben zo moe 🫩 dat ben ik niet gewend. Een heel drukke dag op het werk gehad en nu ben ik op. Eigenlijk moet ik naar mijn zangkoor vanavond maar ik ben zó op...

Altijd gezeik. Al-tijd.

Moosey schreef op 16-03-2026 om 14:28:

Ik heb een degelijke theepot met een stalen mantel (soort theemuts) 15 jaar geleden gekocht en er zat een deukje in de mantel waar ik toen niks aan gedaan heb. Nu begint de verf ook van de mantel af te schilferen. Dus ik dacht, laat ik ns kijken of ik niet een losse mantel kan kopen, het is zo’n degelijk merk. Wat blijkt, je kunt alles van deze theepot los kopen (dekseltje, theefilter, viltset om de binnenzijde van de mantel te vervangen, een hele nieuwe pot exclusief mantel) BEHALVE? Juist ja. De mantel zelf.

Oh ja, ha ha, ik heb hier ook nog een pot staan. De mantel waar het scharnier gebroken na twintig jaar. Net nadat ik een nieuwe pot gekocht had. Omdat ik de pot gebroken had. 

Daarna nooit meer nieuw gekocht. Maar ben nog steeds verliefd op die pot. Deze dus:

0832509002900000_pro_flt_frt_01_1108_1528_3921711.jpg

Hangjeugd ( geen bewoners)  in het portiek. 

Kat heeft overgegeven helemaal achterin de inloopkast. Ik moet een lijst gaan maken welk voedsel welke kat niet tegen kan.

Die tradwives, vreselijk. Wat ze daar leuk aan vinden die meiden, ik snap het niet.

Netherfield schreef op 16-03-2026 om 19:22:

Die tradwives, vreselijk. Wat ze daar leuk aan vinden die meiden, ik snap het niet.

ik denk dat ze er vooral een ''romantisch'' beeld van hebben en blijkbaar geen oudere familieleden hebben die ze kunnen vertellen dat het alles behalve romantisch was

Kampeerder schreef op 16-03-2026 om 18:34:

[..]

Oh ja, ha ha, ik heb hier ook nog een pot staan. De mantel waar het scharnier gebroken na twintig jaar. Net nadat ik een nieuwe pot gekocht had. Omdat ik de pot gebroken had.

Daarna nooit meer nieuw gekocht. Maar ben nog steeds verliefd op die pot. Deze dus:

0832509002900000_pro_flt_frt_01_1108_1528_3921711.jpg

Mijn ouders hebben die ja. Ook echt stom dat daar geen losse mantel van is. 
Ik heb deze

images?q=tbn:ANd9GcQntzeCzRQCT1RBr0Bcn79wgss_TRkZuF1Cfw-CHUqkww&s=10

maar dan met een mat beige mantel. Die is sowieso niet meer te krijgen geloof ik, en de RVS versie vind ik lelijk. Op marktplaats staan ook alleen maar RVS-en van deze

Rogue schreef op 16-03-2026 om 20:32:

[..]

ik denk dat ze er vooral een ''romantisch'' beeld van hebben en blijkbaar geen oudere familieleden hebben die ze kunnen vertellen dat het alles behalve romantisch was

Geromantiseerd beeld inderdaad. Ik had iemand in de familie die een tijd zo’n bevlieging had. Mooie landelijke keuken, koekjes bakken met een schattig kindje, jurkje aan, en nooit zorgen over deadlines en functioneringsgesprekken. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.